Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod t.roder » 27 úno 2010, 18:54

Tak pánové. Dnes jsem v 8 hod zalezl do garáže a udělal rozbotku a zborku své X9. Zadní plasty,spodní plast, celej předek mimo palubovky a tunelu s nádrží.
Ptáte se proč ? Vyměna svíčky a výměna vzduch.fitru bez rozebrání zadku a levého boku nejde. Na svíčce není vidět po 10000km nic moc vidět, za to filtr byl černej jak prase. Pak jsem se pustil do hydr.stojanu, odpojil jsem ho a celkem bez problému jde ven. Celé to drží na oku pístnice M10 šroubem, opět ale musím říci, že bez demontáže spodku to není možné. Na doplnění oleje jsou možné dva šrouby jeden je vedle pístu M4 s měděnou podložkou a druhy M4 je na tělese zubového čerpadla(ale z tohoto místa mi olej valil ven)kolmo na pístnici. Nakonec jsem doplnil asi tři injekční stříkačky 20ml tím prvním šroubem. Ještě jsem zapoměl dodat, že jsem skutr měl na hlavním stojanu postavenej, takže pístnice byla vyjetá. Dale jsem konečně opravil unik chladící kapaliny, teklo to přes sponu u spodního vývodu chladiče. Originál spony jsou lisované a asi moc nedržela. Vyměněno za šroubovací a asi bude klid. Nejvíc mě potrápil reproduktor od radia umístěný pod přední kapotáží zhruba pod odkládacím prostorem pod řidítky. Pravděpodobně to byl kutilský výtvor předešlého majitele a moc se mu to nepovedlo. Protože netuším jak to vypadá originál, tak jsem zase kutil já. No snad líp :D . Závěrem jsem si udělal radost a dal jsem do předních světel modré H7 supr to svítí. Následovala montáž všeho demontovaného a světe div se, žádnej šroub mi nezbyl a ještě jsem jich pár musel doplnit.
Vše svítí, stojan funguje a motor vrčí, tak snad jen to počasí :twisted:

Zdar
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod mijuna » 27 úno 2010, 20:19

čauky...ty jo..já bych takovou rozborku potřeboval taky..lae právě mám strach že něco zůstane:-)))kluci jak se měří olej??měrka má být celá zašroubovaná??nebo ne?
Uživatelský avatar
mijuna

500+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 603
Registrován: 09 lis 2009, 11:49
Bydliště: Rohoznice u Pardubic či Hradce Králové-Kolín(Radim)
Skútr / moto: Bandit PYČO..1200S rv 2004
Tuning / úpravy: uvidíme:-)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod t.roder » 28 úno 2010, 09:15

Můj postup, který nikomu nenutím 8) :
1, měřím vždy na stejném místě ( jiné místo jiný sklon a bude to zkreslovat)
2, měřím na kolech, ne na hlavím stojanu.
postavím na boční stojan vyndám měrku otřu, našroubuju zpátky až nadoraz, narovnám scoota do roviny chvíly počkám pak zpátky na boční stojan a kontroluju měrku.
3, motor by měl být chvíly v chodu, aby se prohřál a olej se dostal všude kam patří, pak 5 minut počkám a měřím.
4, stav měrky by měl být na prostředku mezi ryskami nebo trochu nad střed.

Čau
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod tood » 28 úno 2010, 19:59

r.toder: svíčku vyměníš přes boční krytku kde máš zásuvky pro intercom, jinak vzduch. filtr pasuje z VW Golf II a je podstatně levnější, loni sem ho taky měnil, ten starý byl našrot
Dříve: Hyusung SF50 Prima, Derbi Boulevard 125
Uživatelský avatar
tood

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 107
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 02 bře 2010, 11:07

tood: jj, ke svíčce se dá dostat snadno přes konektory pro interkom, ale u krytu vzduch. filtru je jeden pěkně nedostupnej šroubek. Je prostě nejníž - fakt kousek od krytu varce, nejblíž ke středu scoota - blbě se tam dostává ruka atd... :roll: Měl sem ale štěstí, páč ten kdo vzduchový filtr měnil přede mnou ho tam nedal, takže sem ho nemusel vyšroubovat. Po výměně sem ho tam samo taky nedal. Všechno nemusí mít milión šroubků, jak si původně výrobce myslel :roll: :D Jo a vyměnil sem tlačítko reset, páč bylo nějaký totálně zatuhlý, takže nefunkční. Přímo reset sem nesehnal, ale jelikož např tlačítko start funguje na stejném principu, koupil sem v Adventure-bikeru startovací tlačítko, namontoval a display mám krásně resetovaný a nic mi tam už nebliká. :)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod FunTom » 02 bře 2010, 18:32

