Trošku z jiného soudku. Sice o vrzání to bude též.
Dnes jsem měl možnost se v rámci
http://www.aspirit.cz/skutr-piaggio/novinky/?new_id=252 svézt na X 10, poté na Beverly 350ABS/ASR a na závěr na MP3 300. Vše bylo super. Pokud někdo ještě tuhle akci stihnete – doporučuji.
Nemohu si pomoci – musím se podělit o pár zkušeností. Je jasné, že vše je subjektivní, ale prostě se musím „vykecat“. Při každé jízdě jsem chtě-nechtě porovnával vše se svojí X-evo 400. X 10 je nástupcem X-evo, takže se srovnání nabízí. Následující řádky budou tedy jen o rozdílech X 10 a X-evo. A co jsem zjistil – vše z pohledu X-10? Znovu podotýkám – vše je subjektivní…..
Motor - má takový sametový průběh ve všech otáčkách. Je tišší (to může být výfukem, který je jiný), ale hlavně zátah je takový jemnější – s trochou nadsázky jede skoro jako elektromotor - má takový pozvolnější nástup – a skoro lineární průběh zvyšování rychlosti. Při plném otočení plynem nejde tak rychle do otáček = zdá se však, že také zrychluje trošku pomaleji. Částečně to však může být i tím, že motorka měla najeto jen asi 600 km a asi to bude i menším krouťákem nové třistapadesátky. Při dosažení asi 8 000 ot. se dostavuje razantní nakopnutí výkonu – to odpovídá i technickým údajům. U X-evo jsem nic takového nevypozoroval. Opravdu je to jako turbo efekt u starších turbo-nafťáků. A co se týká výfuku – po dojetí netopí ještě několik hodin jako u x-evo!
Podvozek – je klidnější, jízda je o něco ladnější i na našich „skvělých“ silnicích. V každém případě jde skůtr podstatně lépe = s větší ochotou do zatáček (náklonu)!!!
Posaz = bomba! Mám téměř 190 cm a sedlo je přesně na mne. Perfektní opora a poloha noh, výborné zaklínění zadku ve výstupku sedla. Zadní sedlo je pro pořádnou p…. . Jak se v něm sedí během jízdy, to nevím. Zkoušel jsem to jen v klidu na hlavním stojanu. Ale ze zkušenosti vím, že opěrka na X-evo není marná a tady chybí! Takže by ji mohl zastoupit možná kufr s opěrkou, ale to už je další výbava atd. Nemohu posoudit.
Ochrana před větrem – je menší především v oblasti ramen. Ale to se týká mé trošku „výškově nadlimitní“ postavy. Oblast hlavy je ochráněna shodně u obou skůtrů. Nohy v pohodě.
Brzdy – pro mne osobně šlo o největší nadšení. Kombinace ABS/ASR je prostě super, super, super atd. Při prvním brzdění jsem zapochyboval, která páčka je která. Pocitově nejde skoro nepoznat, zda brzdím na předek, či zadek. Kdo nezažil, nepochopí………. A ke všemu ABS i ASR opravdu funguje! Není problém to vyzkoušet.
A na úplný závěr – na X-evo mi při jízdě po polňačce také cosi někde bouchá (a to mám najeto jen 2 600 km). Také to neřeším. Na normálním asfaltu je klid. A skůtr je přeci na silnici a ne na „cros“. Na X-10 prozatím nebouchalo vůbec nic.
Celkový dojem: PERFEKTNÍ, proti x-evu je X-10 opravdu min. o jednu generaci dál. I s novou 350-tkou se dá jezdit do 120km/hod. úplně bez problému. Myslím, že s pětikilem by to bylo zase o jeden stupeň výše. A kdyby to ještě mělo o kapánek širší a vyšší plexi – tak není co „kritikovat“.
Přátelé, kamarádi – budete-li mít možnost se na X-10 projet, neváhejte, stojí to za to!