Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
22 kvě 2021, 17:36
Prosím ťa, tvoj skúter má spoločnú náplň pre motor, prevodovku a spojku? Môj skúter to nemá.
"JASO MA špecifikácia pre oleje určené pre 4-taktné motocyklové motory so spoločnou olejovou náplňou pre motor, prevodovku a spojku. "
22 kvě 2021, 18:39
Asi neumíš číst...
Vím, že nemá... Taky jsem to napsal...
Ale psal si, že lejes to co doporučuje výrobce, takže lzeš, protože Piaggio tam tu normu Jaso MA prostě napsanou má... Kdyby měli napsanou MB bylo by to jedno....
22 kvě 2021, 19:45
A prečo ju tam výrobca má napísanú?
Aký zmysel má pri skútri dodržať jaso ma?
22 kvě 2021, 19:50
Hele... Ja to nevím a žádnou domněnku už tu psát nebudu, protože s Tebou se to nedá...
Při cene do 200kc za litr je mi jedno co koupím, olej do auta mě stojí skoro stejně...
22 kvě 2021, 19:52
Tím bych to tu uzavřel...
22 kvě 2021, 20:04
Jen domněnka - nemá náhodou tento skútr morou spojku, do které se lije stejný olej jako do motoru a tak výrobce to takto píše? motoru je to samozřejmě jedno, zda má MA nebo MB, ale té spojce nikoli a tak by musel majitel kupovat dva druhy oleje a tak nemusí, ale jak jsem předeslal, jen domněnka
22 kvě 2021, 20:16
Nemá...
Nicméně moje domněnka je, že motocyklové oleje jsou kvalitnější, alespoň jsem o tom četl,ale tady nejspíš domněnka znamená dogma, takže už tu končím
22 kvě 2021, 21:23
Ondrus84 píše:protože s Tebou se to nedá...
Při cene do 200kc za litr je mi jedno co koupím, olej do auta mě stojí skoro stejně...
Nedá
Lebo v jednej téme tvrdíš že auto olej ti zničil motor a tu máš domnienku o jaso ma.
Píšeš na verejné fórum, na svoje reči musíš očakávať aj reakcie, ktoré sa ti nemusia páčiť. Mne tu tiež môžu vyvrátiť názor, ale argumentami a nie domnienkami...
keto píše:Jen domněnka - nemá náhodou tento skútr morou spojku, do které se lije stejný olej jako do motoru a tak výrobce to takto píše?
Nemá, ak by mal, tak to samozrejme pochopím a nepoviem mäkké f
23 kvě 2021, 07:47
duky5 píše:Ondrus84 píše:protože s Tebou se to nedá...
Při cene do 200kc za litr je mi jedno co koupím, olej do auta mě stojí skoro stejně...
Nedá
Lebo v jednej téme tvrdíš že auto olej ti zničil motor a tu máš domnienku o jaso ma.
Píšeš na verejné fórum, na svoje reči musíš očakávať aj reakcie, ktoré sa ti nemusia páčiť. Mne tu tiež môžu vyvrátiť názor, ale argumentami a nie domnienkami...
keto píše:Jen domněnka - nemá náhodou tento skútr morou spojku, do které se lije stejný olej jako do motoru a tak výrobce to takto píše?
Nemá, ak by mal, tak to samozrejme pochopím a nepoviem mäkké f
To je právě ono... Netvrdil jsem, napsal jsem názor/pocit...
Tvrzení si z toho udělal Ty... Proto se s takovými lidmi nedá diskutovat, seš prostě nejlepší na světě, Mistr světa
23 kvě 2021, 15:04
Toto sa určite nestalo kvôli oleju,bolo by zaujímavé zistiť,prečo sa takto poničili krúžky,bolo by dobré odmerať mikometrom,či nenastala deformácia valca,alebo nenastal nejaký problém z miestnym priehriatím časti valca-takáta demolácia je fakt velmi nezvyčajná,ešte k tomu píšeš,že je to relatívne bežná závada u týchto motorov
23 kvě 2021, 15:21
Je to tak, kolega co servisu je skutry řešil to samé od kámoše z Brna, stejný kroužek...
Co jsem tak koukal tak na 500 tento problém není, ale 400 z tohoto motoru vychází... V podstatě jsem četl nepotvrzené info že se dá valec s pístem přehodit z 500 bez jakékoliv jiné úpravy a jede to... Ale osobně jsem to neviděl, nezkoušel
"la velocita e una fonte di emozioni"
23 kvě 2021, 18:42
Válec z 500 na 400 nejde,vyzkoušeno osobně.Nesedí chladící kanálky.Pístní kroužky praskají z důvodů špatného materiálu,že se se vyráběly v určitém období cca 2 roky v číně,pozná se to podle toho,když sundáš hlavu,tak v ní nebude vyražené logo firmy z Itálie,ke které se opět posléze vrátili.Prostě si Italové mysleli že v číně to půjde levněji při zachování stejné kvality a nešlo.A je to jen problém motoru 400 cm.Musel bych pohledat fotky z opravy,pokud by měl někdo pochybnosti o mém tvrzení...
24 kvě 2021, 07:13
Repka13 píše:Válec z 500 na 400 nejde,vyzkoušeno osobně.Nesedí chladící kanálky.Pístní kroužky praskají z důvodů špatného materiálu,že se se vyráběly v určitém období cca 2 roky v číně,pozná se to podle toho,když sundáš hlavu,tak v ní nebude vyražené logo firmy z Itálie,ke které se opět posléze vrátili.Prostě si Italové mysleli že v číně to půjde levněji při zachování stejné kvality a nešlo.A je to jen problém motoru 400 cm.Musel bych pohledat fotky z opravy,pokud by měl někdo pochybnosti o mém tvrzení...
Tak na tu svou hlavu mrknu, motor je z roku 2010.
Teď tam mám motor z beverly 2006,takze tam to možná ještě bude ok.
"la velocita e una fonte di emozioni"
24 kvě 2021, 19:01
Evo - 400 čína je 2008 až 2010.Pak to vrátili do It a začalo X10.A chybu už neopakovali.
24 kvě 2021, 19:05
Jo takže já mám 2010 a teď mám motor beverly 2006
"la velocita e una fonte di emozioni"