Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 21 úno 2010, 17:28

t.roder: tak s tím dolitím oleje do hydraulickýho stojanu ti neporadím, páč já ho vyřadil. Nefungoval, tak sem ho odpojil totálně, páč to na mě křičelo z nějaký sirénky - řídící jednotka hydr. stojanu - pod levým bočním plastem. Beru to jako zbytečnost, ten stojan. Samo, každej má na to jinej názor :roll: Jinak dík za radu s olejem. 8) Jo a ten vzduch. filtr měníš jen jednou za rok a to na jaře, nebo i pak v průběhu roku? Jesli jo, tak kolik najedeš za rok km, že to stačí jednou? Jinak já se snažím ty údaje zjistit, abych nemusel kvůli tomu někam jezdit, když mám v místě bydliště obchod, kde filtry mají.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Kokeš » 21 úno 2010, 17:40

Ten olej :Castrol 5W 40 4T scoter - jsem dával do Majesty taky,ale je dost drahej,cenově to vychází jak ten ekologickej.
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 21 úno 2010, 17:49

Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Gullwing » 21 úno 2010, 17:53

No ono je to s těmi olejemi nějak takto: 5w 40 je určen spíše do chladnějšího počasí a třeba 20w50 do teplejšího. Těch prvních 5w znamená, že je olej relativně řídký i při třeba -20. Těch 40 zase, že může být venku třeba +30. Na skútika stačí v poho 10w40 páč se pod nulou stejně nejezdí. Ale to je jenom úvaha o viskozitě. To další je totiž možná důležitější a o tom mluví ty jiné všemožné specifikace. Jako je zatěžitelnost, trhání filmu (a já už si to ani nepamatuju) Prostě si to přečtěte na tom odkaze co jsem tam dával
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 21 úno 2010, 17:57

Gullwing: u mého motoru je to jinak. Je to důležitější z jiného důvodu, aby to bylo 5W. Popsal mi to matys po telefonu, ale věř mi, že to popsat nedokážu. Prostě sou tam v motoru nějaký šály, ne ložiska jako tam máš ty a tam se právě něco pos... když tam budeš lejt hustší. Tel. na matyse ti pošlu SZ. Můžeš mu zavolat a hlavně mu popiš, že jde o motor Piaggio X9 500, aby ti popsal proč se to tam má lejt v 5W 8)
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod horrabin » 21 úno 2010, 18:18

Kyblos: Jen mala odbocka k tomu hydraulickemu stojanu. Je temer standartni, ze se poroucha ta jeho ridici jednotka. Staci ji odpojit a aby stojan fungoval, tak v konektoru kabelu proklemovat pin 1(fialovy) a 11(zluty). Pak normalne funguje hydraulicke zvedani. Jen neni blokovano jeho vysunuti behem jizdy. Ale to snad rozumnemu cloveku dojde, ze to nema delat :wink:
Schema http://www.scribd.com/doc/21959150/Piaggio-Vespa-Gilera-Technical-Notes-and-Workshop-Reference strana 141.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 21 úno 2010, 18:23

horrabin: wau, tak to je hustý, dík, na to samo kouknu až budu mít kdy :mrgreen: jestli to bude makat tak fakt dík. :mrgreen: Jinak proklemovat jako znamená spojit ty dva drátky spolu v tom konektoru co se dává k tý řídící jednotce? Ten odkaz mi nenajíždí, teda najede, ale nic tam není, bílý obdélníčky tam kde má být text uprostřed jakoby papíru, žádný text :(
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Kokeš » 21 úno 2010, 18:48

To já vím ještě o levnějším,ale ten tvůj eko jsem našel taky pod 300kč.
http://www.obchod-praha.cz/auto-moto/mo ... -s34798724
Uživatelský avatar
Kokeš

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 409
Registrován: 05 bře 2009, 19:34

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod horrabin » 21 úno 2010, 18:50

Kyblos: Presne jak pises. Staci propojit ty dva dratky v konektoru co se strka do ridici jednotky.
Mas pravdu, nacitani manualu jim nejak zlobi. Staci ale stranku s manualem dat aktualizovat a on se na nekolikaty pokus objevi.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod FunTom » 21 úno 2010, 20:02

Podívej Kyblosi, víc už pro tebe udělat nemůžu. Poradil jsem ti kde a co máš koupit. Myslím si, že do Moto Prestige určitě trefíš, navíc je od našich středečních srazů na Strahově (kam taky jezdíš) vzdálené zhruba 1 km... Zbytek je na tobě. :wink:
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 23 úno 2010, 10:00

horrabin: dobrý čéče, dle tvých instrukcí sem to s těma drátkama spáchal a hydraulický stojan je opět funkční :mrgreen: Jinak za jízdy dávat scooter na stojan fakt nehodlám, no a ono, to bych to musel nějakou dobu fakt držet, aby se dal stojan dolů. Kdyby stačilo se toho tlačítka dotknout, tak by to bylo asi o držku, ale ono se to musí držet, takže toho se opravdu nebojím :wink:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod t.roder » 23 úno 2010, 18:10

KYBLOS píše:t.roder: tak s tím dolitím oleje do hydraulickýho stojanu ti neporadím, páč já ho vyřadil. Nefungoval, tak sem ho odpojil totálně, páč to na mě křičelo z nějaký sirénky - řídící jednotka hydr. stojanu - pod levým bočním plastem. Beru to jako zbytečnost, ten stojan. Samo, každej má na to jinej názor :roll: Jinak dík za radu s olejem. 8) Jo a ten vzduch. filtr měníš jen jednou za rok a to na jaře, nebo i pak v průběhu roku? Jesli jo, tak kolik najedeš za rok km, že to stačí jednou? Jinak já se snažím ty údaje zjistit, abych nemusel kvůli tomu někam jezdit, když mám v místě bydliště obchod, kde filtry mají.

Ahoj Kyblosi
Průměrně najedu kolem 6000km za sezonu a výměnu vzduch fitru dělám jen na začátku sezony. Jinak mě odešla řídící jednotka stojanu a od podzima mám novou ze Scootlandu(díky mě jí mají v nabídce pro X9)Cena byla krutá ,ale co by člověk neudělal pro jednostopého přítele :D
Tom z Velbernu
Honda Forza 750
minulost:
Yamaha T Max ABS
minulost bylo Piaggio X9 500i.e
Uživatelský avatar
t.roder

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 101
Registrován: 18 kvě 2008, 07:10
Bydliště: Velbern
Skútr / moto: Forza 750, T Max ,Suzuki AN50 a byl Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Plžík » 23 úno 2010, 23:55

Nazdar Kyblos
Mám sice Nexe,ale motor máme stejnej.Co se týče toho vzduch. filtru tak jsem kupoval na jaře s motor.olejem a brzdovýma destičkama ve Scootlandu.Je od RMS objednací číslo mají na obalu 10 060 1140 za 370Kč,ale ještě jsem ho tam nedal ten původní nebyl tak špatnej tak jsem ho profouknul.Sice v manuálu píšou 12000Km kontrola a 18000Km výměna tak nic nezkazíš,když po 5000Km profoukneš a po 10000(12000)Km vyměníš.Motorový olej Repsol 4T Scooter 5W/40 a odpovídá minimální specifikaci API SJ takže bez obav za 250Kč -1L.Olejový filtr beru v Elitu od Hiflo HF 184 za 201Kč. S brzdovýma destičkama spokojenej nejsem(žerou kotouče)příště si radši připlatím a půjdu do origo Brembo.Do převodu SAE 80W/90 nebo 85W/90 s minimální specifikací API GL3.Určitě ti někdo poradí kde to sehnat levněji,protože ty díly Scootland stejně bere od Freedom CB s.r.o.Příbram.
Plžík

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 81
Registrován: 06 bře 2009, 21:56
Bydliště: Praha 14-Hloubětín
Skútr / moto: Gilera Runner200VXR,Gilera Nexus 500

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 24 úno 2010, 07:09

t.roder: No já sem rád, že to šlo vyřešit spojením drátků, než abych kupoval novou řídící jednotku hydraulickýho stojanu, on se prý často s..... :roll: Ale tak snad ti vydrží no 8) Já bych ty prachy co za to chtěj nikdy nedal, to bych se radši nadále spoléhal na manuální stavění na stojan. Ono 3950kč co chtějí za nějakou krabičku fakt nedám: http://www.scootland.cz/zbozi/piaggio-r ... l-stojanu/
Spojení drátků mě vyšlo na 0kč, páč sem jenom spojil dva drátky. Jinak s tím vzducháčem to není špatněj nápad, to si asi taky dycky takhle vyměním před sezónou. :wink:

Plžík: díky za vyčerpávající odpověď. Přesně to sem potřeboval vědět. :wink: Jinak myslím, že vpředu mám ještě destičky dobrý a dozadu k destičkám nevidím, tak až se bude scoot vzadu přezouvat, kouknu se na jejich stav. 8)

26.2. edit:
Tak sem koupil včera od kluků v Adventure Bikeru vzduch. filtr:
http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... lc-1413704
Motorový olej - dvě litrovky: REPSOL MOTO SCOOTER 4T 5W40
Ještě sem chtěl iridiovou svíčku, ale bohužel jí neměli, tak si jí budu muset u nich objednat s tím, že si ji vyzvednu osobně. Zaprvé si nenechám poštou poslat jednu svíčku :roll: a zadruhé budu mít zase důvod se projet :mrgreen:
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 10:45, celkově upraveno 7
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod FunTom » 26 úno 2010, 19:03

No vidíš jaký si šikula... :lol:
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron