Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 31 črc 2013, 21:35

Tak mě dnes dojel termostat. Vyměnil jsem ho, nadráždil Chrochťu a teplota šla vzorně nahoru. Dva dílky před červeným sepla sahara a nic se neděje. Chadič je studený. Odvzdušňbovák vedle klapky je nějaký nachlazený a nejde povolit, tak jsem povolil objímku hadice a nechal to vybublat tama. Opět studený chladič. Povolil jsem domek termostatu aby tam nebyl luft, pořád stejný. Tak jsem to znovu vypustil a termostat zkusil v kastrolku na sporáku. Otevírá jak by měl... Poradíte někdo?
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 31 črc 2013, 21:40

Je tam furt někde vzduch. Já jsem odvzdušňoval za pomocí odvzdušňováku několik minut. Nejde to tak rychle jak by se mohlo zdát, že by to jít mělo.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 31 črc 2013, 21:48

Kamčák něco psal, že tam jsou odvzdušňováky dva. Jeden je jako odvzdušňovák na brzdách a druhý prý nějaká plastová zátka. Musím sundat i plast pod sedlem, abych se k němu dostal? Čuměl jsem do toho bokem jak somrák do popelnice, ale našel jsem jen ten jeden :(
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 31 črc 2013, 21:59

Člověče to nevím. Mě se to podařilo tím co vypadá jako na brzdách.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 31 črc 2013, 22:05

Už jsem našel ve full manuálu jak by měl tren druhý vypadat. To bude zas hledání. Někdy si říkám,aby ty kluky italský konstruktérský smrtka kostěným chvostíkem trtkala.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 31 črc 2013, 22:16

Když si to říkáš jenom někdy tak to jde, já si říkám vždycky a proto už to raději svěřuji zkušeným mechanikům, jelikož oni se s tím tolik netrápí :mrgreen:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 31 črc 2013, 22:19

Nj, když mě to baví. Zejména když se daří. :D
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod kamčák » 01 srp 2013, 11:04

Ahoj Petře.Jsou tam dva odvzdušňováky a jsou kousek vedle sebe jeden je nad klapkou a druhý v pravo po směru jízdy.Ale pro lepší přístup je jednodušší když sundáš i ten podsedadloý kaslík.Je to pakárna,ale líp se tam dostaneš.
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod cbl » 01 srp 2013, 18:18

Pánové,jak jsou zapojeny dráty pro hlavní stojan vedle baterky?Jde tam červený a černý ,což je +a -,pak dva šedé a jeden žlutý.Je tam asi nějaká kostka nebo velký konektor,nevím,mě to tam chybí.Jak je tam máte originál zapojené?Nebo nemá někdo na prodej tu elektro kostku?Díky
Uživatelský avatar
cbl

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bílovec
Skútr / moto: B 650 exe, Vespa Cosa 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 21:33

Chrochťa.jpg
Tak kluci, právě jsem se vrýtil z garáže. Josko, odzvdušňováky jsem našel. Blbé je, že ten, co je na výstupu z válce se protáčí. Protíáčí se ten kovový vlis, co je v něm odzvdušňovák našroubovaný. Celý ten kus jsem vyšrouboval a ozvdušňovák provrtal. To něj jsem vyříznul závit a dal šroub jako provizorku. Další zrada je, že gumový O kroužek co je pod ním je o kus větší než byl. Zhruba něco, jako to dělá ten, co je pod vypouštěcím šroubem oleje. Garáž mám zaskládanou plastama, v rohu stojí kýbl šroubků a já přemýšlím, že další moje moto bude asi naháč :D
Mimochodem, ještě ke gumám. Mám napsáno v TP ve zvláštních poznámkách (dík Oldíku), že při použití příslušenství motokufr je povolena guma 150/70/14.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 02 srp 2013, 07:39

Brďo, máš to slušně rozložený.

Chlapci skůtrařský, řešili jste někdy O kroužek na plastovým špuntu v přední vidlici nebo jak řešil prolínání oleje z tohoto místa? Po odborně provedené kompletní repasi mi po cca 1500 km začal prolínat olej. Dneska rozhodím, ale nikde jsem nenašel co je to za o kroužky, takže budu muset něco zkusmo kupit.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 02 srp 2013, 07:45

Nj Oldiku, jinak bych ten kus s odvzdušňovákem ven nevypreparoval. Uvolnit to zadní lešení, aby šel nadzvednout podsedlový plast byla pěkná púarárna, ale snad to bude k něčemu dobrý.

Tak Chrochťa už jede. To odzvdušnění je fakt porod. Teplota se drží kousíček nad půlkou jak pribitá, což jsem předtím dosahoval jen při stání na křižovatce. Akorát mě udivilo, jak se zvedla teplota v kufru pod sedlem :D
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod oldik » 03 srp 2013, 11:47

Přední tlumič snad vyřešen. Nad těsnícím O-kroužkem plastového špuntu byla na trubce hromada rzi. Vůbec je to v servisu zřejmě nijak neinteresovalo a po repasi to narvali zpět. Tím, že o-kroužek nenašel tu stejnou polohu, ve které byl rzí obalen, propouštěl. Rozhodil jsem oba tlumiče a u obou rezavý jak liška. Odsmirkoval jsem to, opucoval odrezovačem, kolem o-kroužku jsem do zářezu špuntu namačkal vazelinu A0 a zpět jsem to už dostal "pouhým" tlakem ukazováčku. Mají to pěkně blbě vyřešené, protože jakákoli voda nateče štěrbinou mezi špuntem a trubkou až k těsnícímu o-kroužku a tam pomalu, velmi pomalu vysychá. Nakonec jsem štěrbinu mezi špuntem a trubkou natlačil prstem opět vazelinou, aby nedocházelo k zatékání vody. Při rozborce jsem musel špunt poklepat kladivem a po vyjmutí fixačního drátu ten špunt nechtěl přes tu rez vůbec ven. Skákal jsem na jednom tlumiči asi 30x, než to vylítlo.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 04 srp 2013, 15:52

Neřešil jste někdo olej ve vzduchovým filtru?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 05 srp 2013, 07:33

Jo, měl jsem to taky. Chvistá to tam asi, když je ho v motoru moc. Nepříbývá Ti ho? Nedostává se Ti taky benzín do oleje?

Teplota v kufru se prudce snížila, když jsem dal zpátky víčko otvoru nad klapkou. :D
Najeto prvních 200 km na gumě http://www.pneumoto.cz/continental-150- ... t-461.html zatím velká spokojenost.Zmírnilo se poměrně o hodně vlnění při přejíždění podélných nerovností a baťůžek si pochvaluje, že to přes díry méně drncá.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků

cron