No podle mě s tím vyrobce nepočítá, protože v servisním manuálu je toto:
A one-way valve and a decantation chamber are used so that gases from the crankcase do not carry
any oil. The one-way valve is a metal reed valve; the decantation chamber has a drainage hole. A failure
in these components implies oil getting into the line supplying air to the engine.
Tj. olej ve vzduchovým filtru opravdu značí problém..
To Repka13: Mě se takto ztratil minimálně 1l oleje. To že hadice byla odpojená podle mě příčina není (jen mám díky tomu parádně zasv...ný podvozek), ten olej by to jinak vycákalo do filtru.
Otázka tedy je jak se mohlo tolik oleje dostat přes tu membránu a drenážní dírku v tý komoře ven z motoru, když oleje jsem měl kolem minima na rysce.
Chápu že při vyšších otáčkách bude olej lítat všude po skříni, ale i tak by se toto dít nemělo..
Napadají mě jen tyto možnosti:
ucpaný odtokový kanálek, nějak vyměklá ta jednostměrná membrána, zacpaný olej filtr a tím změna tlaků a proudění oleje v motoru (přes by-pass).
Jinak pokud vím vzduch v motoru bude vždycky a neřekl bych že ti netěsní hlava nebo tak něco, to bys asi poznal na zvuku, výkonu, atd.
U jednoválce se ti určitě s pohybem pístu mění objem vzduchu v klikové skříni, takže chvíli tam bude přetlak (píst dole) a podtlak (píst nahoře), tak to asi možná souvisí s tím. A motor vzduch asi nasává do skříně i nějakým jiným kanálkem patrně nějké u sání.
U dvouvlálu to asi problém nebude pokud jdou písty protiběžně, protože objem zduchu ve skříni bude více méně konstantní..