Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

16 dub 2014, 17:28

Kolega z Plzně měl na mysli patrně mě :D Jak se ke klapce i X9 nevím, znám to jen u AA a tam je to legrace. Každopádně po vyčištění se většinou odstraní všechny neduhy ohledně kolísání volnoběhu. Hlavně netočit tou hvězdičkou, kterou se klapka dá regulovat.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

18 dub 2014, 09:42

Měl bych dotaz mam piaggio x9 500 evolution. Nesvitili mi dve žárovičky v přístrojovce a jak sem ji vytahoval tak sem promáčknul žárovku a zkratlo se mi to a přestalo svítit podsvícení obou budiku.Jinak vše jde normálně , pojistky jsou všechny dobře . Nevíte čím by mohlo být , není někde ještě skrytá pojistka?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

18 dub 2014, 10:50

Aha, takže do ty klapky se sám pouštět nebudu. Díky za informace :(

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 dub 2014, 11:27

Měl bych dotaz koupil jsem x9 a mam benzín v oleji čím by to mohlo byt? Někde jsem cetl ze pomuze vymena termostatu nemate nekdo nejake stranky kde koupit?A kde take koupit regulator dobijeni?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 dub 2014, 12:01

Nechcem ta strašiť ale termostat s tým nemá nič spoločné,je to klasický prípad vybehaného motora.Benzín sa do oleja može dostať iba cez netesné krúžky v spalovacom priestore pri kompresii sa dostane benzín do oleja a ten sa riedi čo je nebezpečné.Prvá pomoc je pretesniť motor naliatím prípravku do oleja pri výmene ale to je iba provizórium.Najlepšie je vymeniť krúžky alebo spraviť celkovú GO.Keď to máš možnosť vrátiť tak urýchlene konaj a keď nie tak to oprav alebo predaj tak ako to spravil predošlí majiteľ.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 dub 2014, 12:35

Když nechceš strašit, tak prosím tě nestraš a přečti si ještě jednou ty dva citáty co máš v podpisu, zejména ten Werichův...

K věci: Motory Piaggio Master, IMHO zejména ty dovezené z Itálie a ze začátku výroby trpí na benzín v motorovém oleji.
Taky mi řešení s termostatem přišlo jako nemožné, sám jsem to rešil (nejen) na mém kozím dechu (Piaggio X9 500 Evo r.v. 2003) řešil a dost jsem kolem toho přečetl.
Standarní termostat otevíral hlavní okruh tuším při 70°C. Motor nedostatečně zahřál (zejména v našich zeměpisných šířkách)
a buď ŘJ prala do chladného motoru bohatší směs, nebo prostě z důvodu provozu motoru při jiné než provozní teplotě pronikal kolem kroužků benzín do oleje.

Řešení je výměna termostatu za kus který otevírá při 90°C (na tom mém byla ta teplota napsaná (na papírovém štítku))
Případně ještě v přehrání palivových map v řídíci jednotce motoru (to IMHO jde jen u Evolution modelů starší modely nemají ŘJ přehratelnou)

Termostat jsem koupil v Prestige Moto, palivové mapy mi přehráli tamtéž.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 dub 2014, 13:18

Děkuju za odpověd. Nemá někdo odkaz na internetove stranky kde ten termostat koupit co otvira při 90?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

20 dub 2014, 20:08

vikous píše:Výměna termostatu mi od benzínu v oleji nepomohla, olej dál přibýval rychlostí cca 1dcl na 300km. Pomohlo až nahrání Euro3 palivových map. V Aspiritu mi řekli, že na takhle starý (X9 Evo 500 r.v.2003) skůtr už palivové mapy nenahrají :D

Neviem prečo si písal že je to termostat keď v tvojom príspevku z r.4/2013 máš iný názor ne tento problém!Ale nech si monndy15 spraví o tom vlastný názor.

Na tom že trvale podchladený motor ovplyvňuje kvalitu spalovania tým že r.j dáva podnet na to že sa zmes viac obohacuje je síce pravda ale tieto extrémne podmienky sa nedajú pre tento prípad použiť, a nemože to mať taký vplyv.Samozrejme že mám na mysli motor ktorý má správne tlaky vo válci(kompresiu).Ak je motor na konci životnosti a krúžky su opotrebované natolko že to može ovplyvniť aj ten vadný alebo nevhodný termostat je síce z časti pravda ale problém to určite nevyrieši ako sám píšeš vyžšie.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

21 dub 2014, 07:03

to monndy: jako první zkus výměnu termostatu. Jak píše vikous, v moto prestige jsou vstřícní a ve všem co jsem potřeboval mi vyšli vstříc. Pokud termostat nepomůže tak se zkus domluvit na přehrání palivových map. U těchto starších X9 se to někdy podaří a někdy ne.
Já měl po výměně termostatu cca 16 tkm klid a na podzim to začalo zase zlobit i když termostat byl v pořádku. Protože moje ŘJ nešla přehrát bylo mi doporučeno zkusit sehnat jinou. Koupil jsem tady na fóru od Martinsima jinou řídící jednotku a zatím to vypadá, že je to v dobré.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

21 dub 2014, 10:08

Takže je možno objednat tento? http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-t ... od-03-dale)/
Nebo http://www.scootershop.cz/2486-termosta ... 48140.html jak zjistim při kolika otviraji. Prosím ještě o radu když to budu měnit jaky dát olej a jaky se tam lije fridex(plus voda nebo destilka)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

22 dub 2014, 07:00

Záleží jakou X9 máš (Evolution model od roku ~2003, nebo předchozí model do roku výroby ~2003).
Řešili jsme to tu na podzim, prohledej tohle vlákno. Najdeš třeba: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=5248&p=226270&hilit=termostat#p226270

Teplota při které ten termostat otevírá je na těch pro Evolution napsaná na papírovém štítku (už jsem to psal o pár příspěvků výše). Na fotce na druhém odkazu, co jsi poslal, je to m.j. vidět.

Případně ten termostat můžeš hodit do vody, "přidat" vhodný teploměr a začít zahřívat (třeba na sporáku) a zjistit při kolika ° se otevírá. Já jsem, po čase takto zjistil, že ten termostat, který jsem vyndal z mého skůtru otevíral při ~83°C a proto mi IMHO výměna termostatu pomohla od benzínu v oleji jen trochu (olej přibýval stále, jen pomaleji). Nakonec jsem nechal přehrát palivové mapy a zatím to vypadá dobře (za 4tkm to sežralo olej od max. rysky někam mezi půlku měrky a min rysku).

Olej a ostatní spotřební materiál se řeší zde: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=3102&start=240
Případně si o tom můžeš přečíst v manuálu: [url]http://www.motorkari.cz/motokatalog/?act=manualy-stahnout&s[motorka]=Piaggio%20X9[/url]

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

23 dub 2014, 11:48

Mam model evolution 8 mesic 2003.Nebyla by fotka kde najdu ten termostat?.Jinak měl bch ještě dotaz budu menit olej 5w40 ale zaroven budu menit i olej v x8 125 nevite zda je stejn olej?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

23 dub 2014, 12:41

Olej můžeš u obou použít stejnej - 5W-40 min. SJ.
Termostat máš buďto přímo u vodní pumpy viz obrázek (s dovolením od atlantiků))) ale spíš budeš mít typ na hadici nad motorem a budeš muset odplastovat....
P1300019.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

23 dub 2014, 13:19

monndy15: Fotky umístění termostatu jsem sem dával na podzim, je to 79. stránka tohoto vlákna. Abys pročetl toto vlákno jsem ti radil také. Pro úplnost přidám ještě odkaz na který můžeš i kliknout :-)
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=5248&p=226270&hilit=termostat#p226270

K tomu oleji mám ještě poznámku: V uživatelském i dílenském manuálu k X9 500 Evolution píšou že motorový olej je třeba ve specifikaci API SL

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

23 dub 2014, 13:35

Tak ja mam evolution 2003 a mam dvoubarevny krit varia.A tak sem obednal ten zapouzdreny a ted se divam ze dle foto mam termostat hned u vodni pumpy viz starsi model.Jinak mam interkom i elektricky stojan.
Odeslat odpověď