Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 09 kvě 2014, 20:05

Tak jsem umistil ten připínač nakonec sem :D

20140509_vypinac_small.jpg

Je dostupný, není vidět a není třeba do ničeho dělat díru. :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 18 čer 2014, 22:20

Tak jsem dnes vyměnil termostat ten starej si řekl že po 47.000 km už nebude otvírat a zavírat jak má a byl otevřenej pořád..Díky dokumentaci na vláknu bratrů z Aprilie jsem to zvládl sám jen s roztrženou hadicí a propíchlým prstem....přístup je pro chirurga,hlavně na roztrhání pásky tak jsem odplastoval bok a bylo to hned na závěr odvzdušnit na hlavě a hadice respektive koleno pasuje ze škody favorit....tak doufám že nový termostat bude sloužit do 100.000 km. :lol: :lol: :lol:
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 30 čer 2014, 14:45

Při výletu do Francie se mi vyskytl následující problém.
Ve FR jsem si všiml, že mi trochu kape olej ze vzduchového filtru z toho silikonového čepečku na dolní straně (mám ho děravý).
Když jsem tu zátku sundal, tak z olej filru vyteklo cca 0,5dl oleje!
Následoval telefonát do servisu s dotazem na problém - prý se to může stát a že mám zkontrolovat olej a případně dolít.
Tak jsem koupil náhradní litr oleje a zatím nedolíval (kontrolka oleje byla OK, olej byl ale níž než na minimu).
Tu zátku jsem zalepil páskou aby z toho ten olej nekapal.
Několik dní jsem jezdil po FR zcela bez problémů, motor šlapal jak hodinky..
Nicméně na cestě zpět po dálničním přesunu přes celé DE (cest rychlost reálná dle GPS cca 130, později cca 110 kvůli tmě)
a zastavení na hranicích přišel šok.
Ze skůtru se začlo kouřit, resp. z výfuku. Po oblídce zjištěno, že celý vůfuk je od oleje a olej se připaluje..
Navíc celý motor, kolo, rameno je totálně zaprasené od oleje (včetně čelních ploch skůtru kámoše co jel za mnou)
Při poslední zastávce v DE ještě bylo všek OK- toho bych si všiml.
Kontrola oleje ukázala, že tam skoro žádný není, takže jsem dolil celý náhradní litr co jsem měl.
Podle měrky ho však bylo stále málo.. tj. někde se vystříkal minimálně litr oleje.. Motor trochu otřen abych
viděl jestli olej pořád někde teče nebo ne.
Od tý doby jsem jel cca 60tkou až domů (400km) s tím, že v Plzni jsem dolil dalšího cca 3/4 litru oleje co jsem
koupil na benzince (míra už se dostala nad max..).
Olej už nikde nijak moc netekl a neskapával a po dojezdu domů jsem zjistil, že v podstatě od Plzně nic neubylo.

Doma už následovalo odmašlení a pravděpodobné zjištění závady. Ze vzduch filtru po oddělání té čepičky vytekly tak 2dcl oleje.
Molitanový fitr byl totálně prosáklý motor. olejem..

Z motoru vede do vzduch filtru hadice o průměru cca 2cm, pravděpodobně nějaký přetlakový bezpečnostní prvek.
Ve vzduchovém filtru vede tato hadice do jakési nádobky z které vede další cca 30cm hadička (vnitřní průměr cca 0,5cm),
která je však zaslepená (tudíž nějak nechápu její funkci).
Ta nádobka však ještě má otvor a tím otvorem se evidentně dostal olej až do vzduchového filtru..
Nicméně další kontrolou jsem zjistil, že ta hadice od motoru byla z uchycení na vzduch filtru vyskočená, to zas vysvětluje
ten rozstřik oleje po celým motoru a okolí.

Více napoví fotky, viz níže..
20140629_132506_sm.jpg

20140629_132529_sm.jpg

20140629_132709_sm.jpg

20140629_133725_sm.jpg

20140629_134650_sm.jpg

20140629_145357_sm.jpg

20140629_145425_sm.jpg



Jenže zůstává zásadní otázka, jak je možný že se v podstatě všechen olej dostal do vzduch. filtru, resp ven?
Předpokládám, že hadice z motoru se od vzduch fitru odpojila tlakem v okruhu, kdy už asi nešlo protlačit olej do vzduch filtru (i když má hadice
průměr cca 2cm, tak do vzduch filtru je dírka jen o průměru cca 3mm).
Je to normální, nebo je někde zrada? Olejový okruh by měl mít nějaký by-pass při větším tlaku (tj. při vyšších otáčkách), tak by se snad nemělo
stát aby šel olej pod tlakem až do vzduch fitru..
Je možný že je to díky delšímu dálničnímu přesunu při vyšších rychlostech? to se mi zas nechce moc zdát..
Rychlý přesuny už skůtr zažil a bez problémů (měl najeto cca 26000).

Neznáte někdo Piaggio motory, resp. nevíte kde by mohla být zrada? Je to na servis?

Momentálně musím vše vyčistit, vyměnit olej filtr a olej a znova složit, ale ta příčina mi zatím uniká..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod dreamer » 30 čer 2014, 15:19

Podla mna si tam predtym lial nejaky zly olej a motor ho nestravil a jednoducho vygrcal :D

Olej sa do priestoru vzduchoveho filtra mohol nasat aj podtlakom, ak niektora z hadic nebola na svojom mieste, mohlo sa zmenit prudenie vzduchu atd. Skontroluj osadenie hadic a kontroluj nejaky cas pravidelne stav oleja. Ak sa ina zavada neprejavuje a tato sa nezopakuje, tak by som to dalej neriesil.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 30 čer 2014, 15:26

Hmmm,tak kvuli této "zavadě" mám Pížo už týden v servisu.....proto jsem nejel na Slovensko s Ostravakama,bo jsem netušil čím je zpusobené že se mi tlačí olej do airboxu.....s mechanikem jsme přišli na to že je vyvedený odfuk přes membránu z motoru do airboxu,membrána je vizuelně v pořádku,netuším jak ji vyzkoušet,tak jsme znovu složili motor,dáme jiný olej,jezdil jsem na Castrol,bude Motul...a budu doufat že se to už nebude opakovat.....
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 30 čer 2014, 15:39

Olej tam dolíval naposledy při poslední servisce přímo servis, ne já.., takže olejem to asi nebude.
Chápu, že v arboxu vzniká podtlak, ale uvolněním hadice co tam vede od motoru by to způsobilo, to, že si to maximálně táhlo falešný vzduch odjinud.
Ne stříkání oleje z motoru do filtru.
Tím že se uvolnila hadice od motoru bych spíšl řekl že v ní znikl přetlak a ten musel mít původ někde v mazacím okruhu v motoru..

dreamer píše:Podla mna si tam predtym lial nejaky zly olej a motor ho nestravil a jednoducho vygrcal :D

Olej sa do priestoru vzduchoveho filtra mohol nasat aj podtlakom, ak niektora z hadic nebola na svojom mieste, mohlo sa zmenit prudenie vzduchu atd. Skontroluj osadenie hadic a kontroluj nejaky cas pravidelne stav oleja. Ak sa ina zavada neprejavuje a tato sa nezopakuje, tak by som to dalej neriesil.


-- 30. 6. 2014 15:46 --

Milane, a ta membrána je kde? Až v motoru, tj. celý rozebrat, nebo je přímo v té hadici co vede z motoru do airboxu?.
Otázka je jestli nějak neodešla a nepouší tam ten olej už při menším tlaku než by měla..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 30 čer 2014, 15:50

Membrána je na levé straně motoru nad vodní pumpou,ale je vevnitř,takže musíš sundat ten dekl...jak chceš poznat že je vadná? jedině vyměnit za novou.....cca 900 kč....jak to budu mít složený,nemám teď čas ani náladu,tak najedu cca 100 km a uvidím....naposleD mi při najetí cca 160 km,vyteklo 0,2 oleje.....ale skutr jede pořád stejně,žádná změna,ani výkonově ani poslechově....zřejmě nějaká epidemie..... :-) :-)
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 30 čer 2014, 16:17

Presně tak, skůtr jel naprosto v pohodě, na chodu motoru se nic poznat nedalo.
Obávám se, že tu membránu nijak neotestujem, pokud jsem dobře četl servisní manuál tak v olejovým okruhu je cca 4bary tlak, pak asi má zafungovat nějaký by-pass.
Ještě je možnost, že ten by-pass nefunguje a pak to ta membrána prostě pustí, protože ten tlak už je tam příliš vysoký..
Zkusím se na to ještě zeptat v servisu, jestli s tím nemají nějakou zkušenost.
Interval výměny oleje je 10tkm, takže kvalitou oleje to snad nebude.
A je divný, že se nám to přihodilo oběma..
Stalo se ti to při normálních rychlostech, nebo při větším dlouhodobějším zatížení?

-- 30. 6. 2014 16:39 --

BTW, tohle jsem našel v servisním manuálu:

A one-way valve and a decantation chamber are used so that gases from the crankcase do not carry
any oil. The one-way valve is a metal reed valve; the decantation chamber has a drainage hole. A failure
in these components implies oil getting into the line supplying air to the engine.

Myslím, že tohle se asi ten problém. zkusím dál studovat manuál , začíná to na straně 160 (LUBRICATION).
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 30 čer 2014, 16:53

Já dlouhodoběj zatěžovat neumím.....takže normální provoz 40-120....nastuduj to a napiš příčinu....vím elektronka E15 z našeho podniku Katoda Olomoc..... :?
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 30 čer 2014, 21:19

No stačí jet pár set km po dálnici...

Jinak z manuálu mě vypadlo toto:
obr1.jpg

obr2.jpg

obr3.jpg

obr4.jpg

obr5.jpg


Problém teda může být v tom by-pass ventilu a těch kanálkách - pokud by nefungoval v motoru by asi byl příliš velký tlak oleje.

