Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

30 srp 2013, 19:26

tak X evo stojí v servisu, opět nenastartovalo. Immobilizér to není, takže někde nějaká zrada v elektrice. Po dnešku je skútr rozebraný vepředu komplet, v pondělí zadek a kontrola svazků... Neházelo to jiskru, jinak všechno funguje jak má.

Konečně se to projevilo i v servisu a nevypadám jako lhář. Dneska se motor podařilo nastartovat, ale nikdo neví proč - na diagnostice není žádná chyba, při testu elektrických prvků začala svíčka dávat jiskru (do té doby ne) a od té doby to běží. V pondělí jsem jel v dešti a v úterý nenastartoval, podle mě se někam dostala vlhkost a zkratovala to (trochu doufám, že to je cívka, prasklinka v zalévací hmotě, nasáklá vlhkost - kolega to mě to samé na autě, ale tam je trochu víc válců a chytalo to). Vždycky to vlastně začlo po jízdě v dešti a odstavení doma, kde je teplo. :(

edit:
tak to nakonec vypadá, že problém je někde v kabelovém svazku, a budou jej muset celý projít, proměřit a najít příčinu.
Mám pocit, že tenhle skůtr je zakletej a minimálně týden na něj ještě nesednu. Nakonec to bude někde kostra nebo podobná blbost. Cívka to ale není.
V servisu jim to už nestartuje taky (naskočilo, sundali ze stojánky, nenaskočilo).
Nejhorší je, že to nedělá za jízdy, jen po odstavení.

edit:
kabelový svazek prolezen vpředu, bez závad. Zítra zadní část a kompletace. Nic se zatím nepodařilo najít, jen konektor od čidla úvratě měl oxidovaný jeden pin.

5.9. edit>
závada nalezena, zelená kostra země u imobilizéru. Pokud se odpojila, dělala přesně stejnou závadu jako mám, startét točí, jiskra nejde. Jakmile se spojí, hází jiskru.

Servis si docela štrejchnul, odplastovat, hledat, nenajít, začalo to fungovat, složit, po shození ze stojánku fungovat přestalo. Takže znova, odstrojit, a začít proměřovat kabelový svazek drát po drátu a najít závadu skoro na konci.
Dá se říci, že ke konci záruky mám GO elektriky a všech spojů na svazku.

UŽ ZASE JEZDÍM
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 říj 2013, 14:57, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 09:23

Tak jsem opět trochu rozšířil úložné prostory, tentokrát skůtr taškou Motodetail od Louise.
Za tu cenu vypadá docela bytelně a do tunelu sedne celkem slušně. Ještě popřemýšlím jak ji tam zajistím, tím nalepovacím sucháčem to asi nebude, protože to na
Xevo moc nesedí..
Ve vybavení tašky je pláštěnka, popruh na rameno + pásy na upevnění na sedlo takže se dá vozit i na místě spolujezdce..
Pár fotek zde.

A ještě z jiného soudku. Jelikož už mě brzy čeká serviska po 20 000km tak jsem se chtěl mrknout jak je na tom řemen a válečky (opotřebení, gramáž).
K válečkům se zatím bohužel nedostanu, protože je k tomu potřeba speciální bazmek, který zatím nemám (ale to je jen otázka času :mrgreen: ).
Jinak vnitřek variátoru zde. Spojka snad vypadá OK.
Nicméně se mi aspoň podařilo zmrknout a změřit řemen. Pohledově vypadá OK a má rovných 27mm, což je minimální šíře dle servnisního manuálu (nový by měl mít 28,2mm).
Takže řemen těch 20000 dá tak akorát (předepsaná výměna je 10 000).
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 říj 2013, 14:57, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 15:19

Ladas,taška vypadá super a pěkně pasuje do prostoru nad nádrží.Do budoucna řeším něco podobného a protože X8 a X Evo mají tuto část shodnou,tak by mi to tam taky pasovalo :D
Spojku máš ůplně v poho,ta najede ještě spoustu km a řemen vyměníš i s válečkama.Nezapomen vyměnit napínací kladku,ta dostáva dost zabrat.

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 15:33

Ve variátoru žádná napínací kladka není, o napínání řemenu se stará kontrastní pružina. Ta kladka co zřejmě myslíš je uvnitř řemenu a vydrží nesmysl. O případnou výměnu se přihlásí sama 8)

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 16:35

Té kladce v servisním manuálu říkají "belt anti-vibration roller" a řemen se jí vůbec nedotýká.
Podle mě je ten anglický název celkem výstižný - prostě to má zabránit vibracím/rozkmitání řemene.
Jinak opotřebenená není vůbec..

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 17:11

Ano chlapi,máte pravdu,já jen,že mám uvedený v servisní knížce měnit po 10.000km,vždy s výměnou oleje. :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

14 říj 2013, 17:46

To už fakt nevědí jak servisům přihrát prachy :shock: :shock: :shock:

Re: Piaggio X Evo 400

19 říj 2013, 00:00

Tak dneska jsem rozebral variátor kompletně. Ten bazmek na zajištění disku variátoru mám hotový a funguje dobře.
Víc je vidět na obrázcích.
Postup demontáže je patrný z fotek. Nejdřív se to nasadí na disk variátoru, pak otočí do správné polohy a následně se přidají ty tři vymezující hranoly a přitáhne se to celý 3ma imbusama do kártru variátoru, pak už stačí jen povolit matku.

Válečky vypadají v pohodě - žádné plošky, či opotřebení, jen je všude spousta jemnýho černýho prachu, asi z řemene. Válečky jsem zvážil , ale jen na kuchyňské váze, takže přesnost nic moc. Váží dohromady cca 150g, což dělá 18-19g na jeden váleček - spíš 19, ale těžko říct - přesnější váhu nemám..

Re: Piaggio X Evo 400

20 říj 2013, 11:58

Ladas,super práce,holt,zlatý český ručičky :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

20 říj 2013, 20:14

Ale ne moje, já to jen vyměřil a navrhl. Na výrobu těch kostek nemám vybavení :cry: .
Nicméně to sedlo napoprvé naprosto perfektně a funguje to skvěle.

25.10. edit:
Tak serviska po 20000 za mnou.. Cena "jen cca 8200" :evil: . Ale vzhledem k tomu, že se měnilo téměř vše (včetně seřízení ventilů) + cca 6 hod práce to asi +- sedi.
Nicméně další servisní interval už bude po záruce a to už mě asi autorizovaný servis neuvidí.. Krom diagnostiky a seřízení ventilů (vždy po 20000km) lze všechno provést doma..( s patřičným vybavením půjdou i ty ventily..)
Jinak skůtr určitě trochu ožil a řachtání ventilů kolem 3000 ot téměř zcela ustalo..

9.12. edit:
Už na podzim jsem si všiml, že mám nějak sjetou levou brzdovou destičku u zadní brzdy a že zadní kolo (resp páčka) při brždění trochu cuká. Takže teď po odstavení jsem ji v sobotu rozebral.
No a vypadá fakt dost sjetě - v podstatě už totálka a ještě že jsem to rozdělal, jinak by podle mě nedala ani další 2000 km.

Nejhorší na tom je, že sjetá je jen levá (ale poměrně rovnoměrně), prává je úplně v pohodě:
20131207_114010_small.jpg

To mi nepřijde normální, protože u předního kola maji obě brzdy sjeté destičky rovnoměrně (a ještě mají hodně rezervy)..
Tak jsem tu brzdu rozebral co to šlo a zjistil, že kopyto brzdy se vlastně pohybuje jen na jednom čepu, který je před šoupátky.
Pár fotek tady.

Mi přijde jako by set to tělo brzdy při brždění na tom čepu nějak zaseklo/šprajclo a tím pádem prává destička nešla proti levé destičce a levá brzdička by brzdila v podstatě jen sama a tlačila kotouč doprava.
Ještě je tady možnost, že by ten čep nebyl zcela kolmý na disk - to jsem ještě neproměřoval, ale řekl bych, že síla v čelisti by srovnání při brždění pomohla...
Z toho cojsem viděl není ani čep ani ta díra v těle brzdy v které chodí nijak moc opotřebovaná (vůle je tam cca 1 desetna) a po vyčištění, namazání a složení
to pocitově při manuálním šoupání chodí dobře.
Další možnost, že by levá destička byla prostě jen z nějakýho měkkčího materiálu a tím pádem se víc opotřebovávala, by se neměla stát, čekal bych že materiál je stejný.

Otázka je co to zas bude dělat po složení při provozním tlaku z brzdy..

Neřešil jste někdo podobnýho něco náhodou?
Stejně mi asi nezude nic jinýho než vyměnit destičky a sledovat to..
BTW jaký destičky byste doporučili , resp. kde je kupujete (destičky mají označení H3062)?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 pro 2013, 19:03, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Piaggio X Evo 400

27 pro 2013, 10:15

Zdar,moc brzdíš zadkem..... :lol: :lol: a teď vážně,mám to samý ale po 44.000 km,takže to řešit nebudu....jo a mám teď nový..cca 100 km mám RMS.

Re: Piaggio X Evo 400

09 dub 2014, 23:09

Chlapi to naše vlákno je nějaký mrtvý :mrgreen:
Tak pro inspiraci :wink: přidám poslední tuning co jsem přes zimu provedl a to blastry.

20140407_182631.jpg

20140407_182718.jpg

20140407_182731.jpg

20140407_182746.jpg

Jinak pár dalších foto zde.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

11 dub 2014, 20:05

Dobrý nápad z Xeva 125ccm , jak vyřešily světla zde na foru


na tlumené svítí jedno světlo
na dálkové svití tlumené + dálkové
světelná houkačka funguje bezezměnný

návod PavelM

Tak jsem spáchal malej mod na konektoru přepínače světel a už svítím oběma na dálkové :D . Potkávačka (oranžový drát) je zapojená natvrdo na hlavní napájení (šedo-červený) a dálková (fialový) bere štávu ze šedého, stejně jak při světelné houkačce.

128870316-Piaggio-X8-125-200-EN.jpg
headlight_mod_diagram.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

15 dub 2014, 16:04

Jen přidavám link na můj přispěvek ohledně dobíjení u X Eva 125.
Ať to tady máme taky.

Re: Piaggio X Evo 400

15 dub 2014, 16:22

LadasM ... klobouk dolů, opravdu dobrá práce
Odeslat odpověď