No vidíš že to jde. Stojan a reset jsme spolu kdysi řešili a tys to chtěl nechat plavat...
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 02 bře 2010, 18:52

FunTom: jj, sem nevěděl, že je to tak jednoduchý :roll: :) O něčem mluvit sem čekal, že je prd proti tomu to udělat a koukám, ono to šlo :) Jenom k tomu stojanu. Maká, ale stejně v 95% dávám scoota na stojan manuálně. Ne, že sem si na to už zvykl, ale proto, že mi to přijde rychlejší, než čekat až se scoot postaví elektricky :roll: Mě hlavně přijde tak nějak divný zastavit, slézt ze sedačky do stoje rozkročmo, zmáčknout tlačítko a čekat, pak slézt dolů, ale to už je scoot výš, než kdybych slelz hned, takže nohu musím víc zvednout. :roll: Zase když slezu vedle scoota tj. ne rozkročmo a pak teprve stisknu tlačítko, tak se to jakoby zakinklá při zvedání nahoru, když se stojan dotkne země, páč samo netrefím totálně přesně, aby scoot byl bez stojanu úplně rovně. Jednoduše řečeno na to musím mít zrovna náladu, jinak dávám scoota na stojan manuálně 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod tood » 02 bře 2010, 19:27

to já takové štěstí neměl, musel jsem kvůli filtru rozebrat půl skůtru :?
Dříve: Hyusung SF50 Prima, Derbi Boulevard 125
Uživatelský avatar
tood

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 107
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 02 bře 2010, 19:40

tood: To nechápu, to jako myslíš kvůli tomu jedinému nedostupnému šroubku? Nedostupný. Kdyby tam byl, dostal bych se tam. V domněnce, že tam ten šroubek je, sem se tam dostal malou ráčnou s malým nástavcem ve kterém byl zastrčený křížový šroubovák. Sice to není nejlehčí, ale šlo s tím normálně točit, ale jak říkám, pak sem zjistil, že ten šroubek tam není no. Jinak sem samozřejmě musel sundat zadní plast co kryje baterku, zadní jakoby nárazník bez laku a taky boční spodní plast bez laku. Lakovaný boční plast sem už nemusel. :roll: Bez sundání toho co sem sundal já to asi nejde a jestli jo, tak já si to představit neumím :shock:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod FunTom » 03 bře 2010, 21:04

Tak já pokud dávám Pížo na velký stojan, tak zásadně elektricky-hydraulicky. :wink:
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod tood » 07 bře 2010, 17:23

Kyblos:pokud si tak matně pamatuju, tak tam bohužel nebyl ten šroubek jen jeden, a než se s tím drbat, tak to už balo jednoduchší sundat ten boční kryt. :D Neměnils už náhodou taky olej ve vidlici ? A jestli jo, kolik si ho tam potom nalil zpátky ? Tood
Dříve: Hyusung SF50 Prima, Derbi Boulevard 125
Uživatelský avatar
tood

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 107
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 08 bře 2010, 08:08

tood: To bylo za chvilku hotový, zas tak strašný to nebylo se k těm šroubkům dostat :roll: Je jich tam šest + 2 ozubené, které se povolují rukou, ale fakt nedostupnej šroubek pouze jeden a jak říkám, dá se s tím pohrát. No a sundat kvůli tomu levej lakovanej plast by nepomohlo vůbec v ničem, páč to krycí víko vzduchovýho filtru je níž než ten lak. plast, takže ho sundat je naprostá zbytečnost, páč u toho vůbec nepřekáží. 8) No a ještě k tomu by to např. u mě nebylo vůbec jednodušší, páč k tomu abych sundal boční lakovaný plast, musím sundat nejdřív nosič :roll: No ten olej mi měnil MikyMiky v Neuměřicích, ale byl sem u toho. Nepamatuju si z hlavy kolik sem tam toho dával. Myslím si, myslím ne že vím, že to bylo 268ml +- 2 podle manuálu. Teď sem u PC v mé bývalé práci, takže tu nemám ten manuál uloženej. Bohužel ho mám v oblíbených na novém místě. :? Jen mám dojem, že to tam v garáži u Mikyho stále visí na štítku napravo nad stolkem, tak bys mu mohl zavolat. :wink:

10.3. edit:
Tak mám opět dotaz. Měníte si u X9 sami válečky a řemen, nebo to i na takovou prkotinu snad dáváte do servisu? Zajímalo by mě totiž jakým způsobem povolujete variátor. :shock: Abych upřesnil proč se tak blbě vyptávám, zkusil jsem ho povolit tak, že mi táta vyrobil tohle: http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-v ... aggio-500/
Z trubky atd... věřte mi, že se mu to věrně povedlo, jenže varec se stejně nepodařilo povolit, páč je dotáhnutý takovým způsobem, že ty malý výčnělky, co se zasouvají ke středu varce, aby ho zablokovaly, se prostě ulámaly. :( Takže jeho snaha vyrobit mi něco co nestojí 760kč byla bohužel k ničemu. :cry: MikyMiky mi říká, že to povoluje takovým tím hydraulický šroubovákem, nebo jak se to jmenuje, tak za ním pojedu, ale stejně mě to zajímá, protože si to do budoucna chci vyměnit sám. :roll: To máte všichni doma ty hydraulický šroubováky, nebo na to máte nějaký jiný náčiní? :shock:
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 10:47, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Iža » 10 bře 2010, 13:13

já jsem to povoloval takto:
http://jtopman.rajce.idnes.cz/T-Max_udrzba/#P2150659.JPG
důležité je tu matku pořádně nahřát horkovzduškou nebo fénem, ale jde to.
Jinak se to povoluje rázovým utahovákem co mají v pneuservisu :wink:
Iža

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 02 srp 2009, 20:19
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 10 bře 2010, 13:32

Iža: pěkný, ale ty to tam máš nějaký celý otočený nebo co. :shock: Ty máš variátor vzadu a spojku vpředu? :shock: No a ještě k tomu je to přístupný na pravý straně scoota a ne vlevo? Ještě je tam koukám variátor opačně tj. přítlačným talířkem ven, místo dovnitř :shock: Já mám celou tu polořemenici s válečkama vzadu a ne vpředu tj. přední polořemenice nemá válečky. No řekl bych, že nápad je to pěknej, ale trošku nereálnej u mě. :( Bohužel to nemám právě teď vyfocený, teda mám, ale nemám u sebe foťák. Rozhodně podle tvých fotek vidím, že já zase tak velký ďoury do kterých se cpe ten klíč kterým to povoluješ nemám :( U mě to vypadá jako u tebe to co tím klíčem na fotkách nepovoluješ, takže u tebe asi spojka. Takhle u mě s těma větracíma lopatkama vypadá variátor a u jeho středu sou ty zdířky, do kterých se to má nacpat.

edit:
Vyřešeno a budu to tak dělat vždycky :wink: . MikyMiky mi povolil varec vzduchovou pistolí - jak on tomu říká :mrgreen: - ne, nestříleli sme na variátor vzduchovkou, prostě tím, čím se povoluje v pneuservisu kolo. 8) Ovšem musím říct, že i ta pistole s tím měla fakt co dělat, páč ten kdo to dotahoval naposledy, když měnil válečky varce, takže nejmenovaný Scootland než mi scoot prodali, to nejspíš trošinku přepísk. :roll: Pistole klepala snad 30sekund a možná i víc, než to dokázala povolit. To se pak nedivím, že tátův wercajk co mi na to vyrobil nevydržel. :(
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod tood » 21 bře 2010, 21:41

Kyblos: Tak jsem rozebral tu vidlici, olej v ní byl tedy pěkný hnus. S tím množstvím si měl pravdu, koukal jsem do workshopu a je tam psáno 273+-2 ml oleje. Akorát jsem chtěl podložit pružinu, aby vidle nebyla tak měká a nešla hned nadoraz dolů, ale bohužel jsem zjistil, že pružina je zalisovaná uvnitř té vnitřní nohy a nedá se k ní dostat :( . Tak jsem nalil olej a složil ji zpátky. Tak uvidím jestli dolití nového oleje ji trochu nepřibrzdí, taky ho tam asi 20 ml chybělo, tak uvidím. Tood
Dříve: Hyusung SF50 Prima, Derbi Boulevard 125
Uživatelský avatar
tood

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 107
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evo

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků