Piaggio X9 500 - pár dotazů

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 21 črc 2013, 02:27

Zdarec, pořád dumám nad horší akcelerací.Varianty jsou 2:
1) Jsem si na skútr už tak zvykl, že mi to příjde, že to nejede jako dřív.
2) Jsou buď těžký válečky (29g) a nebo vyměklá kontra.

Při rozjezdu z 0km/h mi při plným plynu až do cca 100km/h otáčky nepřesáhnou 5,5 tis. Je to tak správně?
Příjde mi, že dřív šli otáčky výš a skútr líp táhnul.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod memo » 21 črc 2013, 08:35

Cau panove, hledal jsem na foru, ale marne. U mojeho Beverly 500 se mi deje takova nepekna vec. Kdyz jedu ve meste a trochu se pecu v zacpach, motor se zahreje kousicek nad pulku teplomeru, kdyz pak pridam plyn, y prostoru variatoru zacne celkem jasne zretelny a hlasity huceni, ktery po stazeni plynu opet ustane. Taktez ustane, kdyz se skutr opet trochu ochladi. Taky jsem se chtel zeptat v jaky pozici teplomeru vam spina sahara? Posledni otazka je ohledne nefunkcniho palivomeru. Proste obcas ukazuje spravne realnou hodnotu a nekdy spadne proste skoro na nulu. Takhle se to strida a me fakt nedopaluje co by to mohlo byt. Plovak asi tezko a dal proste nevim???? Za kazdou radu budu rad.

Sorry ta text s absenci interpunkce, ale p......l se mi comp.
Stadion s11, Pionýr Mustang, Yamaha Slider 70 ccm, Suzuki Burgman 125, momentálně a na dlouho Piaggio Beverly 500 najeto 22 tis.
Uživatelský avatar
memo

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 28 led 2013, 13:16
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod krizik1 » 21 črc 2013, 10:05

MilosVee píše:Zdarec, pořád dumám nad horší akcelerací.Varianty jsou 2:
1) Jsem si na skútr už tak zvykl, že mi to příjde, že to nejede jako dřív.
2) Jsou buď těžký válečky (29g) a nebo vyměklá kontra.

Při rozjezdu z 0km/h mi při plným plynu až do cca 100km/h otáčky nepřesáhnou 5,5 tis. Je to tak správně?
Příjde mi, že dřív šli otáčky výš a skútr líp táhnul.

Než jsem nasadil Dr.Pulley měl jsem to skoro stejně. Vytočit nad 5000 to nešlo.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 21 črc 2013, 11:39

To krizik1 a MilosVee:
No vždyť je to logický, ty naše motory mají právě při 5,5 tis. otáček největší krouťák, takže je v pořádku, když tam jsou. Samozřejmě se stoupající rychlostí, tedy cca od 130 km/h a dál se otáčky taky zvedají.
Jo a potvrzuji to co krizik1 s hranatýma válečkama jsou ty otáčky o cca 500 ot/min. vyšší :idea: a je to boží :mrgreen:

To memo: Tak v první řadě se přesvěč, zda máš termostat který otevírá později, tedy při cc85 stupních, ten původní se kterým přijel skůtr z Itálie otevírá už při cca 73 stupních. U mě spíná sahara v okamžiku, kdy ručička teploměru ukazuje tak 2 mm za předělem té bílé stupnice / tedy lehce za půlkou celé stupnice. Když sepne je to docela hukot :mrgreen: jak když startuje boing :mrgreen:
S palivoměrem moc nevím, jen zkusit proměřit jednotlivé dráty jestli vedou proud ,nebo změřit jejich odpor, pak vyndat plovák a zkontrolovat zda se volně pohybuje. Mě palivoměr ukazuje celkem realisticky, myslim :shock: :roll:

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 21 črc 2013, 19:24, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 21 črc 2013, 12:08

Tak odzkoušeno na dálnici. Při rychlosti kolem 120km/hod to točí asi 6000 otáček. Při 150 km to točilo asi 7000. Uvažuju, že nechám ze silonu vytočit nějakou vložku asi 1g těžkou a nacpu ji do válečků. Spotřeba se zatím jeví jako +/- stejná.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 21 črc 2013, 12:27

To Aircombat:
Do válečků nic cpát nemusíš, mám jednodušší fígl, který je snadno upravitelný do původního stavu. Stačí prostě vyndat podložku, která se nachází mezi řemenicemi variátoru a dát jí na osu jako druhou v pořadí od karteru.
Složení od matky variátoru: matka, dvě podložky, vnější polořemenice,vnitřní polořemenice, válečky, zadní miska, položkaz z prostoru mezi řemenicema, podložka která vymezuje prostor od ložiska v karteru od válečku na kterým se pohybuje zadní polořemenice s válečky a miskou.
Já jsem to tak měl už z IT, kde zřejmě italský Luigy jezdil sólo, delší štreky a vyšší rychlostí do práce a zpět :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jo abych nezapoměl, má to nevýhodu v tom, že motor točí výrazně méně (cca o1500-1800 ot./min) a třeba rozjezdy ve dvou do kopce byly vysloveně trápení motoru :(
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 21 črc 2013, 15:57

Hele a nevíte někdo, které přesně ty Dr.Pulley to jsou?
Díky
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod boboh » 21 črc 2013, 16:04

To MilosVee:
25x22x26g - 6-ti válečkový variátor
:wink:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 21 črc 2013, 20:12

Díky moc!
Koukám že mají jen 26gr, a ty moje origo 29gr :idea: :?:
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod Aircombat » 22 črc 2013, 09:41

Já tam mám 22x25 28 gramů. Myslím, že s těma 26 g by to točilo už fakt moc. Objednal jsem sadu na Gileru a do poznámky napsal, že chci sadu 6 ks, ale je to fuk, cenově to vyjde nastejno. Odkaz na ně najdeš o pár příspěvků nahoru...

Tak teď jsem se byl projet sám a bez zavazadel a přicházím těm kostičkám na chuť. Do 120 to zrychuje jak raketa a bezva je, že i jízda kolem 30-40 km/ hod je krásně plynulá a bez vibrací.Konečné rozhodnutí: nechám to tak jak to je.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 22 črc 2013, 12:36

Tak asi koupím novou kontrastku a ty zázračný hranatý válečky a uvidíme, jestli se z lenocha stane raketa :mrgreen:

23.7. edit:
Tak jsem dnes rozebral vario skříň abych změřil kontrastku, zda je vyměklá nebo ne.
Nedokázal jsem povolit spojku od polořemenice za pomoci svěráku a starého řemenu,abych se dostal na kontrastku.
Všiml jsem si ale zvláštní věci viz. foto

Kryt varia z vnitřní strany je hodně zbroušený
Spojkový zvon z vnější strany je obroušený s rýhami.
Spojkový zvon z vnitřní strany je modrofialový.

Ložiska jsou v pořádku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 črc 2013, 13:44, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod peezee » 23 črc 2013, 12:37

asi tam bylo velmi horko :-)
S přátelským pozdravem
peezee IT programmer
------------------------------------
http://peezeeu.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
peezee

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 181
Registrován: 10 čer 2013, 13:32
Bydliště: Opavsko
Skútr / moto: Piaggio X8 125, nyní Yamaha FZS 600 Fazer rv.2001

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 23 črc 2013, 13:51

Nemůže tam chybět někde nějaká podložka, nebo tak něco? Přijde mi to, že tam o sebe něco dře. Tím myslím nejspíš spojkový zvon o vrchní dekl varce. Tím by asi mohla vznikat i ta vysoká teplota, protože to opálení je u středu spojk. zvonu.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/897 ... ulley.html
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod MilosVee » 23 črc 2013, 18:20

Určitě tam o sebe dře zvon a dekl varce.
Na spojku nasadím zvon, pak 1 podložka, pak dekl varce, zase podložka a matka.Nic víc.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - pár dotazů

Příspěvekod KYBLOS » 23 črc 2013, 19:02

Tak podle toho obrázku na tom odkazu, který jsem sem dal, jsou tam nějaké podložky tři. Jsou tam i přesné rozměry. Problém je, že nevím jestli jsou tyhle podložky všechny pod deklem varce ( tipnul bych, že ano), nebo je některá na deklu zvenku atd. :roll: Nemá tu někdo tohodle scoota po ruce, aby se na to podíval, jak to tam má přesně být? Já scoota doma neparkuju a navíc nemám ani vybavení, abych se k tý spojce dostal :?
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 15 návštevníků

cron