Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

13 čer 2015, 16:46

Neví náhodou někdo, zda jde opravit zrcátko? Při jízdě nedrží, vítr ho stočí už mě to štve. Na konci je takový kroužek vymletý a co s tím udělat?
Rozebrat to asi nejde a tak přemýšlím jak to utěsnit.
Kdyby někdo věděl nějaký typ jak na to, kupovat nový se mě nechce.
Dík

Re: Piaggio X Evo 400

13 čer 2015, 21:06

Já to opravuju sekundovým lepidlem.....napráskám ho na kloub a vydrží mi to cca 3 měsíce než znovu o to zrcátko víc zavadím.....už ho vozím v taštičce na skutru....cena 1200 za nový kus se mi zdá neuměrná výrobku......

Re: Piaggio X Evo 400

09 črc 2015, 21:42

Ahoj, nedávno jsem koupil X Evo 400 a byl u něho jedinný klíč - master. Bez kódový karty a druhého klíče. A ten jedinný klíč se mi podařilo ztratit. Nevíte jestli by se někde dal vyrobit nebo objednat náhradní klíč podle VIN nebo podle spínačky? Díky moc za radu!

Re: Piaggio X Evo 400

29 črc 2015, 16:43

Ahoj,

víte někdo, jak se mění lanko od plynu? Musím sundávat plasty, nebo ne?
Dneska mi prasklo, a XEVO je těžké jako kráva, tlačit ho do kopce je dost hnus.

díky
Dušan

Re: Piaggio X Evo 400

30 črc 2015, 00:46

To Dusan: nevím, já zatím jen lanko šteloval, počase se vytahalo, už mám ale štelování nadoraz. takže výměna mě možná taky čeká. K tomu ale stačilo jen odplastovat řidítka. Jak provést kompletní výměnu bez odplastování - to bych si tipl že nepůjde.

Jinak bych tady zveřejnil mý zkušenosti s Dr. Pulley na tomto stroji po cca 1 roku experimentování.
Vyzkoušel jsem různý gramáže od 15g, 17,1g, 17,5g, 18,2g a závislost otáček a ustálené rychlosti na rovině je v grafu.
drpulley.jpg

Nakonec jsem skončil na 17,5g, asi jako na nejlepším kompromisu. 18,2g v grafu není, bylo to hodně podobný origu. 17,5g jsou v grafu 2x jednou se starým řemenem SR, a jednou po výměně NR.

Za sebe můžu říct, že žádný Dr.Pully efekt (snížení otáček při vyšších rychlostech, rychlejší rozjezdy) moc nepozoruju, když už tak nastává až ve vyšších otáčkách mimo legální rychlosti :mrgreen: .
Podobnou službu by asi udělaly i lehčí válečky. Myslím že origo variátor je u Piaggia Quasaru 400 vyladěn velmi dobře.
V nějakým vláknu jsem četl, že k tomuto motoru jsou ideální Dr.Pulley jsou 15g, což je o 3,5g míň.
Mě to přijde strašně málo. Rozjezdy a reakce na plyn byly sice super, ale v ustálené rychlosti točil motor o cca 400-500 otáček víc než s origo válečkama při každé rychlosti. To zákonitě musí zvednout spotřebu ale hlavně mě jaksi nevyhovovalo zvýšení hluku při cestovních rychlostech, který bylo znatelný.
Další věc co se docela dost projevuje je sjetý nebo nový řemen - udělá to rozdíl cca 200 otáček.

Jinak jsem měl už delší dobu pocit, že vyměkla kontrastka (prokluzy řemene, horší akcelerace ve vyšších rychlostech a do kopců), takže jsem tam hodil bílou Malossi kontrastku a s tím zrovna červený spojkový pružinky taky Malossi :lol: .
Teď bych řekl, že je to o poznání lepší, jak kdyby přibylo pár koníků.
Myslím, že víc se ze sériovýho varecu dostat už nedá a do tuningovýho jít nehodlám. Jinak momentálně se vším tímhle mám spotřebu cca 3,7l.
Takže asi tak.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

30 črc 2015, 19:43

Kluci,

zkontrolujte si plynová lanka !

Já je mám přetržená obě, když jsem je vytáhl z bowdenů, jsou urezlá (na 50% původního průřezu) zhruba 20-25cm od klapky.

Objednával jsem originál komplet výměnnou sadu, ale asi by stačilo lanko na kolo, na jednom konci mít nalitý váleček a na druhém ho pak nalít.
Jinak výměna znamená odstrojit řidítka, sundat černý plast tunelu, barevný s víčkem nádrže a bok na levé straně. Pak to už vypadá, že se výměna podaří.
Tak 3 týdny budu čekat na díly a potom prvně bowdeny proliju konkorem a budu to každej rok opakovat.

Re: Piaggio X Evo 400

02 srp 2015, 21:13

Koukal jsem na ten bowden a lanka, ale zkontrolovat se to nedá. Lanko vyčnívá z bowdenu jen cca 5 cm, takže to kritický místo je schovaný. To se asi da zjistit jen když praskne :mrgreen:

4.8. edit:
lokomaz píše:Neví náhodou někdo, zda jde opravit zrcátko? Při jízdě nedrží, vítr ho stočí už mě to štve. Na konci je takový kroužek vymletý a co s tím udělat?
Rozebrat to asi nejde a tak přemýšlím jak to utěsnit.
Kdyby někdo věděl nějaký typ jak na to, kupovat nový se mě nechce.
Dík

Mrkni na stranu 30 tohoto vlákna, nebo použij tento link.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 zář 2015, 06:56, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X Evo 400

12 srp 2015, 20:01

Kolegové, chtěl bych se zeptat kam jezdíte servisovat svého miláčka Vy? Především Vy z Prahy a okolí... A kolik platíte za prohlídku a výměnu oleje? Díky!

Re: Piaggio X Evo 400

23 srp 2015, 08:27

tak komu prasknou plynová lanka, připravte si 1500Kč a zhruba 7 hodin času, a kromě obvyklého vybavení i plochou 12ku, pinzetu, stahovací pásky, krabičky s víčky a absolvujte kurz gynekologie.
Prvně musíte vše odplastovat, od řidítek po zadek (fakt, jinak ty plasty nesundáte). Šroubky od jednoho každého dílu dávejte do krabiček, ulěhčí to pak montáž, protože těch šroubků je hafo. To zabere do dvou hodin práce. Pak oběd, a hurá na to. Když už jsou plasty dole, je dobré vyčistit chladič, hezky jarem a kartáčkem. Lanka vyměníme, seřídíme a zaplastujeme.

Plasty jdou rozuměn oddělávat a zase do sebe slušně pasují, dalo by se to i za kratší čas, ale děláme to pro sebe a nechceme nic ulomit. Po projetí bude ještě nutné seřídit lanka jednou, možná opakovaně.

20.9. edit:
zdravím, o kolik se dá přetáhnout povolených 10000km na řemenu? Dal bych XEVO do servisu až na konci října, a tím bych přetáhl zhruba o 2000km - nemáte někdo zkušenost?

díky za odpověď
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 zář 2015, 10:46, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2015, 08:28

Dušane, naprosto v klidu.
Já měním řemen po cca 20 000. Dokonce při prvním servisu po 10 000 mi ho ani nevyměňovali, protože sami naznali, že je ještě v pohodě v limitu.
Za těch 20000 se sjede tak o 1mm. Mluvím o origo Piaggio řemenu s neorigo nemám zkušenost.
Nějakých 12000 vůbec neřeš.

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2015, 10:37

Lenze nejde vzdy len o sirku ale aj o to ci nieje z vnutra popraskany,aby sa nerozletel, teoeeticky by tych 2000 mal zvladnut

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2015, 11:33

to je pravda. ale teoreticky tam nejaka rezerva najazdu km byt musi.

duplom ked bol na tychto skutroch pred par rokmi interval vymeny remena 12 000 km. aj pri tomto cisle bola nejaka rezerva.
IMHO do 15 000 km sa na tom da s kludom jazdit a potom pre istotu skontrolovat.

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2015, 15:08

Souhlas, já mám momentálně 3tí (origo). Těch 20000 nájezd u mě vychází z toho, že jsem řemen kontroloval poměrně pravidelně při laborování s Dr.Pulley. Předchozí 2 žádné praskliny nejevily, předposlední mám dokonce nechaný jako záložní v případně potřeby..
12000 musí dát úplně v klidu..(pokud nemá nějakou výrobní vadu..)

Re: Piaggio X Evo 400

15 lis 2015, 18:04

Ahoj,
právě proběhla výměna olej+filtr+vz. filtr+svíčka, krásně strávená hodinka a půl.
Měnili jste už někdo olej v převodovce? Docela by mě zajímalo, jak jste olej chytali aby nebylo pocákané všechno okolo.
Tak stačí láhev od limonády a ustřihnout tak, aby delší část tvořila kryt na kotouč a olej po ní mohl stékat. Plnění oleje jde docela dobře injekční stříkačkou přes hadičku.

díky
Dušan

Re: Piaggio X Evo 400

16 lis 2015, 13:19

Já už ho jednou měnil a jak dojezdím budu měnit zas.
Žádnej problém s tím nebyl. Vyřeší to hadra a vhodně ustříhlá petka, abys to mělo kam stíkat. Zas tolik toho oleje tam není..
Odeslat odpověď