dnešním dnem se X EVO přestěhovalo (lépe stěhuje se) k novému majiteli. Přeji jim oběma hodně šťastných kilometrů a hlavně ať se jim spolu dobře jezdí.
Tak Nedoryho mazlík už stojí asi půl hodiny v mé garáži. Cesta byla šílená, ale zvládli jsme to bez úhony já i skútr. Děkuji za přání a určitě se ozvu jak probíhají mé první kilometry na novém stroji.
Trošku problém s vyhlídnutým strojem: sice je z roku 2014 ale najeto má pouze ani ne 5000km. A je to dovoz, takže problém s DPH. Budu muset na převozce najet tolik, abych měl alespoň 6000km, nebo přitočit kilometry ( to bych byl asi první a stejně nevím jak). Zase kdyby to bylo jednoduché tak to nestojí za to.
Těžko říct, nic podobného jsem neřešil. Začal bych svíčkou, pak čidlo teploty motoru, kontakt na svíčce, změřit kompresi... Pokud je vše po zahřátí Ok, tak bych tip to čidlo.
A sakra. Tak si nejdřív zkontroluj jestli ti nejde olej do airboxu. Obával bych se ještě prasklyho pístního kroužku. Bohužel je to asi problém těchto motorů pokud ho dlouhodobě ženeš kolem maxima. Zkus si projit toto téma, popisuju to tady. Jestli nemáš servisní manuál, někde mám pdf.
Řešil někdo na tomto skútru, nebo na podobném motoru životnost rozvodného řetězu ? Po kolika kilometrech je doporučena preventivní výměna? Mám na skútru najeto cca 70 000km a nevím, jestli ještě mohu v pohodě jezdit, nebo začít pomalu řešit jeho výměnu. Nikde jsem se nedočet v kolika je doporučena výměna a v servisní knížce toto neřeší, resp. řeší pouze kontrolu/seřízení ventilů.
Chtěl jsem nastartovat a protočit skutřika. Nemohl jsem ho nahodit, tak jsem si řekl, že baterka je po 3 letech KO a koupil jinou. No jo ale nastartovat jsem stejně nemohl. Až když jsem při stratování začal mrdlat s plynem, tak se čapnul. A tak mě napadá otázka, jestli není něco špatně (loni větší zima a bylo to bez problémů). Dá se udělat něco abych mu ten start ulehlčil a netýral ho tak? Kdysi jsem slyšel, že někdo stříkne dírou po svíčce olej na válec, někdo zase benzin, tak mám z toho informační guláš.
vždycky mi chytal na brnk, ale jednou za měsíc jsem dobíjel baterku, a většinou i vyjel, pokud nebyl sníh/led/sůl. Ale vždycky jsem natankoval před zimou plnou, dal do ní panáka lihu na vyvázání vody. Nic bych nikam nestříkal, jednou za čas ho protočil a nechal ohřát.