Hm, to je krásnej nesmysl, ale dík za názor
Zkopírováno ze stránek Adventure-biker: TIP: při použití silnější pružiny budete potřebovat těžší válečky variátoru.
Zkopírováno ze stránek Scootlandu: Síla pružiny tedy ovlivňuje otáčky motoru při akceleraci a tím i výběr hmostnosti válečků. Pokud vyberete slabou pružinu, řemen snadněji roztlačí řemenice od sebe a budete potřebovat lehčí válečky. Naproti tomu, při použití silné pružiny budete potřebovat válečky těžší. Čím tvrdší pružina je, tím rychleji opotřebováváte válečky. Při zachování hmotnosti válečků použitím silnější pružiny zvýšíte otáčky motoru a naopak.
No a mají pravdu. Kontrastní pružina tlačí spojkový řemenice k sobě, aby mohl řemen stoupat od středu řemenic k vnějšímu okraji řemenic tj. pro jízdu do kopce, či rozjezdy. Na jízdním kole taky nepojedu do kopce, nebo při rozjíždění s velkým tácem vpředu a malým kolečkem na zadním kole. Kontrastní pružinu ale musí přetlačit variátor, protože díky síle motoru a samozřejmě váhou válečků ve variátoru, je možný kontrastní pružinu stlačit a tak se dostat zpět ke středu spojkových řemenic tj. pro větší rychlost. Takže jak můžeš něčím lehčím přetlačit něco silnějšího než tam bylo doposud?
Obecně by se dalo říct, že tím těžší válečky dokáže bez problémů motor plynule rozhýbat a to i při skoro zastavení a opětovné rozjetí do kopce, tím lepší bude výsledný efekt. Znám to ze scoota co sem měl předtím, jenže u velkýho scoota už nemám vercajk na to, abych si s tím hrál a testoval jako s malým scootem a tak se musím ptát ostatních majitelů stejných scootů, nebo aspoň se stejným motorem, jestli s tím nemají vlastní zkušenost, když tam dali Malossi multivar + tvrdší kontrastku a jak tomu pomohli. Rozhodně dát lehčí válečky opravdu nepomůže.