Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 26 srp 2013, 10:30

Prej prakticky v ničem, podle servisáka, který servisuje a tahá skútry z Itálie. Prý je něco trošku jiného někde až u hlavy a právě podle toho poznal, že mám starší motor v mé X9ce. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 26 srp 2013, 10:32

Si taky myslím. Věřím že i ty palice by se daly zaměnit. Možná se v něčem liší, ale zaměnitelný budou :)
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 26 srp 2013, 17:06

Aircombat píše:Si nejsem úplně jist. Podle mě byly 6 válečkový ty starší, jako mám třeba já (r.v. 2002) a od roku 2003 by měly být 8 válečkový. Ale třeba někdo dal do novějšího starší variátor. Nebude v tom podle mě asi až tak velký rozdíl. Nebo třeba měli taliáni těch 6 válečkových na skladě moc :) ... Já myslím, že budou stejný, protože aby kvůli inovaci variátoru dělali nový kartry (kvůli větší nebo menší hřídeli) ...

V katalogu ND je pro ročník 2004 (jiný katalog nemám) uvedeno 8ks bez dalších variant.

Ve svých poznámkách mám, že (Našel jsem to kdysi kdesi na internetu.):
X9 500 2000-2002 6ks, 25×22mm, 29g
X9 500 Evolution 2003-2005 6ks, 25×22mm, 27,3g
X9 500 Evolution–Abs 2006-2007 8ks, 25x17mm, 21,4g

Nicméně v katalogu dílů je napsáno 8ks (part no 830899), ten katalog co mám já je pro US verzi z roku 2004.
V dílenské příručce na Evolution je několik obrázků variátoru a je tam 6ti válečkový. Rozměry, tolerance a utahovací momenty tam jsou na kde-co, ale rozměry a hmotnosti válečků jsem tam nenašel.

Já mám 2003 Evo (VIN končí 002660) a mám 6ti válečkový varec, s 26g válečky.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 26 srp 2013, 18:42

Já jsem měl prostě 6-ti váleček od té doby co jsem X9 koupil.Nikdy mě nenapadlo, že by tam mohl být 8-mi váleček.Je otázka co tam patří, a jestli jdou ty varce zaměnit na jednom stroji?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 26 srp 2013, 18:48

Měl jsem šestiváleček, koupil jsem osmiváleček. Zcela zaměnitelné. Obojí samozřejmě originál.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 26 srp 2013, 19:25

A v čem je výhoda 8 válečkovýho oproti 6 válečkovýho varce? Nebo není žádný rozdíl?
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 26 srp 2013, 19:31

Bez rozdílu. Jinej se už koupit nedá.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 26 srp 2013, 23:06

Takže je to úplně buřt, jakej ten varijáááátor tam je :D
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 27 srp 2013, 13:38

Taky si myslím, že je úplně buřt, kolika válečkový variátor tam je.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 27 srp 2013, 15:16

Koukám na řemeny. Mohl by mi někdo objasnit, co ovlivňuje použití té či oné délky řemene, když motory jsou stejný a variátorem to taky nebude. ?
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 27 srp 2013, 22:02

Tak to nevim, Taky by mě to zajímalo. Asi nejjednodušší vysvětlení je řemenice spojky. Řemen 1036/28mm jsem doma měl a na starý typ nefuguje, je dlouhý. Že by zvětšili rozteč hřídelí variátoru a spojky se mě moc nezdá. Nevím co za výrazná pozitiva by to mělo a přechod na jiný typ karterů by byl asi dost drahý.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 27 srp 2013, 22:43

To oldik:
Jak jsi správně poznamenal jsou dva rozměry řemenů. Proč?
To proto, že né každý variátor má řemenice o stejném průměru. :!:
Mám 6-ti válečkový varec a průměr řemenic 14,2 cm. Na vrakáči jsem sehnal a vnější řemenici pro 6-ti válečkový variátor a hle ona měla jiný průměr - 15,3cm :shock: .
Takže závěr je jednoznačný - je to o průměru řemenic. :!:
Na menší průměr kratší řemen :idea: :lol:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 28 srp 2013, 08:22

Dobré info. Takže teoreticky by mělo stačit vyměnit variátor a polořemenici a odpadnou zvýšené náklady na krátký řemen. :wink:

Zpozoroval jsem divnou věc. Když jsem zapnul zapalování, tak na interkomu po probliknutí komunikace zůstal na displeji svítít nápis X9. Teď, nevím proč, problikají ty obrázky s přilbama a displej po chvilce zhasne. Nevíte někdo, je to nějakým nastavením, nebo umírá? Sluchátka nemám, takže ani nevím, jestli vlastně funguje.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 28 srp 2013, 08:26

objednám nový sérii varec a k tomu origo řemen ve scootlandu, tak to doufám přijde spasovaný, jak to mám být.

Intercom: Zapnu zapalování, interkom se zapne, svítí tam X9 a helmy atd. a po chvíli zhasne. To je v pořádku. Podržením cuplíku menu (myslím, teď z hlavy nevím, ale zkus jeden z těch dvou podržet) se potom zapne a volí se mezi rádiem a intercomem. Sluchátka nemám, intercom neřeším.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 28 srp 2013, 09:10

Dík za info, já je zatím taky neřeším, ale páč vozívám ukecaný baťůžek, tak nad nima výhledově uvažuju. Origoš jsem nikde neviděl, ale něco mají u Konráda a kdyby se daly přebastlit konektory ve fichtlu na něco lidskýho, třeba jacky, tak bych do toho výhledově šel.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků