Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 21 srp 2013, 18:12

Bílé kostky jsou relé, jedno je IMHO hlavní relé pro celou elektriku, včetně zapalování (samozřejmě mimo startéru a el.stojanu), to druhé nevím k čemu slouží.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod libor_m » 21 srp 2013, 18:22

já jsem laik, může se i to relé odpálit? to asi já jako amatér nezjistím, co? teď mě bude čekat odplastovat masku a kouknout, jestli se tam něco nespeklo, co?
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod vikous » 22 srp 2013, 12:44

Já bych se zaměřil na tu 30A pojistku vpravo od baterky,na relé startéru (vedou do něj ty nejtlustší dráty z baterky), je opravdu v pořádku (můžeš jí změřit/vyměnit)? Ta 70A vlevo od baterky je na el. stojan. A ještě jednou bych se ujistil zda je baterka zapojena správně a mrkl bych se z čeho a proč se vepředu kouřilo.

Relé může být vadné, vyzkoušet se dá poměrně jednoduše. Stačí k tomu obyčejný multimetr z nějakého Bau-cosi, případně žárovka na drátech a nějaký šlusmetr. Relé má čtyři vývody. Vývody 85 a 86 jsou cívka, 87 a 30 jsou (spínací) kontakty. Ta relátka jdou z těch patic vytáhnout. A změřit venku (odpor cívky) připojit cívku na 12V a změřit spínací kontakty zda vedou.

Případně měřit na motorce:
V klidovém stavu (vše vypnuté) by na kontaktu (87) jednoho relé mělo být +12V (jde to tam přímo z baterky přes 30A pojistku). Kontakt 86 tohoto relé je připojen přímo na -.

Po sepnutí spínačky (klíčkem) má být na cívce (85) obou relé +12V (jde to tam přes 30A pojistku a přes spínačku) jedno relé (to které má na 87 +12V i v klidu a je trvale připojeno 86kou na -) by mělo sepnout (cvaknout). Na 30tce tohoto relé a na 30tce toho druhého (jsou spojeny) se objeví 12V.

Po sklopení bočního stojanu a zapnutí chcípáku na řidítkách se objeví - (mínus) na cívce (86) druhého relé a to sepne (cvakne), na kontaktu 87 musí být +12V to pak jde přes 5A pojistku do ECU, imobilzéru a cívky relátka, které vede +12 do zapalovací cívky.

BTW: pro nabíjení baterky není třeba nic nikam vytahovat, lze nabíjet přes cigaretový konektor pod sedlem.
Piaggio X9 500 Evo 2003
ObrázekObrázek
vikous

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 17 dub 2010, 23:24
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo 2003

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 23 srp 2013, 22:45

Tak jsem to pred chvili poslal do skarpy po kolizi se srnkou.skutr v pohode,ja taky.akorat mam nejaky posunuty riditka.kdyz jedu rovne,tak mam riditka trochu natoceny do leva,ze by se to v necem pohlo?Jak to opravit?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 24 srp 2013, 06:05

Zašprajcni mezi něco přední kolo, aby se nehýbalo do strany a cukni trošku řidítkama tam kam potřebuješ :wink: Mělo by to jít. Já je měl taky lehce na stranu, tak si říkám co s tím a když jsem to dával servisákovi ( snad kvůli výměně brzdovky ), udělal to co ti tu popisuju a řidítka jsou rovně :) Prostě to není totálně na pevno, že se to nehne.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod nem.pe » 24 srp 2013, 08:25

pokud to nepujde jak píše Kyblos tak
jedině rozebrat plasty okolo řidítek(pod displayem palubního počítače)je uchycení) a jsou tam dva šroubky
který když povolíš tak si to srovnáš
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 58000Km (já 22000)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 414
Registrován: 06 bře 2010, 21:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 24 srp 2013, 08:42

MilosVee píše:Tak jsem to pred chvili poslal do skarpy po kolizi se srnkou.skutr v pohode,ja taky.akorat mam nejaky posunuty riditka.kdyz jedu rovne,tak mam riditka trochu natoceny do leva,ze by se to v necem pohlo?Jak to opravit?

A srnku-máš???
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 24 srp 2013, 09:27

Jen pár chlupů mám na památku :mrgreen:
Jinak díky Kyblos, udělal jsem, jak jsi řekl, a řidítka jsou zase rovná :D
Jinak k té škarpě ještě, zastavil jsem asi 3 metry od sněhových zábran, které tam jsou nachystané na zimu :!: , škarpa byla dost hluboká, takže jsem to dostal na silnici až za pomoci kolem jedoucích plechovkářů, kterým patří velký DÍKY.Ani nevím, jestli jsem jim poděkoval, byl jsem z toho v tu chvíli nějakej vykulenej :cry:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 25 srp 2013, 20:43

Tak jsem hledal a samý zmatek. Mám standardní sériový varec 8 váleček. Kolik hmotí origo válečky. Někde jsem četl 30g, 26g, kyblos 25x22 s hmotností 27.3g, někdo jiný na aprilii 21g a včil babo raď.
Chci o 1g lehčí a objednat než vymontuju. nikde v manuálu ani prd, a když dám zkusmo objednávku ze zahraničí, tak o hmotnosti taky ani zmínka.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 26 srp 2013, 09:27

Ja mel origo 30gr., ale ja mam 6-ti valecek varec. r.v. 06
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 26 srp 2013, 09:46

už jsem to na scootlandu našel (potřeboval jsem nasměrovat), je to podle kyblose. I když jsem hledal na netu, na fotce se mi pokaždé objevil 8 válečkový varec. Ten 6-ti válečkový je fakt origo?
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 26 srp 2013, 10:03

Já bych řekl, že nejspíš ano, páč v motoru byl ten 6ti válečkovej, než jsem tam dal já Malossi Multivar ( taky 6ti válečkovej ). Leda by to nějaký Ital, který byl dříve majitelem vyměnil ( pokud to vůbec jde ). No, ale taky je možnost, že se to mění podle roku výroby. Jako, že u některých roků výroby se tam dával osmi válečkový a pak u novějších šesti válečkový, nebo naopak. To ale nevím, tak počkáme až se k tomu vyjádří někdo jiný. 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 26 srp 2013, 10:13

Si nejsem úplně jist. Podle mě byly 6 válečkový ty starší, jako mám třeba já (r.v. 2002) a od roku 2003 by měly být 8 válečkový. Ale třeba někdo dal do novějšího starší variátor. Nebude v tom podle mě asi až tak velký rozdíl. Nebo třeba měli taliáni těch 6 válečkových na skladě moc :) ... Já myslím, že budou stejný, protože aby kvůli inovaci variátoru dělali nový kartry (kvůli větší nebo menší hřídeli) ...

V katalogu ND je pro ročník 2004 (jiný katalog nemám) uvedeno 8ks bez dalších variant.
Naposledy upravil Aircombat dne 26 srp 2013, 10:20, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 26 srp 2013, 10:19

Dost možná máš pravdu. Já mám totiž sice novější typ X9ky, ale motor mám z toho staršího typu. Prostě ho tam asi nějaký Ital vyměnil, nebo co. :roll: Jen na něj prdnul ten novější kryt a tak není poznat pohledem, že mám ten starší motor. :wink:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 26 srp 2013, 10:27

Stejně by mě zajímalo, v čem se ty motory opravdu liší. Jiný termostat, jiný uchycení spojky... to jsou prkotiny, ale jinak si myslím, že je to pořád jeden a ten samý motor bez nějakých větších úprav. ... Když jsem měl kdysi dávko Moskviče 408/1, byla k němu knížka, kde bylo do detailů popsaný úplně všechno, technické výkresy, důležité kóty a tabulka, kde se psalo" 6. měsíc r.v. 72 byl šroubek položka č.1 o 3mm delší. Škoda že na ty skútry néjni taky taková :(
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků