Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 11:52

Musím říci, že ten levej sloupek vodítka na variátoru vypadá dost odrbaně. Nevypadá zrovna zdravě.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 12:06

Mě se spíš nelíbí ta velká vůle těch novejch vodítek :shock:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 12:21

Otázka který jsou nový, jestli ty bílý, nebo ty černý. Ty bíly maj vakl jaxvině. To musí rachtat jak V3Ska za studena.
Michalovi bych doporučil buď nějakýho kamaráda na telefonu, co má nerachtací variátor, a je ochoten ho půjčit, nebo servis.
Já mám jeden doma, ale rachtá taky.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 12:47

Díky za odpovědi. Zapomněl jsem napsat, že černý jsou původní a bílý nový, ale na varoši je vyraženo MALOSSI, takže nejspíš bílý vodítka budou origo (koupeno v ASpiritu), zatímco ty černý patří k Malossi. Stejně tak válečky jsou černý malossi asi 21g, bílý "origo" asi 28g. Servis asi ano, pokud už jsou zpátky z dovolený :-). Jsem trochu šťoural, takže jsem na to chtěl přijít sám, ale bez zkušeností to dost dobře nejde. Ještě zkusím, pokud to jde, tam dát varoš bez válečků, jestli to bude rachotit stejně.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 14:00

jenom se chci optat - vadi to rachtani necemu? tada krome toho, ze to vadi majiteli skutra. myslim jako jestli to muze zpusobit nejaky dalsi skody? kdyz jsem mel chvili minuloi sezonu scarabeo 500 s timhle motorem, tak me to pri volhobehu rachotilo taky. valecky s voditkama jsem menil, celou spojku jsem mel rozdelanou, vycistenou, vsechno bez znatelnejch vuli, ve videich se skutrama s timhle motorem na youtube byl ten zvuk slyset taky, tak jsem to neresil. pak jsem scaraba prodal (nebavil me) a koupil jsem leose 250 a to cinkani od varce tam mam taky. komplet variator zkontrolovanej, vse ok a bez vuli a stejne to je pri volnobehu slyset. vzhledem k tomu ze to tady resite i vymenama variatoru a podobne drahejma opravama, tak me napada, jestli to neni nejakej velkej problem, kterej muze napachat v budoucnu dalsi skody? ja jsem to proste prestal resit :)

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 15:44

Tak dostává to rány. Trpěj ložiska, klika, samotný variátor, vodítka + všechno okolo. Záleží, kolik má ten motor poníků a jaká síla to rachtání vytváří. Rozhodně to není dobře. Ten variátor se může ve finále rozlítnout. Je to jen kus hliníku, do kterýho buší ocelový talířek, když se vodítka odporoučej. A to ve věší rychlosti není nic, co by člověk chtěl.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 17:53

kdyz jsem mel sundanej dekl variatoru, tak me prislo, ze to jde spis zezadu od spojky, nez od variatoru. ale jak jsem psal - nikde zadny znatelny vule, ktery by nemely bejt ok. rikal jsem si, ze mozna hrka neco ve spojce, nejaky podlozky ci co. je to takovy spis cinkani rolnicek, nez ze by nekde neco nezdrave mlatilo. je to je taky takovej problem? mam to zacit resit?

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

25 bře 2015, 21:11

Jj, taky mi přišlo, že je to od spojky, ale ve spojce nic nerachtá, zato ve varoši ano.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 bře 2015, 20:16

Tak částečný úspěch - pokusně jsem styčné plochy vodítko-sloupek vylepil "chlupatkou" (izolačka, co se používá na omotání kabelových svazků v autech). Samotný varoš ztichnul, ne úplně, ale je to podstatně lepší. No jo, ale teď přece jen rachotí od spojky, ale je to takový měkčí zvuk, ne jako kov-kov. Jak to rozeberu bez nebezpečí, že mi někde něco vyskáče? A další věc - řemen se mezi spojkou a varošem klepe jak drahej pes a horní a dolní část bloku je už dost ošoupaná. Předpokládám, že je vytahaný.

Asi mám pro někoho stupidní otázky :oops: , ale varoš a spol je pro mě pořád poněkud neznámou.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 bře 2015, 00:20

To michal73:
jestli to cinkání chce slyšet u mě, tak mi napiš nebo lépe zavolej, domluvíme se, kdy budu doma a já mám v garáži původní 3-paknovou spojku a na ní ti ukážu, kde to cinká.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

29 bře 2015, 16:41

Děkuji boboh za spoustu informací na téma varoš a motor. Celý problém je v tom, že mám na varoši jednu polořemenici Piaggio, druhou Malossi a válečky 20g taky Malossi, což jaksi není úplně ideální kombinace. Takže scháním vnitřní polořemenici Piaggio.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

30 bře 2015, 15:40

Jsem lama, vždyť já už jsem se toho cinkání zbavil minulou sezónu, když jsem měnil přítlačnej talířek s vodítkama a s takovejma perkama, co jsou u Yamaha motoru mezi přitlačným talířkem a vodítkama - tam jsem měl 0,5-1mm vůli. Uplně jsem zapoměl, že už to mám vyřešený a když jsem byl včera v garáži poslechnout odkud že to hrká, tak jsem si vzpoměl, že to tenkrát vlastně po výměně toho talířku s vodítkama přestalo :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

21 dub 2015, 18:36

Tak možná vyřešeno - po výměně všeho možného pak mlátil řemen o skříň. Když jsem dal krátký, tak to přestalo.

Jak se pozná, jestli mám mít dlouhý nebo krátký řemen? Podle VINka to údajně nejde.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

21 dub 2015, 18:43

Někde na rámu by měla být žlutá samolepka, podle které se dá identifikovat tip motoru.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

21 dub 2015, 19:05

Nějaká přibližná lokace? Viditelná bez odplastování? Půjdu hledat


edit: M271M .... je na štítku v kufru
Odeslat odpověď