To Dusan: nevím, já zatím jen lanko šteloval, počase se vytahalo, už mám ale štelování nadoraz. takže výměna mě možná taky čeká. K tomu ale stačilo jen odplastovat řidítka. Jak provést kompletní výměnu bez odplastování - to bych si tipl že nepůjde.
Jinak bych tady zveřejnil mý zkušenosti s Dr. Pulley na tomto stroji po cca 1 roku experimentování.
Vyzkoušel jsem různý gramáže od 15g, 17,1g, 17,5g, 18,2g a závislost otáček a ustálené rychlosti na rovině je v grafu.
drpulley.jpg
Nakonec jsem skončil na 17,5g, asi jako na nejlepším kompromisu. 18,2g v grafu není, bylo to hodně podobný origu. 17,5g jsou v grafu 2x jednou se starým řemenem SR, a jednou po výměně NR.
Za sebe můžu říct, že žádný Dr.Pully efekt (snížení otáček při vyšších rychlostech, rychlejší rozjezdy) moc nepozoruju, když už tak nastává až ve vyšších otáčkách mimo legální rychlosti
.
Podobnou službu by asi udělaly i lehčí válečky. Myslím že origo variátor je u Piaggia Quasaru 400 vyladěn velmi dobře.
V nějakým vláknu jsem četl, že k tomuto motoru jsou ideální Dr.Pulley jsou 15g, což je o 3,5g míň.
Mě to přijde strašně málo. Rozjezdy a reakce na plyn byly sice super, ale v ustálené rychlosti točil motor o cca 400-500 otáček víc než s origo válečkama při každé rychlosti. To zákonitě musí zvednout spotřebu ale hlavně mě jaksi nevyhovovalo zvýšení hluku při cestovních rychlostech, který bylo znatelný.
Další věc co se docela dost projevuje je sjetý nebo nový řemen - udělá to rozdíl cca 200 otáček.
Jinak jsem měl už delší dobu pocit, že vyměkla kontrastka (prokluzy řemene, horší akcelerace ve vyšších rychlostech a do kopců), takže jsem tam hodil bílou Malossi kontrastku a s tím zrovna červený spojkový pružinky taky Malossi
.
Teď bych řekl, že je to o poznání lepší, jak kdyby přibylo pár koníků.
Myslím, že víc se ze sériovýho varecu dostat už nedá a do tuningovýho jít nehodlám. Jinak momentálně se vším tímhle mám spotřebu cca 3,7l.
Takže asi tak.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.