Tak už došlo i na mě a pustil jsem se do ložisek krku řízení.
Řidítka začla mít uprostřed aretační polohu a pri rozjezdech měla tendenci ke kmitání.
Sundání brejlí není žádnej problém, je jen třeba sundat kolo, blatníček, odšroubovat z brejlí ten držák rozbočení brzdových hadiček, sundat řidítka a vytáhnout. Misky z krku řízení vyklepat nějakou tvrdší tyčkou, horní jde dobře, spodní hůř. Horší je sundání kroužku z brejlí tak, aby se nepoškodila ta krycí miska. Chce to hodně opatrně, já použil dláto.. (na mističce se sice udělá nějaká rýha, ale zdeformovaná není)
Jinak hlavové složení je samozřejmě jiné než v servisním manuálu. Tam jsou na obrázku kuželíková ložiska, v reálu jsou to ale kuličková ložiska (věnečky a mističky) podobně jak na kole , viz
obrázek.
Že by ložiska byla nějak výrazně opotřebená tak to ne, nicméně to spodní už chodí nějak divně, jako by zadrhává.
Chtěl jsem količková ložiska nahradit nějakými kompatibilními kuželíkovými, ale je to marný rozměry jsou totální atyp a nikde jsem použitelný nenašel.
Takže nezbývá než použít opět kuličková a to buď
origo nebo jiná, já vzal
RMS (nebo taky
tady).
Tak uvidíme jak se to bude chovat po složení.
BTW: už jsem zase sjel zadní Pirellku, tentokrát dala cca 7500km, ale už je uprostřed totálně bez vzorku. Posledních 1700km v Alpách ji pěkně obrousilo
Edit: Tak po výměně ložisek v krku řízení aretace řidítek zmizla a tendence ke kmitání řidítek je též pryč a skůtr je stabilnější. Tak snad to vydrží
Edit2: Po cca 200km po výměně ložisek v krku potvrzuji znatelné zlepšení, je to až neuvěřitelný jak se zlepšila stabilita skůtru zejména při ostřejších průjezdech zatáčkou - je to skoro jako by tam byl tlumič řízení