Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod wochomurka » 25 bře 2015, 11:52

Musím říci, že ten levej sloupek vodítka na variátoru vypadá dost odrbaně. Nevypadá zrovna zdravě.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 25 bře 2015, 12:06

Mě se spíš nelíbí ta velká vůle těch novejch vodítek :shock:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod wochomurka » 25 bře 2015, 12:21

Otázka který jsou nový, jestli ty bílý, nebo ty černý. Ty bíly maj vakl jaxvině. To musí rachtat jak V3Ska za studena.
Michalovi bych doporučil buď nějakýho kamaráda na telefonu, co má nerachtací variátor, a je ochoten ho půjčit, nebo servis.
Já mám jeden doma, ale rachtá taky.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 25 bře 2015, 12:47

Díky za odpovědi. Zapomněl jsem napsat, že černý jsou původní a bílý nový, ale na varoši je vyraženo MALOSSI, takže nejspíš bílý vodítka budou origo (koupeno v ASpiritu), zatímco ty černý patří k Malossi. Stejně tak válečky jsou černý malossi asi 21g, bílý "origo" asi 28g. Servis asi ano, pokud už jsou zpátky z dovolený :-). Jsem trochu šťoural, takže jsem na to chtěl přijít sám, ale bez zkušeností to dost dobře nejde. Ještě zkusím, pokud to jde, tam dát varoš bez válečků, jestli to bude rachotit stejně.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Mr.Voza » 25 bře 2015, 14:00

jenom se chci optat - vadi to rachtani necemu? tada krome toho, ze to vadi majiteli skutra. myslim jako jestli to muze zpusobit nejaky dalsi skody? kdyz jsem mel chvili minuloi sezonu scarabeo 500 s timhle motorem, tak me to pri volhobehu rachotilo taky. valecky s voditkama jsem menil, celou spojku jsem mel rozdelanou, vycistenou, vsechno bez znatelnejch vuli, ve videich se skutrama s timhle motorem na youtube byl ten zvuk slyset taky, tak jsem to neresil. pak jsem scaraba prodal (nebavil me) a koupil jsem leose 250 a to cinkani od varce tam mam taky. komplet variator zkontrolovanej, vse ok a bez vuli a stejne to je pri volnobehu slyset. vzhledem k tomu ze to tady resite i vymenama variatoru a podobne drahejma opravama, tak me napada, jestli to neni nejakej velkej problem, kterej muze napachat v budoucnu dalsi skody? ja jsem to proste prestal resit :)

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod wochomurka » 25 bře 2015, 15:44

Tak dostává to rány. Trpěj ložiska, klika, samotný variátor, vodítka + všechno okolo. Záleží, kolik má ten motor poníků a jaká síla to rachtání vytváří. Rozhodně to není dobře. Ten variátor se může ve finále rozlítnout. Je to jen kus hliníku, do kterýho buší ocelový talířek, když se vodítka odporoučej. A to ve věší rychlosti není nic, co by člověk chtěl.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Mr.Voza » 25 bře 2015, 17:53

kdyz jsem mel sundanej dekl variatoru, tak me prislo, ze to jde spis zezadu od spojky, nez od variatoru. ale jak jsem psal - nikde zadny znatelny vule, ktery by nemely bejt ok. rikal jsem si, ze mozna hrka neco ve spojce, nejaky podlozky ci co. je to takovy spis cinkani rolnicek, nez ze by nekde neco nezdrave mlatilo. je to je taky takovej problem? mam to zacit resit?

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 25 bře 2015, 21:11

Jj, taky mi přišlo, že je to od spojky, ale ve spojce nic nerachtá, zato ve varoši ano.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 27 bře 2015, 20:16

Tak částečný úspěch - pokusně jsem styčné plochy vodítko-sloupek vylepil "chlupatkou" (izolačka, co se používá na omotání kabelových svazků v autech). Samotný varoš ztichnul, ne úplně, ale je to podstatně lepší. No jo, ale teď přece jen rachotí od spojky, ale je to takový měkčí zvuk, ne jako kov-kov. Jak to rozeberu bez nebezpečí, že mi někde něco vyskáče? A další věc - řemen se mezi spojkou a varošem klepe jak drahej pes a horní a dolní část bloku je už dost ošoupaná. Předpokládám, že je vytahaný.

Asi mám pro někoho stupidní otázky :oops: , ale varoš a spol je pro mě pořád poněkud neznámou.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 28 bře 2015, 00:20

To michal73:
jestli to cinkání chce slyšet u mě, tak mi napiš nebo lépe zavolej, domluvíme se, kdy budu doma a já mám v garáži původní 3-paknovou spojku a na ní ti ukážu, kde to cinká.
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 29 bře 2015, 16:41

Děkuji boboh za spoustu informací na téma varoš a motor. Celý problém je v tom, že mám na varoši jednu polořemenici Piaggio, druhou Malossi a válečky 20g taky Malossi, což jaksi není úplně ideální kombinace. Takže scháním vnitřní polořemenici Piaggio.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Mr.Voza » 30 bře 2015, 15:40

Jsem lama, vždyť já už jsem se toho cinkání zbavil minulou sezónu, když jsem měnil přítlačnej talířek s vodítkama a s takovejma perkama, co jsou u Yamaha motoru mezi přitlačným talířkem a vodítkama - tam jsem měl 0,5-1mm vůli. Uplně jsem zapoměl, že už to mám vyřešený a když jsem byl včera v garáži poslechnout odkud že to hrká, tak jsem si vzpoměl, že to tenkrát vlastně po výměně toho talířku s vodítkama přestalo :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 21 dub 2015, 18:36

Tak možná vyřešeno - po výměně všeho možného pak mlátil řemen o skříň. Když jsem dal krátký, tak to přestalo.

Jak se pozná, jestli mám mít dlouhý nebo krátký řemen? Podle VINka to údajně nejde.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 21 dub 2015, 18:43

Někde na rámu by měla být žlutá samolepka, podle které se dá identifikovat tip motoru.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod michal73 » 21 dub 2015, 19:05

Nějaká přibližná lokace? Viditelná bez odplastování? Půjdu hledat


edit: M271M .... je na štítku v kufru
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 310
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků