Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 14 dub 2014, 08:09

Tak jsem včera provedl menší test a bohužel nedopadl pro X9ku moc dobře ))))
Jak jsem tušil,seriové nastavení mě neuspokojuje svým jízdním projevem a nedával jsem moc šancí na úspěch. Ale vezmu to zkrátka. Otestoval jsem X9 500 ccm vs. Malaguti 250 ccm. Motor Master vs Quasar.
X9 je zcela seriová oproti Malagutce s variátorem J.Costa odladěnym (pro mě) k dokonalosti a dobré spotřebě.
Protože jsem potřeboval skútra přesunout z jedné garáže do druhé,domluvil jsem se s kamarádem že si uděláme menší projížďku a každý pojedem na jednom. Pak přišel onen test na široké,přehledné silnici kde si dáme sprint s pevným startem.
I přesto že X9 (kterou řídil kamarád) vystartovala nepatrně dřív a byla přede mnou tak o 1-1,5 metru,hned jak se Costa dostal ke slovu,naladil ty správné otáčky ve kterých je maximum sil objemově polovičního motoru a se vší lehkostí hravě vystřelil před X9 a nepatrně ji stále ujížděl až na náskok nějakých 7-8 metrů. Poté,kdy již objem motoru začal být znát a X9 se dostala do otáček kde má motor nejvyší výkonové parametry,tak se samozřejmě role otočila a X9 v rychlosti kolem 100 km/h předjela Malagutku a stále se vzdalovala....toť mé včerejší zjištění,které jsem ale předpokládal. Jinak se porovnávat tyhle dva skútry ani nedají. X9 je plovoucí koráb kterej stojánkem škrtá snad i při jízdě rovně :mrgreen: a Malagutka je ve všem tvrdší,nekompromisní,mnohem více obratnější a hravější. Taky na ní ale mnohem víc fučí a na delší přesuny prostě není tak pohodlná.
Bude potřeba se X9 podívat pod sukni a něco s tim udělat....aby to nebyla až taková ostuda ... :twisted:
VS.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 14 dub 2014, 08:40

Nejdřív si stoupni na váhu :mrgreen: Pak se zastav a můžem vyzkoušet jaké to je s doktorskejma vélečkama.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 14 dub 2014, 08:44

Hmmm,tak zastavit se někdy můžu a na pulíky jsem zvědavej,ale spíš bych otestoval nějakej lepší variátor :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod horrabin » 14 dub 2014, 10:24

Aircombat: Delalo mi to same, jen s tim rozdilem, ze ujete km mi to nacitalo dvakrat rychleji. Po manipulaci s prednim kolem jsem mel hodne zalomeny kablik ze snimace tachometru. Udelal jsem obloucek a bylo to ok. Dle diskuzi se doporucuje take snimac procistit. Jinak pak vymenit, na skutrvrakoviste stoji cca 590,-.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod zbyňák » 14 dub 2014, 15:44

Luboši, to jako něco takového
j_costa.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 14 dub 2014, 15:55

Nj,já bych se toho nebál,ale musel by být za stejně dobrou cenu jako ten do Malagutky. 5000,- za něj dávat nebudu......a nebo si ho jen oměřit a vyrobit vlastní :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Mr.Voza » 14 dub 2014, 16:38

Já jsem čekal, kdy o příjde. Tuner už si vyrobil vlastní vejfuk na 50tku, válečky do variátoru si vyráběl taky vlastní, pak taky špalíky do Costy, potom vodní pumpu, už chtěl vyrábět i Dr.Pulley, a teď už dokonce celej variátor :lol: :lol: :lol: No, byla to jen otázka času, kdy to příjde :lol: :lol: :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 14 dub 2014, 17:14

Ahoj, jaké máte volnoběžné otáčky ? přijde mi, že jsou u ě vyšší než je zdrávo. za studena kolem 2000, pak klesnou na cca 1500, ale po dojezdu před vypnutím motoru jsou opět cca na 1800. To by mohla být příčina mé vyšší spotřeby :shock:
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 14 dub 2014, 17:27

Mr. Voza - Tak on už ve 3D nakreslenej je,materiál na něj taky už mam koupenej,ale to je na Malagutku,do X9 bude určo jinej .... :mrgreen: :-x

