Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 08:09

Tak jsem včera provedl menší test a bohužel nedopadl pro X9ku moc dobře ))))
Jak jsem tušil,seriové nastavení mě neuspokojuje svým jízdním projevem a nedával jsem moc šancí na úspěch. Ale vezmu to zkrátka. Otestoval jsem X9 500 ccm vs. Malaguti 250 ccm. Motor Master vs Quasar.
X9 je zcela seriová oproti Malagutce s variátorem J.Costa odladěnym (pro mě) k dokonalosti a dobré spotřebě.
Protože jsem potřeboval skútra přesunout z jedné garáže do druhé,domluvil jsem se s kamarádem že si uděláme menší projížďku a každý pojedem na jednom. Pak přišel onen test na široké,přehledné silnici kde si dáme sprint s pevným startem.
I přesto že X9 (kterou řídil kamarád) vystartovala nepatrně dřív a byla přede mnou tak o 1-1,5 metru,hned jak se Costa dostal ke slovu,naladil ty správné otáčky ve kterých je maximum sil objemově polovičního motoru a se vší lehkostí hravě vystřelil před X9 a nepatrně ji stále ujížděl až na náskok nějakých 7-8 metrů. Poté,kdy již objem motoru začal být znát a X9 se dostala do otáček kde má motor nejvyší výkonové parametry,tak se samozřejmě role otočila a X9 v rychlosti kolem 100 km/h předjela Malagutku a stále se vzdalovala....toť mé včerejší zjištění,které jsem ale předpokládal. Jinak se porovnávat tyhle dva skútry ani nedají. X9 je plovoucí koráb kterej stojánkem škrtá snad i při jízdě rovně :mrgreen: a Malagutka je ve všem tvrdší,nekompromisní,mnohem více obratnější a hravější. Taky na ní ale mnohem víc fučí a na delší přesuny prostě není tak pohodlná.
Bude potřeba se X9 podívat pod sukni a něco s tim udělat....aby to nebyla až taková ostuda ... :twisted:
VS.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 08:40

Nejdřív si stoupni na váhu :mrgreen: Pak se zastav a můžem vyzkoušet jaké to je s doktorskejma vélečkama.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 08:44

Hmmm,tak zastavit se někdy můžu a na pulíky jsem zvědavej,ale spíš bych otestoval nějakej lepší variátor :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 10:24

Aircombat: Delalo mi to same, jen s tim rozdilem, ze ujete km mi to nacitalo dvakrat rychleji. Po manipulaci s prednim kolem jsem mel hodne zalomeny kablik ze snimace tachometru. Udelal jsem obloucek a bylo to ok. Dle diskuzi se doporucuje take snimac procistit. Jinak pak vymenit, na skutrvrakoviste stoji cca 590,-.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 15:44

Luboši, to jako něco takového
j_costa.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 15:55

Nj,já bych se toho nebál,ale musel by být za stejně dobrou cenu jako ten do Malagutky. 5000,- za něj dávat nebudu......a nebo si ho jen oměřit a vyrobit vlastní :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 16:38

Já jsem čekal, kdy o příjde. Tuner už si vyrobil vlastní vejfuk na 50tku, válečky do variátoru si vyráběl taky vlastní, pak taky špalíky do Costy, potom vodní pumpu, už chtěl vyrábět i Dr.Pulley, a teď už dokonce celej variátor :lol: :lol: :lol: No, byla to jen otázka času, kdy to příjde :lol: :lol: :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 17:14

Ahoj, jaké máte volnoběžné otáčky ? přijde mi, že jsou u ě vyšší než je zdrávo. za studena kolem 2000, pak klesnou na cca 1500, ale po dojezdu před vypnutím motoru jsou opět cca na 1800. To by mohla být příčina mé vyšší spotřeby :shock:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 17:27

Mr. Voza - Tak on už ve 3D nakreslenej je,materiál na něj taky už mam koupenej,ale to je na Malagutku,do X9 bude určo jinej .... :mrgreen: :-x

Laminator - 1500 otáček je správné nastavení. Nepřisává ti to někde vzduch,nebo tak něco ? Klapku jsi čistil ? Kolik ti to vůbec baští ? Já se zatim držim do 4 litrů,ale počítam že to bude teď lehce přes,protože jsem jezdil dost ve dvou a dělal výkonové zkoušky )))
Ty jo a někdy bych rád ozkoušel X9 s jinym varcem... :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 17:35

Udělal si i vlastní lanovku v alpách nechtěl platit ty drahé pernamentky :-) :-) :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 19:55

Jsem v průměru za 5,6 litru. Ale když jezdím jen po Praze tak jsem za v poho za 6. Jsem motoristický laik, takže nějaká klapka nebo nasávání vzduchu je pro mě španělská vesnice.
Máš na mysli muj Multivar ? :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

14 dub 2014, 20:19

matheus píše:
Hanz_X9500 píše:Čau kluci,dneska mě nějakej magor málem naboural když odbočoval do levýho s tím že mě neviděl.Říkám si svítím dálkovým .......ale když jsem se kouknul tak mi svítila jen levá lampa a v pravé malá žárovka.Mám to blbě osazený žárovkama nebo jakej může bejt kiks.Když zapnu potkávací svítí pravá ve směru jízdy a když dám dálkáče ta jen levá.Neměly by svítit obě?

Presne tento zazitek jsem nekolikrat prozil. Proto jsem si sviceni upravil tak, ze po zapnuti dalkovych se ta potkavacka nevypne. Udelal jsem to jednoduse, kamarad mi poradil, abych si koupil diodu, ktera zajisti napajeni potkavacky po zapnuti dalkovych. Dioda ma vlastnost, ze propousti proud jen jednim smerem a funguje mi to k me spokojenost uz tri roky. Ma to jeste jednu vyhodu a to jezdeni za tmy do zatacek. Na dalkove v zatacce nic nevidis, se zapnutou potkavackou je to o mnoho lepsi.

Nemáš draku prosím schéma nebo jakou diodu použít,já za tmy moc nejezdím ale je pravda už logicky že to je na prd

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 dub 2014, 20:19

TUNER píše:
Laminator - 1500 otáček je správné nastavení. Nepřisává ti to někde vzduch,nebo tak něco ? Klapku jsi čistil ? Kolik ti to vůbec baští ? Já se zatim držim do 4 litrů,ale počítam že to bude teď lehce přes,protože jsem jezdil dost ve dvou a dělal výkonové zkoušky )))
Ty jo a někdy bych rád ozkoušel X9 s jinym varcem... :)

A jak vyčistit klapku nebo zjistit přisávání vzduchu? či seštelovat otáčky?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 dub 2014, 22:49

Klapku myslim někde popisoval pán s jedničkou za jménem,zkus mu napsat ;-) Nebo to bylo v tématu Atlantid,která má ale stejnej motor,takže to bude totožný ;-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

16 dub 2014, 17:06

Vyčistit klapku je dost náročné jelikož musíš rozebrat zadní plasty ,bočmí plasty,sedlo,kaslík pod sedlem a zadní část rámu a jsi tam.Je to jen hrubý popis :mrgreen:
Odeslat odpověď