Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

24 bře 2010, 10:35

Tak nevím no. Mám tam sice tužší olej než byl originální, ale stejně sou to pecky :( To stačí jenom přiblblej žel. přejezd. Trošku vystouplej a prd, rána. Nevím kterej blb ty přední tlumiče vymýšlel tak blbě, ale sou to fakt rány no. :roll: Zajímala by mě taková maličkost, jen nevím jestli na tohle někdo zná odpověď. Možná i někdo s Nexusem by mohl odpovědět. Dal sem tam u Mikyho varec Malossi. Originál varec má válečky s váhou 27.3g a varec Malossi válečky 20g, takže o 7,3g míň. Při výměně varce sme vyměnili i kontrastní pružinu originál za tvrdší bílou Malossáckou - byla v balení s varcem - a když se podívám na AB stránky a přímo na koupi samostatné kontrastní pružiny, píšou u ní, že je potřeba dát těžší válečky. Není tedy těch 20g v balení s varcem málo? Nevím jestli na tohle umí někdo odpovědět, to by asi chtělo někoho, kdo měnil varec jako já, jestli on dával těžší, ale to pochybuju, že bych měl takový štěstí. :?

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

25 bře 2010, 17:56

cim tvrdsia spruzina tym lahsie valecky> a to plati aj naopak

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

26 bře 2010, 07:36

Hm, to je krásnej nesmysl, ale dík za názor :mrgreen:
Zkopírováno ze stránek Adventure-biker: TIP: při použití silnější pružiny budete potřebovat těžší válečky variátoru. :roll:
Zkopírováno ze stránek Scootlandu: Síla pružiny tedy ovlivňuje otáčky motoru při akceleraci a tím i výběr hmostnosti válečků. Pokud vyberete slabou pružinu, řemen snadněji roztlačí řemenice od sebe a budete potřebovat lehčí válečky. Naproti tomu, při použití silné pružiny budete potřebovat válečky těžší. Čím tvrdší pružina je, tím rychleji opotřebováváte válečky. Při zachování hmotnosti válečků použitím silnější pružiny zvýšíte otáčky motoru a naopak.
No a mají pravdu. Kontrastní pružina tlačí spojkový řemenice k sobě, aby mohl řemen stoupat od středu řemenic k vnějšímu okraji řemenic tj. pro jízdu do kopce, či rozjezdy. Na jízdním kole taky nepojedu do kopce, nebo při rozjíždění s velkým tácem vpředu a malým kolečkem na zadním kole. Kontrastní pružinu ale musí přetlačit variátor, protože díky síle motoru a samozřejmě váhou válečků ve variátoru, je možný kontrastní pružinu stlačit a tak se dostat zpět ke středu spojkových řemenic tj. pro větší rychlost. Takže jak můžeš něčím lehčím přetlačit něco silnějšího než tam bylo doposud? :roll: Obecně by se dalo říct, že tím těžší válečky dokáže bez problémů motor plynule rozhýbat a to i při skoro zastavení a opětovné rozjetí do kopce, tím lepší bude výsledný efekt. Znám to ze scoota co sem měl předtím, jenže u velkýho scoota už nemám vercajk na to, abych si s tím hrál a testoval jako s malým scootem a tak se musím ptát ostatních majitelů stejných scootů, nebo aspoň se stejným motorem, jestli s tím nemají vlastní zkušenost, když tam dali Malossi multivar + tvrdší kontrastku a jak tomu pomohli. Rozhodně dát lehčí válečky opravdu nepomůže. 8)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

23 dub 2010, 19:39

čau..tak jsem přelouskal "Kyblíkovo"téma ze začátku...a to oleje...měl jsem problem jako kyblík...asi větší..nevím jaký olej motorový lil předchozí majitel do mé aprilky...tak jsem koupil olej Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40 ..a naleju tam já tento...co myslíte...ale slyšel jsem že bych tím nic zkazit neměl...

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

23 dub 2010, 19:54

Ja na to jezdim a vpochode ;)

Cirou nahodou sem projizdel "servisku", ze ktery nic nejde poznat mimochodem, ale nasel sem tam ucet...a predchozi majitel tam lil Motul...
Takze kastrol bude urco lepsi volba ;)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

17 čer 2010, 19:54

Tak dneska vyměněná nová dvouhrotová svíčka, vzduch. filtr, dolitý olej a vyčištěný variátor se spojkou a zase lítám... :twisted:
Díky tímto Ríšovi a Péťovi alias Vali. :wink:

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

31 srp 2010, 18:20

Ahoj,před týdnem jsem se stal majitelem skůtru Piaggio X9 500.bohužel bez manuálu.nemáte ho někdo náhodou v češtině?
Díky ywoš.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

31 srp 2010, 21:21

Jenom v Angličtině:
http://www.scribd.com/doc/7177294/Piagg ... ull-Manual

nebo:
http://www.pirmil.info/scoot/ssi/photo- ... teur.shtml

a ještě:
http://www.scribd.com/doc/17697860/Piag ... Evo-500-EN

:)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

28 lis 2010, 20:37

Zdravím.Prosím vás jsem čerstvím majitelem X9 500 a potřeboval bych poradit,protože nemám žádný manuál.Jaké množství náplní je oleje a vody? A kde najdu olejový filtr.Děkuji

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

30 lis 2010, 13:30

Manualy najdes zrovna v predchozim prispevku. Neboj, v klidu je muzes pouzit, jsou stale aktualni.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

05 pro 2010, 10:27

Ahojky, potřeboval bych takovou radu, mam moznost koupit bud Aprilia Atlantic 200 r.v. 2003, nebo Piaggio X9 500 r.v. 2002 . tak nějak nevím, jak je to mezi nima s výkonem spotřebou a spolehlivostí? Skutr jsem mel jen pred rokem asi 2 mesice a to Majesty 125. Samozrejme skutr bych pouzival v lete do prace cca 30km jedna cesta, a sem tam na projeti. Tak opticky se mi zda aprilka hezci ale rad si necham poradit

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

05 pro 2010, 10:40

Tak je jasný, že 500ccm je silnější a rychlejší než 200ccm. Navíc aspoň tedy z doslechu vím, že motory Piaggio 500ccm jsou spolehlivé. Sám jezdím na X9ce 500 a sem spokojenej a zatím závada žádná :wink: Spotřebu mám 4L/100km, což mi taky nepřijde nijak moc. Na delší vyjížďku bych taky řekl, že je lepší 500ccm, myslím fakt někam dál. Jinak místa pod sedlem X9ky je hodně, prý se tam nacpe i notebook, což sem nezkoušel, ale když vidím místo pod sedlem, věřím tomu. :roll: Tak nějak takhle vo vidím já no. 8) Ne proto, že sám mám Piaggio X9 500, ale jako srovnání pro co bych se rozhodl já u výběru, který si sem napsal. Přeci jen 500 je 500 no.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

09 pro 2010, 13:47

Jestli se rozhodneš pro tu x9 tak plně souhlasím s Kyblosem, ale vyber si model vyrobený po r.2003 s označením Evolution, má lepší vzhled ale hlavně novější motor.
Dávej si při koupi pozor na to co kupuješ, mnozí prodejci označují starší modely za novější, rozeznáš je už od pohledu (jiný variátor, jiná zrcátka, blinkry v zrcátkách).

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

09 pro 2010, 16:48

Sakra tak na to sem úplně zapoměl, že od 2003 sou ty novější :roll: . Má pravdu, taky sem už viděl prodávat starou X9ku 500 s rokem prý 2004 a přitom podle vzhledu bylo na první pohled jasný, že se jedná ještě o starou X9ku, která se v roce 2004 již nevyráběla. Poznáš to i podle výfuku, je prostě jinej a samo motor, páč ten u novějšího je stříbrnočerný jako má Nexus, jestli víš a starý motor je takový jednolitý, bych řekl, nebo tak nějak to nazvat. Jinak to co píše, blinkry atd... Tady máš srovnání, první je starý model a na druhém odkazu je nový model:
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... 9-500.html
http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... ution.html

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

09 pro 2010, 17:58

Aha, tak ja mam možnost bohužel koupit ten starší model je to 2002 bez blinkru v zrcatkach. Je to takovej velkej rozdil? Říkáte starší motor, je to znát? výkon má psanej papírově stejnej.. pokud by asi slo jen o designový úpravy moc bych to neřešil, i Takhle ta žlutá vypadá docela dobře :lol: jen ten Atlantik když jsem je viděl zaparkované vedle sebe mi připada elegantnější
Odeslat odpověď