Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod bobe » 26 pro 2016, 18:41

Zdravím klubáci.
Potreboval bych poradit s maxikem.
Poridil jsem si ho nedavno s motorem KO. Roztrhla se ojnice a doslo k totalni devastaci motoru.
Poridil jsem si jiny motor ale je novejsi s termostatem u hlavy. Dokonce jsem ho dnes uz i nastartoval. :-) Mam ovsem dva problemy. Prvni je zaveseni motoru. Ta cast co je uchycena na motoru je ok ale cast co se chytne do ramu se mi moc nezda. Jako by tam jeste chybela nejaka vymezovaci podlozka protoze ze strany jak se vysroubuje ta hridel je mezi ramem a samotnou konzoli mezera. Ovsem tato mezera je fixni. Nelze posunout s motorem do strany. Z druhe strany dle nakresu by mela byt velka podlozka ale ja tam zadnou nemel. Je to spravne? Druhy problem je s otacky. Na volnobehu mi to ukazuje skoro 3k otacky ale kolo se netoci. Treti vec je spinac sahary na trubce pod chladicem. Neni zapojeny. Je to dobre? Diky moc za vsechny rady a postrehy :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod zdeny65 » 03 led 2017, 09:12

V té mezeře chybí stopro vymezovací podložka.To co ukazuje otáčkoměr je reálný?Tj. slyšíš opravdu,že to točí 3000 ?Po přidání plynu se kolo točí?Máš zapojený to elektro řazení,jestli ho tam máš.Jak je to z hlavním stojanem?Všechno zapojený?Spínač sahary musí být zapojený.
Stáhni si ještě manuál,lhostejno v jakém jazyce.Hlavně,aby tam byly schémata.
Zkus třeba http://www.motorkari.cz/motorkari/?act= ... aggio%20X9
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod bobe » 03 led 2017, 09:47

Ahoj.
Podlozku jsem tam dal, odhadl jsem tloustku na cca 3 mm.
Volnobeh je realne zhruba 1000 ot/min. Kdyz pridam plyn kolo se roztoci a kdyz se projedu tak
pri 60km/h ukazuje otackomer 9000ot/min.
Cidlo je snad to same co pouziva vstrikovani na detekci horni uvrate?
Tu saharu musim vyzkouset az mi dorazi pouzdro s termostatem.
Vse je zapojeno a zadny kabel s konektorem co by pasoval na cidlo pod chladičem
neni volnej.
Elektro stojan nemam.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod zdeny65 » 03 led 2017, 10:55

Hele,u toho oddělanýho motoru bylo čidlo kde?Někde bejt muselo.Jestli je všechno zapojený,tak někde teda musí to čidlo být.Pak jestli se shoduje počet PINů,tak bys to čidlo v hlavě nemusel používat a bylo by defacto jako záslepka.
Otáčkoměr -potažmo palubku budeš muset asi vyměnit za novější.Snímač otáček bude jiný konstrukce,než na starším modelu.
Kolikrát jsou to detaily,ale modelový řady u motorek,byť vypadají stejně se po ročnících kolikrát hodně liší v těhle prkotinkách.Bývá to tak po dvou letech.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod bobe » 05 led 2017, 01:44

Mezi starym motorem a novym je rozdil akorat v umisteni termostatu a v uchycenu spolu s velikosti cidla horni uvrate.
Pokud elektronika cerpa data pro otackomer z tohoto cidla pak budu muset implementovat nejakym zpusobem
to stare cidlo. Menit se mi hlava nechce vzhledem k tomu ze tenhla motor je absolutne nejetej a dokonce mi byl dodan
i se zadnim kolem spolu s pneumatikou ktera je temer nova a z prelomu roku 2003-2004.
Motor bezi nadherne a volnobeh je v cajku.
Jeste zkusim najit nekoho kdo by mi pujcil svou pristrojovku a pak uvidim co dal :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Piaggio X9 500 - 2002 otackomer, sahara

Příspěvekod bobe » 25 úno 2017, 23:08

Tak abych uzavrel toto tema.
Zakladni problem byl v palubnim pc.
Celej skutr byl totiz poradne zbastlen a proto ty bludy na budikach.
Palubni pc byl z 250-ky a po vymene za ten co tam patri je vse ok.
Jo a neprisel jsem na to co spina saharu ale sahara funguje jak ma i kdyz to cidlo na
chladici neni zapojene.
Takze diky za rady a aby nam to jezdilo co nejdele. :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500


Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron