Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 16 dub 2014, 17:28

Kolega z Plzně měl na mysli patrně mě :D Jak se ke klapce i X9 nevím, znám to jen u AA a tam je to legrace. Každopádně po vyčištění se většinou odstraní všechny neduhy ohledně kolísání volnoběhu. Hlavně netočit tou hvězdičkou, kterou se klapka dá regulovat.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 18 dub 2014, 09:42

Měl bych dotaz mam piaggio x9 500 evolution. Nesvitili mi dve žárovičky v přístrojovce a jak sem ji vytahoval tak sem promáčknul žárovku a zkratlo se mi to a přestalo svítit podsvícení obou budiku.Jinak vše jde normálně , pojistky jsou všechny dobře . Nevíte čím by mohlo být , není někde ještě skrytá pojistka?
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 18 dub 2014, 10:50

Aha, takže do ty klapky se sám pouštět nebudu. Díky za informace :(
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 20 dub 2014, 11:27

Měl bych dotaz koupil jsem x9 a mam benzín v oleji čím by to mohlo byt? Někde jsem cetl ze pomuze vymena termostatu nemate nekdo nejake stranky kde koupit?A kde take koupit regulator dobijeni?
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod forester » 20 dub 2014, 12:01

Nechcem ta strašiť ale termostat s tým nemá nič spoločné,je to klasický prípad vybehaného motora.Benzín sa do oleja može dostať iba cez netesné krúžky v spalovacom priestore pri kompresii sa dostane benzín do oleja a ten sa riedi čo je nebezpečné.Prvá pomoc je pretesniť motor naliatím prípravku do oleja pri výmene ale to je iba provizórium.Najlepšie je vymeniť krúžky alebo spraviť celkovú GO.Keď to máš možnosť vrátiť tak urýchlene konaj a keď nie tak to oprav alebo predaj tak ako to spravil predošlí majiteľ.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 20 dub 2014, 12:35

Když nechceš strašit, tak prosím tě nestraš a přečti si ještě jednou ty dva citáty co máš v podpisu, zejména ten Werichův...

K věci: Motory Piaggio Master, IMHO zejména ty dovezené z Itálie a ze začátku výroby trpí na benzín v motorovém oleji.
Taky mi řešení s termostatem přišlo jako nemožné, sám jsem to rešil (nejen) na mém kozím dechu (Piaggio X9 500 Evo r.v. 2003) řešil a dost jsem kolem toho přečetl.
Standarní termostat otevíral hlavní okruh tuším při 70°C. Motor nedostatečně zahřál (zejména v našich zeměpisných šířkách)
a buď ŘJ prala do chladného motoru bohatší směs, nebo prostě z důvodu provozu motoru při jiné než provozní teplotě pronikal kolem kroužků benzín do oleje.

Řešení je výměna termostatu za kus který otevírá při 90°C (na tom mém byla ta teplota napsaná (na papírovém štítku))
Případně ještě v přehrání palivových map v řídíci jednotce motoru (to IMHO jde jen u Evolution modelů starší modely nemají ŘJ přehratelnou)

Termostat jsem koupil v Prestige Moto, palivové mapy mi přehráli tamtéž.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 20 dub 2014, 13:18

Děkuju za odpověd. Nemá někdo odkaz na internetove stranky kde ten termostat koupit co otvira při 90?
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod forester » 20 dub 2014, 20:08

vikous píše:Výměna termostatu mi od benzínu v oleji nepomohla, olej dál přibýval rychlostí cca 1dcl na 300km. Pomohlo až nahrání Euro3 palivových map. V Aspiritu mi řekli, že na takhle starý (X9 Evo 500 r.v.2003) skůtr už palivové mapy nenahrají :D

Neviem prečo si písal že je to termostat keď v tvojom príspevku z r.4/2013 máš iný názor ne tento problém!Ale nech si monndy15 spraví o tom vlastný názor.

Na tom že trvale podchladený motor ovplyvňuje kvalitu spalovania tým že r.j dáva podnet na to že sa zmes viac obohacuje je síce pravda ale tieto extrémne podmienky sa nedajú pre tento prípad použiť, a nemože to mať taký vplyv.Samozrejme že mám na mysli motor ktorý má správne tlaky vo válci(kompresiu).Ak je motor na konci životnosti a krúžky su opotrebované natolko že to može ovplyvniť aj ten vadný alebo nevhodný termostat je síce z časti pravda ale problém to určite nevyrieši ako sám píšeš vyžšie.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod zbyňák » 21 dub 2014, 07:03

to monndy: jako první zkus výměnu termostatu. Jak píše vikous, v moto prestige jsou vstřícní a ve všem co jsem potřeboval mi vyšli vstříc. Pokud termostat nepomůže tak se zkus domluvit na přehrání palivových map. U těchto starších X9 se to někdy podaří a někdy ne.
Já měl po výměně termostatu cca 16 tkm klid a na podzim to začalo zase zlobit i když termostat byl v pořádku. Protože moje ŘJ nešla přehrát bylo mi doporučeno zkusit sehnat jinou. Koupil jsem tady na fóru od Martinsima jinou řídící jednotku a zatím to vypadá, že je to v dobré.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 21 dub 2014, 10:08

Takže je možno objednat tento? http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-t ... od-03-dale)/
Nebo http://www.scootershop.cz/2486-termosta ... 48140.html jak zjistim při kolika otviraji. Prosím ještě o radu když to budu měnit jaky dát olej a jaky se tam lije fridex(plus voda nebo destilka)
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 22 dub 2014, 07:00

Záleží jakou X9 máš (Evolution model od roku ~2003, nebo předchozí model do roku výroby ~2003).
Řešili jsme to tu na podzim, prohledej tohle vlákno. Najdeš třeba: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=5248&p=226270&hilit=termostat#p226270

Teplota při které ten termostat otevírá je na těch pro Evolution napsaná na papírovém štítku (už jsem to psal o pár příspěvků výše). Na fotce na druhém odkazu, co jsi poslal, je to m.j. vidět.

Případně ten termostat můžeš hodit do vody, "přidat" vhodný teploměr a začít zahřívat (třeba na sporáku) a zjistit při kolika ° se otevírá. Já jsem, po čase takto zjistil, že ten termostat, který jsem vyndal z mého skůtru otevíral při ~83°C a proto mi IMHO výměna termostatu pomohla od benzínu v oleji jen trochu (olej přibýval stále, jen pomaleji). Nakonec jsem nechal přehrát palivové mapy a zatím to vypadá dobře (za 4tkm to sežralo olej od max. rysky někam mezi půlku měrky a min rysku).

Olej a ostatní spotřební materiál se řeší zde: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=3102&start=240
Případně si o tom můžeš přečíst v manuálu: [url]http://www.motorkari.cz/motokatalog/?act=manualy-stahnout&s[motorka]=Piaggio%20X9[/url]
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 23 dub 2014, 11:48

Mam model evolution 8 mesic 2003.Nebyla by fotka kde najdu ten termostat?.Jinak měl bch ještě dotaz budu menit olej 5w40 ale zaroven budu menit i olej v x8 125 nevite zda je stejn olej?
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 23 dub 2014, 12:41

Olej můžeš u obou použít stejnej - 5W-40 min. SJ.
Termostat máš buďto přímo u vodní pumpy viz obrázek (s dovolením od atlantiků))) ale spíš budeš mít typ na hadici nad motorem a budeš muset odplastovat....
P1300019.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 23 dub 2014, 13:19

monndy15: Fotky umístění termostatu jsem sem dával na podzim, je to 79. stránka tohoto vlákna. Abys pročetl toto vlákno jsem ti radil také. Pro úplnost přidám ještě odkaz na který můžeš i kliknout :-)
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=5248&p=226270&hilit=termostat#p226270

K tomu oleji mám ještě poznámku: V uživatelském i dílenském manuálu k X9 500 Evolution píšou že motorový olej je třeba ve specifikaci API SL
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod monndy15 » 23 dub 2014, 13:35

Tak ja mam evolution 2003 a mam dvoubarevny krit varia.A tak sem obednal ten zapouzdreny a ted se divam ze dle foto mam termostat hned u vodni pumpy viz starsi model.Jinak mam interkom i elektricky stojan.
monndy15

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 18 dub 2014, 09:35
Skútr / moto: Piaggio

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 105 návštevníků

cron