Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
02 dub 2011, 18:00
Ahojky, tak jsem ten stojan dnes rozhejbal a uz maka. Jen dotaz, kdyz se preklenuje v ridici jednotce ten zluty s fialovym chodí potom ten koncák? Mne neslape. Ne ze by to nejak vadilo, protoze bohatě staci pustit tlacitko jakmile se skutr prehoupne, ale zajimalo mne to. Horsi je to s tema budikama. Po rozebranitistaku, vycisteni nejakou chemii na tistene spoje, po te kontrola a prostrikani vsech konektoru ale na budikach stale stav km 99998 97 stupnu, a palivomer s Teplotou vody naplno. Dle netu sice casta zavada X9, ale nikde mimo nejakych korejske firmy co se tím zabývá žádná rada...
02 dub 2011, 18:24
Dotaz ... mam ve skutru olej 10W a na novem olji najeto kolem 400 km. Mam ho vymenit za doporuceny 5W ?
02 dub 2011, 18:30
Máš SZ
02 dub 2011, 18:35
je tady spousta co mají řeči že 10W stačí ale já zastávám názor že pokud výrobce ten olej
doporučuje tak asi z nějakého důvodu
cena mezi 10W a 5W asi nehraje roli
a litr vyjde na cca. 250 Kč já bych vyměnil
02 dub 2011, 19:05
To neni pravda, dulezite je jaky olej tam byl predtim. Pokud mu zmenis specifikaci a motor jezdil napr na polosyntetiku, mel by tam jiz lit pouze polosyntetiku. Jakmile do takoveho motoru nalejes plnou syntetiku, i kdyz je treba predepsana k danemu motoru tak v te chvili mu uskodis, protoze ho krasne vyplachnes a vsechen ten bordel si prozenes tim motorem.
02 dub 2011, 19:40
Rejdik1: Rekl bych, ze spis bude problem nekde v kabelazi, zkrat. Nebo v horsim pripade v ridici jednotce. Mohlo by ti pomoct
elektricke schema zapojeni X9 500 Evo. Sikovny je i
servisni manual. Je tam krasne popsano jak najit jakou chybu. Chybicka je v tom, ze k tomu potrebujes diagnosticky pristroj Piaggio.
Koncovy spinac od hl. stojanu nefunguje, protoze je zapojeny do ridici jednotky stojanu, kterou si odpojil. Viz el. schema vyse.
02 dub 2011, 19:57
Mám dotaz. Už týden proháním X9 a nějak mi nejde dohlavy,že když to nechám nastartovaný tak se to ohřeje dobře cca na prostředek měřáku teploty,ale jakmile začnu jezdit tak teplota klesne kousek nad modré pole a víc se za jízdy neohřeje.Nevíte někdo včem by mohl být problém? děkuji
02 dub 2011, 20:32
Rejdik1 píše:To neni pravda, dulezite je jaky olej tam byl predtim. Pokud mu zmenis specifikaci a motor jezdil napr na polosyntetiku, mel by tam jiz lit pouze polosyntetiku. Jakmile do takoveho motoru nalejes plnou syntetiku, i kdyz je treba predepsana k danemu motoru tak v te chvili mu uskodis, protoze ho krasne vyplachnes a vsechen ten bordel si prozenes tim motorem.
proplachnout motor nejde?? jde. Teď co je větší zlo dát mu co mu patří i když s průplachem nebo neustále jezdit na něco co tam nemá co dělat a poškodí ten motor možná víc než ta syntetika záleží na každém co si vybere já jsem pro to co tam má být
a stím sajrajtem z polosyntetiky to není tak strašný
04 dub 2011, 09:15
Ahojky, takze zitra mam cestu do Praglu, potřebuji koupit tedy olej do X9 500, Filtr, vzduchovej Filtr a svičku. Kde se mám stavit? samozřejmě nejlevnější obchod vyhrává
)) a když jsme byli u těch olejů, který teda doporučíte poměrem cena/kvalita ... Jinak tím, že jsem sundal komplet plasty mám nutkání nasadit nějaký alarm, stačil by jednoduchý otřesák za málo kaček jelikož parkuji v Garáži u baráku. Nějaké doporučení? dík
04 dub 2011, 09:34
Filtr Hiflo beru z Elitu a svíčku taky, ikdyž NGKčka dost zdražily. Vzducháč budeš muset vzít z nějakýho skútrobchodu. Olej jakýkoli 5w40 dle specifikace pro tvůj motor, já jezdím Castrol, levnější je jestě Repsol a kvalita bezproblémů. Alarm bych dal originál, určitě na něj budeš mít pod plastama připravu, takže ho jen namontuješ a připojíš.
04 dub 2011, 10:15
Kde mám hledat imobilizér, chtěl bych ho překopat na jiný kvůli klíčům a nevím jestli jsou všechny imobilizéry stejný???
13 dub 2011, 12:44
Tak jsem byl v prodejně pro spotřebák a na X9 500 mi nabádli olej Power Synt 4T 5W-40 od firmy Motorex... co je to za olej? neznám? a dále jaká by tam měla být svíčka? v prodejně mi tvrdí, že NGK DPR7EA-9 diky za info
13 dub 2011, 15:46
Podle manuálu tam má být buď NGK CR7EKB nebo Champion RG6YC.
23 dub 2011, 23:09
S mašinou jezdíš hlavně v létě tak bych asi řešil teplotní zatížení oleje beze změn viskozity a klidně tam můžeš nalit 10W - 40 polosynt,třeba od Motorexu ale pak nic jiného,zpět na full synt.,pohřbíš motor.Na oleji bych osobně nejezdil víc než 4500 tis. km.Vzhledem k tomu že motor nemá společnou náplň s převodovkou ani spojkou jak je to u motorek s manuál. řazením,tak jednou výměna s filtrem a jednou bez. Polosynt 10W-40 je od mínus 10 do plus 40 stupňů celsia.
KYBLOS píše:Dík, ale na to sem se neptal
To s tím olejem je mi jasný, ale zbytek je mi k ničemu viz. moje otázky výše
Nepojedu přeci pro oil filtr do prahy, když mám 200m daleko obchod Motul, kde filtry mají, ale nevím jakej přesně, na to sem se ptal. Stejně tak u toho filtru. Potřebuju vědět jak jim popsat, který potřebuju, ne s tím, že jim přinesu vytisklou podobu filtru ze stránek Scootlandu
Proto se u obou věciček ptám jestli nevíš přímo označení, číslo atd....? Něco podle čeho se to dá koupit. Jo a nemají třeba i ten olej v motoluky, nebo jinej, ale se stejnou specifikací?
Dej tam olej.filtr značky HF 184 od firmy HIFLO FILTRO běžně dostupný v moto shopech případně mají katalogy kde mají porovnávací tabulky různých značek.
mijuna píše:čauky...ty jo..já bych takovou rozborku potřeboval taky..lae právě mám strach že něco zůstane:-)))kluci jak se měří olej??měrka má být celá zašroubovaná??nebo ne?
Olej se měří přiložením vyšroubované měrky.
26 dub 2011, 13:07
Zašroubované měrky!!! Když to budeš dělat přiložením vyšroubované měrky tak máš motor, v případě naplnění k horní rysce, přeplněný a bude ti házet olej do airboxu...
Navíc se tam vejde přesně předepsané množství oleje po horní rysku zašroubované měrky...