Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

10 led 2014, 23:21

mám stejné zkušenosti s teplotou i úbytkem paliva. spotřebu mám někde u 5,8 l což je fakt dost. je to tedy z 90% po Praze ale i tak :(
kdybyste někdo věděl čím by to mohlo být ( resp. co zkontrolovat či vyměnit) dejte vědět.

Teplot letí nahoru hned, pak drží nad půlkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

10 led 2014, 23:58

Hmmm,každopádně teda na termostat taky mrknu a až budu objednávat sadu na vodní čerpadlo,tak bych to mohl případně vzít najednou. Třeba je ta spotřeba tak vysoká,že ten benzin protíká do oleje ? Ale to by nešlo do nekonečna...:( Teď v zimě to taky nebude to pravý,měřit spotřebu,bude vyší než v létě. No uvidíme,přes víkend to ještě kapku odplastuju,abych měl lepší přístup. Jak to u tebe vypadá s masimálkou ?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 led 2014, 08:48

Moje zkušenost s ukazatelem paliva je podobná, po natankování chvilku cca 30km se ani nehne, potom padá k polovině relativně rychle, na půlce je cca při 140-150 ujetých km. K červenému poli se potom dostane cca při 250-270km. Záleží jestli je to jenom Praha nebo i mimo. Těch cca 270-275km potom znamená spotřebu okolo 4l. Teď v zimě jsem na půlce tak při 120-130km a spotřeba se pohybuje cca 4,4-4,6 l. Tankuji tak, že když mi vypne poprvé pistole tak počkám cca 5 vteřin, ještě jednou do vypnutí a končím. Nesnažím se tam nacmrndat naněkolikrát maximum.
Teplota se většinou drží lehce nad polovinou tzn. v tom prvním políčku nad půlkou spíš nahoře toho políčka a to i teď v zimě. Je pravda, že mám zakryté cca 2/3 vstupu vzduchu do chladiče. Ale i když to tam nebylo tak kolem 0 to stejně drželo teplotu ( loni jsem dával nový termostat).
Maximálku jsem podle tacho dostal cca na 165 ( bylo to relativně na rovině na D5 z Berouna směrem na Plzeň) a GPS to ukazovalo 158 a na paměti computeru byla max 163. Mám ale 6-ti válečkový origo variátor. Třeba s Malossi a nebo Polini by to jelo víc. Dokonce jsem narazil na italském ebay i na J-Costu pro X9/500.
Co se týká toho benzinu do oleje tak si stále nejsem jist, že to mám na 100% vyřešené. Bohužel mi nejde nahrát ta "lepší" palivová mapa a ta co tam mám já tak to za určitých podmínek prostě může dělat. Prý pokud se to bude nějak zhoršovat, mám zkusit dát řídící jednotku do mrazáku, nechat ji tam přes noc, vrátit do skůtra a nechat stabilizovat a poté zkusit přehrát, ale to je akt už čirého zoufalství. Pak už jenom nová ŘJ. Nevím kdo je kolem Plzně, ale v Praze jsem to řešil v Moto Prestige, protože v A-Spiritu mi řekli že to pro X9 do 2003 nedělají.
Jinak po výměně tělesa klapek se zlepšilo startování, ale stále to není na první otočení, nicméně je to už o dost lepší než to bylo.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

11 led 2014, 09:49

TUNER píše:Na ty prďoly by mi stačila Malagutka ... :mrgreen:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Už se nemůžu dočkat :mrgreen:
Je fakt, že až si Zbynda někdy koupí motorku, tak ho pro samej prach neuvidíme :mrgreen:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

15 led 2014, 16:38

pro doplnění moje zkušenosti:

maximálka - podle tacho 165 kmh a víc se tomu nechce, brzdí mě velké cestovní plexi asi; nicméně i v tomhle fofru klidná jízda (dálnice Těšín - F-M)
spotřeba - jezdím svižně - přes léto pod 5l ježdění po městě, jak se ochladilo na podzim, tak počítám i 6 litrů, až mě to překvapilo; ale co čtu na fóru, tak je to "normální"
ukazatel paliva - je dost citlivý na náklony a kopce, pomalu se dorovnává, zpočátku jde fakt vidět, že ručička padá viditelně
teplota motoru - jak se už tady píše, po 1-2 km decentní jízdy ukazatel hned na půlce/těsně nad půlkou a tam drží. Snad v největším vedru v kolonách to jde trochu výše.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

16 led 2014, 01:53

Super,díky za poznatky ;-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 led 2014, 22:51

Ahoj, mam skútra zazimovaneho v garáži u rodičů tak jsem liný se jit podívat. Jsou zadní tlumiče oba stejné nebo každý jinak dlouhý?
Diky

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 led 2014, 07:17

Oba jsou stejně dlouhé. Koukni sem.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 led 2014, 10:06

Jojo,jen jsou jinak vysoko uchycené a možná to mate že vypadaj bez odkrytování jinak dlouhé ;-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 led 2014, 19:27

díííky :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

05 úno 2014, 21:13

zdravím majitele X9 500 . Pořídil jsem z druhé ruky Satelise 500 ..... stejný motor jako X9. Nemám až do dnešního dne zkušenost s půllitrem jednoválcem, technicky znám spíše auta a mám takovou laickou otázku.....možná je to normální, ale připadá mi, že po nastartování jsou u studeného motoru znatelné silné vibrace. pokus je skutr na stojanu, třese se jak Japonsko před pár lety....při jizdě vibrace od středních otáček úplně zmizí...samozřejmě po zahřátí je to znatelně lepší, jen mě překvapil znatelný rozdíl proti 125ce od Hondy, co jsem měl dříve.
Netuším, jestli je to normální, jestli jsou na motoru nějaké silentbloky na výměnu či třeba odchází vyvažovací hřídel ?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

06 úno 2014, 16:50

Master je znám svými vibracemi.....jsou známi i ženy které stroje s tímto motorem rády vyhledávají a sami nebo s někým na nich převelice rády jezdí . ;-)

Pokud pročteš tohle vlákno a vlákno o Aprilia Atlantic,tak se dozvíš všechny neduhy a přednosti(jestli tam nějaké jsou)tohoto motoru )))

Motor jako takovej ale prostě bude vibrovat stále. Vibrace se kapku zlepší jinym variátorem a nebo spojkou/obložením....toť asi to hlavní ve zkratce.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

06 úno 2014, 17:12

Ještě bych doplnil, že všechno co má větší obsah a jeden válec, tak se většinou klepe :!: Je právě vyvíjena výrobci veliká snaha tomuto jevu různými fígly zabránit, leč více či méně se jim to nedaří či daří, no spíš nedaří :mrgreen: :lol: :lol:
Když stojí skůtr na stojánku, tak se po nastartování klepe a "duní" podlaha či zem, čím větší obsah, tím to bývá intenzivnější, takže tím se určitě netrap.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

06 úno 2014, 17:17

Nám se nic neklepe ani na stojanu ani jinde :twisted:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

06 úno 2014, 20:52

díky..... prostě mě překvapil projev motoru vůči 125ce....vezmu si k srdci veškeré rady ohledně klepání i oklepání :P
Odeslat odpověď