jj. jak píše Gandalf základ je servisní manuál kde najdeš téměř vše (včetně obsahu předepsaných servisních problídek) + pročíst ti tohle vlákno.
Obecně bych to krátce shrnul tako.
Každých 10000km:
výměna olej (1,7l), filtr, olej v zadní převodovce, řemen (já měním řemen po cca 20000, protože vydrží víc), zkontrolovat válečky..
svíčka - (asi není nutno po 10tkm, po 20tk bude taky OK.)
nalubrikovat stojany, zkontolovat brzdový destičky, obložení spojky (když budeš měnit řemen.),
zkontrolovat hladinu brzdovky a chladící kapaliny.
Každých 5000:
taky bych hlavně kontroloval a vyčistil vzduchový filtr ve filtrboxu. Je molitanový, nečistoty odstranit vyprat v horké vodě s jarem (mýdlem) a napustit olejem na vzduchové filtry.. - já to tak dělám).
Molitanový origo filtr mi vydržel do teď , teď ho měním za nový protože se nějak rozpadl.
Pak zkontrolovat aspoň brzdy a hladinu mot. oleje.
Každých 20000km:
navíc kontrola a seřízení ventilů.., vůle na plynu, atd..
zkontolovat vůli v krku řízení (u mě po 50000km není žádná..)
Jednou za cca 2 roky bych doporučil:
výměna brzdící kapaliny, možná i chladící (ta asi vydrží víc).
Jednou za 3-4 roky (zkontrolovat přední tlumiče a případně v nich vyměnit olej) - já to teď dělal až po cca 50 000km.
Pak už jen kontolovat vzorek na pneu jestli nemizí moc rychle
Pokud jsi trochu zručný a máš vybavení a místo a trpělivost, tak se tohle všechno dá zvládnout doma.
Nejhorší z toho jsou přední tlumiče a dostat se k ventilům (tj. odplastovat minimálně půlku skůtra..). Na rozebrání varecu budeš potřebovaž spešl tool,
jinak nepovolíš matku na přední řemenici..
Jinak je to všechno celkem běžná údržba, servisní manuál a info v tomhle vládně tě určitě nasměrují. kdyžtak se zeptej.
Jinak hodně pohodových km a spokojenosti s tímto strojem, myslím že nebudeš zklamaný.
Za mě je to co se týče poměru výkon/pořiz. cena jeden z nejlepších skůtrů a je s podivem, že jich je tak málo..
BTW: hlásím špatné origo ložisko v krytu variátoru(divně šustí ale necuká), takže ho preventivně vyměním (cca 120Kč).