Nebo spíš v tom membránovým ventilu a těsnění - odtud to pak vede do tý hadice ke vzduchovýmu filtru.
Předpokládám, že to je ta membrána o které mluvíš.
Měli jste to rozdělaný celý, včetně odšroubování tý membrány?
V tý komůrce za ní (oil vapour decantation chambre) to vypadá jako by tam byla ještě nějaká dírka.
A one-way valve and a decantation chamber are used so that gases from the crankcase do not carry
any oil. The one-way valve is a metal reed valve; the decantation chamber has a drainage hole. A failure
in these components implies oil getting into the line supplying air to the engine.


Takže zradu bych fakt tušil tady. Pokud bude zacpaná ta drenážní dírka případně nebude nějak fungovat ten jednosměrný ventil, tak se to projeví olejem jdoucím do vzduch filtru.. Tipl bych si zacpaná drenážní dírka, olej pak asi nebude stíkat zpět do motoru.

A ještě dotaz, když jste to dávali dohromady dávali jste tam nový těsnění nebo použili to starý?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 30 čer 2014, 22:43

Těsnění nový na to čekám,a musím se podívat na tu dírku....ještě to nemám v kupě....jen rozdělaný.zítra zkontaktuju mechanika a mrknem se na to....
Edit:Tak dnes odpoledne se na to podívám,ale mám obavy že:1.Membrána je v pořádku,proto mi to hází olej do Airboxu...
2.Proč se zvýšil tlak v motoru,když oleje tam nebylo moc,přesně mezi ryskou a po vycamrání spíš míň....
3.Když by byl problém s pístníma kroužkama,tak bych to snad poznal na výkonu,nebo se pletu?
4.Večer napíšu.....ale až po 22:00....
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 01 črc 2014, 08:19

Ten problém bude určitě tam, viz. další výcuc z manuálu:
1 - If oil consumption is above 250 g/1000 km on a run-in engine, proceed as follows.
AHEAD go to 2
2 - Check the presence of oil in the scavenge duct on the filter box.
YES go to 3 NO go to 4
3 - Check the one-way reed valve and the decantation chamber drainage hole.
YES go to 5 NO go to 4
4 - Check the thermal group seals (piston rings, valve guides and oil guards), see "Thermal group and
Timing system" chapter.
5 - Restore the valve or the drainage hole efficiency.


Takže mě asi taky nezbude nic jinýho než sundat ten pravý kryt motoru a omrknout tu membránu a díru, ach jo.
Stejně budu měnit olej, tak se s tím vymění i chladicí kapalina. Jen mě štve to těsnění, čeka na nový kdoví jak dlouho se mi nechce (určo půjde vyrobit) a snad ten jednosměrný ventil (membrána) bude OK a pomůže jen pročištění...

Dej vědět jestli na něco přijdeš, pořádně to obhlídni, klidně hoď někde detailní fotku té membrány/těsnění, protože z toho manuálu jsou fakt hrozný.
BTW kde objednáváš ty náhradní díly?
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 01 črc 2014, 08:26

Nafotím to,večer se ozvu,těsnění víka Piaggio 500 ccm stojí 380,- www.skutr-obchod.cz
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 01 črc 2014, 08:44

Repka13 píše:Těsnění nový na to čekám,a musím se podívat na tu dírku....ještě to nemám v kupě....jen rozdělaný.zítra zkontaktuju mechanika a mrknem se na to....
Edit:Tak dnes odpoledne se na to podívám,ale mám obavy že:1.Membrána je v pořádku,proto mi to hází olej do Airboxu...
2.Proč se zvýšil tlak v motoru,když oleje tam nebylo moc,přesně mezi ryskou a po vycamrání spíš míň....
3.Když by byl problém s pístníma kroužkama,tak bych to snad poznal na výkonu,nebo se pletu?
4.Večer napíšu.....ale až po 22:00....



No já spíš přemýšlím jak má ta membrána fungovat, podle mě má funtovat opačně, tj. pouštět vzduch do motoru, ale ne ven (to mi nějak nedává smysl). Kdyby to tiž ta membrána propouštěla ven a ne dovnitř, tak by si asi motor sám nasával (podtlakem ve vzduchovým sání) ty ojejový výpary ze skříně přes tu membránu.
Ty ojejový výpary by se přes tu membránu dostat ven fakt neměly, spíš by se ten ojen měl v tý komůrce vysrážet a stýct změt do motoru..
Z manuálu jsem to moc nepochopil, tak jen dedukuju :mrgreen:

-- 1. 7. 2014 08:47 --

To těsnění je stejný na 500 a 400 motor?
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 01 črc 2014, 08:52

Já vážně nevím...já si myslel(už to dělat nebudu),že membrána je tam na to aby když se ti zvýší tlak,tak pustila olej ven...do airboxu,a ty ten olej znovu spálil....možná se zachovám jako správný čech(kuchání FaP a podobně...) a tu díru zaslepím....a uvidím co se stane....ale to je až poslední možnost.... :?

Jo motor máme stejnej Piaggio Master 500...jen máme zmenšenej píst....
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron