Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

03 srp 2014, 15:09

A nemže být problém s podtlakem ve vzduchovém filtru (ucpaný vzduchový filtr).

Re: Piaggio X Evo 400

04 srp 2014, 09:34

Téměř jistě ne. Vzduchový filtr je a byl čistý/vyčištěn. Ten podtlak by musel být hodně velký aby to dokázalo vytáhnout olej z motoru přes cca 3mm dírku (ve filtrboxu) a ještě k tomu jednosměrnou membránu co je u vývodu hadice z motoru..

Re: Piaggio X Evo 400

20 zář 2014, 11:49

po záruce jsem měnil olej, ale tak hloupě přístupný olejový filtr, to je docela síla.
Čím filtr povolujete a dotahujete? Já ho dostal ven sikovkama, a dotáhl jsem ho rukou, a pak opatrně sikovkama abych jej nepoškodil a s citem.

Re: Piaggio X Evo 400

20 zář 2014, 12:16

V autorizovaném servise mi to servisák povolil hasákem a dotáhl rukou v gumové rukavici ( dělal to tak vždy opakovaně při výměně oleje) ..žádný problém jsem s unikem oleje neměl.
Teď si olej měním sám doma a používám tohle .... http://www.motozem.cz/klic-na-olejove-f ... ersalni-2/ ...pracuje se s tím pozoruhodně dobře :D
Dá se nasadit i pod různým úhlem a stáhnout...nemusí to být kolmo na filtr.

Re: Piaggio X Evo 400

20 zář 2014, 12:33

díky, asi si něco podobného vyrobím, pokud to někde neuvidím v obchodě.

Re: Piaggio X Evo 400

20 zář 2014, 12:43

Ahoj

Sktůřík mi jezdí pořád jako nový a nechce se mi na něm objevit žádná sebemenší závada až jsem z toho docela nesvůj, že na něm nemůžu něco opravit...proto jsem preventivně v 35,000km alespoň rozmontovat variátor.
Na variátoru byly od řemene trošku vyjeté vlnky cca 0,3-0,4mm. Nechal jsem si jej na soustruhu srovnat ( variátor a pevnou řemenici) pro klid v duši.

Při jízdě jsem dříve opotřebení variátoru nepozoroval a i přes zvlnění plochy mi přišlo, že řadí pořád dost dobře.
Proto by mě zajímalo, jaká je životnost tohoto variátoru a po kolika km by se mel měnit.
Servisní úkony jsou rozepsané do 100,000km, ale kontrola stavu ploch řemenic variátoru, nebo výměna tam předepsaná není ...

Re: Piaggio X Evo 400

20 zář 2014, 14:44

Opotrebenie je individualne podla stylu jazdy. Kontrola vzdy ked je rozobrany variator a vymena podla potreby.

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2014, 06:57

Aleši, Ty to přivoláš......

Re: Piaggio X Evo 400

21 zář 2014, 13:56

Dušane kdyby jsi chtěl,mam tady ještě pár povolováků na oil filtr který jsem si dělal když jsem měl ještě X9ku. Pořád ti něco dlužim,tak stačí písnout adresu do SZ,nevim jestli bych ji ještě dohledal ;-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

22 zář 2014, 09:56

Aleši tak doufám, že se ti nepřihodí to co mě..

Ten únik oleje do fitrboxu (viz výše) má tohle vysvětlení :| .
Cca 1/4 prvního pístního kroužku vylítala výfukem (aniž bych to zaregistroval). Takže se bohužel potvrdilo podezření ohledně původu přetlaku v klikové skříni..
Oprava znamenala nový válec a pístní sadu - skůtr cca 6 týdnů v servise (samozřejmě nic skladem..) , ale konečně už zas jezdím :D , no spíš zajíždím.
Ještě to ale vypadá na vadný čidlo teploty motoru, takže je objednaný nový.
Projevuje se to špatnými studenými starty a problikává ikona teploty na displeji (někdy ani nezasvítí), ale zrovna dnes nastartováno na poprvé v pohodě a ukazatel teploty celou dobu jel. Kontakty by to být nemělo (ověřili v servise) - čidlo vykazuje hodnoty totálně mimo toleranci.

V souvislosti s opravou jsem ještě přezul předek za Metzeler Feelfree a po cca 120km zatím super. Skůtr je ještě líp ovladatelný než na těch Dunlopkách. A výrazně přestaly vibrace do řidítek (na dunlopce se ke konci životnosti) projevovaly při menších rychlostech při držení jednou rukou!! - asi nerovnoměrně sjetá či co, do zatáček chodí sám, uvidíme ještě jak se bude chovat za mokra a na podélných nerovnostech.

Jo a ještě jedna zajímavost. Pokud byste sundávali pravý bok motoru (tak jak je vodní pumpa) a měnili těsnění, tak pozor na typ.
Všude je k Xevu 400 uveden tento typ, ale ten tam rozhodně nemůže pasovat, je třeba vzít toto, který je na MP3 400. Zkuste najít aspoň 1 rozdíl :) .

Tak doufám, že už jsem si letos ty závady vybral.

Re: Piaggio X Evo 400

22 zář 2014, 12:57

no nič príjemné....
chcem sa ťa spýtať , kedže máš stroj z roku 2012 riešili Ti to ešte v záruke alebo si to musel zaplatiť celé sám?
ak sám kolko ťa to stálo? teda ak to neni tajomstvo
ja som mal podobný problém , ked kružky poškodili valec , a museli ho meniť, akurát v mojom prípade sa prejavilo pri minimálnych km.
ani som radšej nepatral , kolko by som platil za to.........

Re: Piaggio X Evo 400

22 zář 2014, 13:56

3 měsíce po záruce... :(
oprava cca 15,5tkč (5,5 tkč práce, zbytek materiál - válec a pístní sada, těsnění nad a pod válec, nový olej, fitr, chladící kap. atd.)
Navíc bude ještě to čidlo teploty motoru.

Re: Piaggio X Evo 400

28 lis 2014, 14:01

Už mi tězce dochází zadní Pirellka, takže na jaro bude nová (už je doma).
Dobrá zpráva je, že druhá Pirellka mi vydržela cca 9300 :lol: , první jen 6200, přitom sedí stejně dobře. Asi jsem změnil styl jízdy :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

06 úno 2015, 19:36

Tak po třech letech odešla baterka :o( S Vartou teď startuji na brnk.

Re: Piaggio X Evo 400

30 bře 2015, 17:07

Dnes nám konečně vyšel cestopis z naší červnové cesty o FR na motorkářích Normandií po stopách dne D. :)
Odeslat odpověď