Laminator - 1500 otáček je správné nastavení. Nepřisává ti to někde vzduch,nebo tak něco ? Klapku jsi čistil ? Kolik ti to vůbec baští ? Já se zatim držim do 4 litrů,ale počítam že to bude teď lehce přes,protože jsem jezdil dost ve dvou a dělal výkonové zkoušky )))
Ty jo a někdy bych rád ozkoušel X9 s jinym varcem... :)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Tomáš@125 » 14 dub 2014, 17:35

Udělal si i vlastní lanovku v alpách nechtěl platit ty drahé pernamentky :-) :-) :-)
Honda@125 prodáno po 11 letech :(, Honda SW-T 400 prodáno
Uživatelský avatar
Tomáš@125

750+
 
Reputace: 42
Příspěvky: 896
Registrován: 13 črc 2010, 23:57
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH 300 / Suzuki Bandit 1250S

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 14 dub 2014, 19:55

Jsem v průměru za 5,6 litru. Ale když jezdím jen po Praze tak jsem za v poho za 6. Jsem motoristický laik, takže nějaká klapka nebo nasávání vzduchu je pro mě španělská vesnice.
Máš na mysli muj Multivar ? :-)
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Hanz_X9500 » 14 dub 2014, 20:19

matheus píše:
Hanz_X9500 píše:Čau kluci,dneska mě nějakej magor málem naboural když odbočoval do levýho s tím že mě neviděl.Říkám si svítím dálkovým .......ale když jsem se kouknul tak mi svítila jen levá lampa a v pravé malá žárovka.Mám to blbě osazený žárovkama nebo jakej může bejt kiks.Když zapnu potkávací svítí pravá ve směru jízdy a když dám dálkáče ta jen levá.Neměly by svítit obě?

Presne tento zazitek jsem nekolikrat prozil. Proto jsem si sviceni upravil tak, ze po zapnuti dalkovych se ta potkavacka nevypne. Udelal jsem to jednoduse, kamarad mi poradil, abych si koupil diodu, ktera zajisti napajeni potkavacky po zapnuti dalkovych. Dioda ma vlastnost, ze propousti proud jen jednim smerem a funguje mi to k me spokojenost uz tri roky. Ma to jeste jednu vyhodu a to jezdeni za tmy do zatacek. Na dalkove v zatacce nic nevidis, se zapnutou potkavackou je to o mnoho lepsi.

Nemáš draku prosím schéma nebo jakou diodu použít,já za tmy moc nejezdím ale je pravda už logicky že to je na prd
Hanz_X9500

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 25 dub 2013, 18:30
Bydliště: Praha Vršovice
Skútr / moto: Piaggio hexagon 125/Piaggio X9 500 Evo 2006

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Laminator » 15 dub 2014, 20:19

TUNER píše:
Laminator - 1500 otáček je správné nastavení. Nepřisává ti to někde vzduch,nebo tak něco ? Klapku jsi čistil ? Kolik ti to vůbec baští ? Já se zatim držim do 4 litrů,ale počítam že to bude teď lehce přes,protože jsem jezdil dost ve dvou a dělal výkonové zkoušky )))
Ty jo a někdy bych rád ozkoušel X9 s jinym varcem... :)

A jak vyčistit klapku nebo zjistit přisávání vzduchu? či seštelovat otáčky?
ex CPI Aragon 50 S-line,
ex Piaggio X9 180 Amalfi - prodáno :-(
ex Piaggio X9 500 ie Evolution - prodáno :-(
Piaggio X9 200 EVO
Obrázek Spotřeba PIAGGIO X9 200 Evo X9 14 kW / 0 HP
Uživatelský avatar
Laminator

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 29 dub 2008, 21:11
Bydliště: Praha 3 - Žižkov,Jarov
Skútr / moto: Piaggio X9 200 EVO

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod TUNER » 15 dub 2014, 22:49

Klapku myslim někde popisoval pán s jedničkou za jménem,zkus mu napsat ;-) Nebo to bylo v tématu Atlantid,která má ale stejnej motor,takže to bude totožný ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 16 dub 2014, 17:06

Vyčistit klapku je dost náročné jelikož musíš rozebrat zadní plasty ,bočmí plasty,sedlo,kaslík pod sedlem a zadní část rámu a jsi tam.Je to jen hrubý popis :mrgreen:
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků