Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 10:30

Prej prakticky v ničem, podle servisáka, který servisuje a tahá skútry z Itálie. Prý je něco trošku jiného někde až u hlavy a právě podle toho poznal, že mám starší motor v mé X9ce. 8)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 10:32

Si taky myslím. Věřím že i ty palice by se daly zaměnit. Možná se v něčem liší, ale zaměnitelný budou :)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 17:06

Aircombat píše:Si nejsem úplně jist. Podle mě byly 6 válečkový ty starší, jako mám třeba já (r.v. 2002) a od roku 2003 by měly být 8 válečkový. Ale třeba někdo dal do novějšího starší variátor. Nebude v tom podle mě asi až tak velký rozdíl. Nebo třeba měli taliáni těch 6 válečkových na skladě moc :) ... Já myslím, že budou stejný, protože aby kvůli inovaci variátoru dělali nový kartry (kvůli větší nebo menší hřídeli) ...

V katalogu ND je pro ročník 2004 (jiný katalog nemám) uvedeno 8ks bez dalších variant.

Ve svých poznámkách mám, že (Našel jsem to kdysi kdesi na internetu.):
X9 500 2000-2002 6ks, 25×22mm, 29g
X9 500 Evolution 2003-2005 6ks, 25×22mm, 27,3g
X9 500 Evolution–Abs 2006-2007 8ks, 25x17mm, 21,4g

Nicméně v katalogu dílů je napsáno 8ks (part no 830899), ten katalog co mám já je pro US verzi z roku 2004.
V dílenské příručce na Evolution je několik obrázků variátoru a je tam 6ti válečkový. Rozměry, tolerance a utahovací momenty tam jsou na kde-co, ale rozměry a hmotnosti válečků jsem tam nenašel.

Já mám 2003 Evo (VIN končí 002660) a mám 6ti válečkový varec, s 26g válečky.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 18:42

Já jsem měl prostě 6-ti váleček od té doby co jsem X9 koupil.Nikdy mě nenapadlo, že by tam mohl být 8-mi váleček.Je otázka co tam patří, a jestli jdou ty varce zaměnit na jednom stroji?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 18:48

Měl jsem šestiváleček, koupil jsem osmiváleček. Zcela zaměnitelné. Obojí samozřejmě originál.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 19:25

A v čem je výhoda 8 válečkovýho oproti 6 válečkovýho varce? Nebo není žádný rozdíl?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 19:31

Bez rozdílu. Jinej se už koupit nedá.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

26 srp 2013, 23:06

Takže je to úplně buřt, jakej ten varijáááátor tam je :D

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 srp 2013, 13:38

Taky si myslím, že je úplně buřt, kolika válečkový variátor tam je.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 srp 2013, 15:16

Koukám na řemeny. Mohl by mi někdo objasnit, co ovlivňuje použití té či oné délky řemene, když motory jsou stejný a variátorem to taky nebude. ?

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 srp 2013, 22:02

Tak to nevim, Taky by mě to zajímalo. Asi nejjednodušší vysvětlení je řemenice spojky. Řemen 1036/28mm jsem doma měl a na starý typ nefuguje, je dlouhý. Že by zvětšili rozteč hřídelí variátoru a spojky se mě moc nezdá. Nevím co za výrazná pozitiva by to mělo a přechod na jiný typ karterů by byl asi dost drahý.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

27 srp 2013, 22:43

To oldik:
Jak jsi správně poznamenal jsou dva rozměry řemenů. Proč?
To proto, že né každý variátor má řemenice o stejném průměru. :!:
Mám 6-ti válečkový varec a průměr řemenic 14,2 cm. Na vrakáči jsem sehnal a vnější řemenici pro 6-ti válečkový variátor a hle ona měla jiný průměr - 15,3cm :shock: .
Takže závěr je jednoznačný - je to o průměru řemenic. :!:
Na menší průměr kratší řemen :idea: :lol:

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 srp 2013, 08:22

Dobré info. Takže teoreticky by mělo stačit vyměnit variátor a polořemenici a odpadnou zvýšené náklady na krátký řemen. :wink:

Zpozoroval jsem divnou věc. Když jsem zapnul zapalování, tak na interkomu po probliknutí komunikace zůstal na displeji svítít nápis X9. Teď, nevím proč, problikají ty obrázky s přilbama a displej po chvilce zhasne. Nevíte někdo, je to nějakým nastavením, nebo umírá? Sluchátka nemám, takže ani nevím, jestli vlastně funguje.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 srp 2013, 08:26

objednám nový sérii varec a k tomu origo řemen ve scootlandu, tak to doufám přijde spasovaný, jak to mám být.

Intercom: Zapnu zapalování, interkom se zapne, svítí tam X9 a helmy atd. a po chvíli zhasne. To je v pořádku. Podržením cuplíku menu (myslím, teď z hlavy nevím, ale zkus jeden z těch dvou podržet) se potom zapne a volí se mezi rádiem a intercomem. Sluchátka nemám, intercom neřeším.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

28 srp 2013, 09:10

Dík za info, já je zatím taky neřeším, ale páč vozívám ukecaný baťůžek, tak nad nima výhledově uvažuju. Origoš jsem nikde neviděl, ale něco mají u Konráda a kdyby se daly přebastlit konektory ve fichtlu na něco lidskýho, třeba jacky, tak bych do toho výhledově šel.
Odeslat odpověď