Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Piaggio X Evo 400

27 kvě 2013, 19:59

Ladas: ten drzak je perfektni. Kde jsi sehnal tu platformu, na ktere to drzi? Ja mam uplne stejny drzak a na my xevo jsem ho zatim umistil na tycku zrcatka, coz neni idealni (uz jen kvuli odporu vzduchu). Diky za info

Re: Piaggio X Evo 400

27 kvě 2013, 22:50

Tak ten držák je má vlastní výroba. Je to z 3mm hliníkového plechu, široký jde to 7 cm a dlouhý asi 15 cm. Je to trochu naohýbaný, aby to trochu kopírovalo profil palubovky a stříklý černým matným autosprejem. Mezi tím a palubovou je cca 4mm tvrdší pěnová hmota , takový tvrdší molitan, aby si to pěkně sedlo.
Dneska jsem dořešil nabíječku, bylo třeba předělat micro usb na pravý úhel, aby se mi nabíjecí kabel nepáčil moc v telefonu. U nás se nedá sehnat micro usb redukce do pravého úhlu, tomu bych nevěřil.

20130527_223301-1-1-1.jpg

20130527_223326-1.jpg

Nabíječka je Nokia DC-17, je nízká a krásně se vejde do levého kastlíku s 12V zásuvkou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

28 kvě 2013, 08:24

Třeba Xperia S má nabíjecí USB kabel o 90°.... ;-)

Nebo lze i koupit ;-)

http://www.czc.cz/tomtom-nabijecka-do-a ... 66/produkt

Re: Piaggio X Evo 400

28 kvě 2013, 12:10

jenže já už tu nabíječku měl. Do kastlíku u XEva se standardní nevlezou (ten tomtom by tam nešel) a USB jsem nechtěl. Tel má SGSII+
A redukci která má microUSB samici jsem u nás fakt nenašel. Trochu přizpůsobit standardní rovný microUSB zas nebyl takový problém :wink: a stálo mě to nula nula nic.

Re: Piaggio X Evo 400

31 kvě 2013, 14:54

Tak jsem doladil i napájení na telefon/navigaci.
V kastlíku jsem nechal nabíječku a protáhl ji pod kapotáž, kde jsem vyvedl 3,5mm stereo jack. Šňůra z nabíječky je pak zakončena pravoúhlým jack samcem.
Nabíjecí kable tak už nikde nezavací a přihrádka jde v poho zavřít.

Vypadá to takto:
20130531_131416_res.JPG


20130531_131354_res.JPG


20130531_131315_res.JPG


20130531_131302_res.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 09:08

hlavně to něčím zatěsni, jinak ti to v dešti shnije (originální zásuvka byla po necelém roce jak liška). Teď mám zatěsněnou. Udělal jsem si něco obdobného na Garmina, jen mám sprostý plechový držák, taky s pěnovou gumou pod a na něm RAM kastlík na navi. Akorát musím nějak vyřešit drát z kastlíku, sice jde přivřít, ale blbě se zavírá.

z jiného soudku: několikrát jsme rozdělal plasty na čumáku, všechno dotáhl páskama, obalil pěnovkou, plasty podlepil teflonovou páskou (aby po sobě nevrzaly), ale stejně, když najedu na větší díru, tak tak vždycky něco bouchne. Na hrbolech to kupodivu nedělá. Už nevím, kde hledat - nemáte někdo tip?

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 10:52

Dušane,ale když se dívám na předek,tak tam nemá co bouchat.....jinak já byl minulý týden na Slovensku a na jedné z mnoha "kvalitních" silnic,jsem ztratil sklíčko blinkru,a druhé mi prasklo v puli.....to se vážně nedalo projet bez rány do kola,a jsem moc rád že jsem tam neprorazil gumu.....jo a oba nové kusy jsou 1.600 Kč...protože to Italové prodávají jen komplet.... :roll: :roll:

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 10:56

jediný, co tam je navíc je jednotka alarmu, ale tu mám fest přtaženou, obalenou...
Fakt už nevím, co by tam mohlo bouchat. Vůle nikde není, to jsem se díval.
Asi na podzim (skončí záruka) bude rozborka a doladění, zatěsnění konektorů atd.

Včera jsem jel vyvětrat hlavu a pro víno (manželka má pít deci týdně kvůli zdraví, tak zbytek musím sám :D ) a mezi Havlbrodem a Ždírcem jsem jel a málem jsem si ukousl jazyk - na silnici musel být hrbol, ale nic jsem neviděl. A na hrbolu to nebouchne, jen na díře.

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 11:39

Takže pokud to dobře chápu,tak když Ti tlumič zajíždí dovnitř(hrbol)tak nic,a když ven(díra)tak jo?a vuli na ložisku v krku jsi zkoušel?protože volný kabl by Ti to dělal pořád...přiznám se že tyhle zvuky(pokud nějaký je)filtruju....to je projev ne závada... :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 11:49

mě to spíš přijde jako když jebne plast o plast, ložisko jsem sice nekontroloval, ale vůle pocitově v řízení není. ještě mě napadá blatník, zkouknu ho.

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 17:18

Trošku z jiného soudku. Sice o vrzání to bude též.
Dnes jsem měl možnost se v rámci http://www.aspirit.cz/skutr-piaggio/novinky/?new_id=252 svézt na X 10, poté na Beverly 350ABS/ASR a na závěr na MP3 300. Vše bylo super. Pokud někdo ještě tuhle akci stihnete – doporučuji.
Nemohu si pomoci – musím se podělit o pár zkušeností. Je jasné, že vše je subjektivní, ale prostě se musím „vykecat“. Při každé jízdě jsem chtě-nechtě porovnával vše se svojí X-evo 400. X 10 je nástupcem X-evo, takže se srovnání nabízí. Následující řádky budou tedy jen o rozdílech X 10 a X-evo. A co jsem zjistil – vše z pohledu X-10? Znovu podotýkám – vše je subjektivní…..
Motor - má takový sametový průběh ve všech otáčkách. Je tišší (to může být výfukem, který je jiný), ale hlavně zátah je takový jemnější – s trochou nadsázky jede skoro jako elektromotor - má takový pozvolnější nástup – a skoro lineární průběh zvyšování rychlosti. Při plném otočení plynem nejde tak rychle do otáček = zdá se však, že také zrychluje trošku pomaleji. Částečně to však může být i tím, že motorka měla najeto jen asi 600 km a asi to bude i menším krouťákem nové třistapadesátky. Při dosažení asi 8 000 ot. se dostavuje razantní nakopnutí výkonu – to odpovídá i technickým údajům. U X-evo jsem nic takového nevypozoroval. Opravdu je to jako turbo efekt u starších turbo-nafťáků. A co se týká výfuku – po dojetí netopí ještě několik hodin jako u x-evo!
Podvozek – je klidnější, jízda je o něco ladnější i na našich „skvělých“ silnicích. V každém případě jde skůtr podstatně lépe = s větší ochotou do zatáček (náklonu)!!!
Posaz = bomba! Mám téměř 190 cm a sedlo je přesně na mne. Perfektní opora a poloha noh, výborné zaklínění zadku ve výstupku sedla. Zadní sedlo je pro pořádnou p…. . Jak se v něm sedí během jízdy, to nevím. Zkoušel jsem to jen v klidu na hlavním stojanu. Ale ze zkušenosti vím, že opěrka na X-evo není marná a tady chybí! Takže by ji mohl zastoupit možná kufr s opěrkou, ale to už je další výbava atd. Nemohu posoudit.
Ochrana před větrem – je menší především v oblasti ramen. Ale to se týká mé trošku „výškově nadlimitní“ postavy. Oblast hlavy je ochráněna shodně u obou skůtrů. Nohy v pohodě.
Brzdy – pro mne osobně šlo o největší nadšení. Kombinace ABS/ASR je prostě super, super, super atd. Při prvním brzdění jsem zapochyboval, která páčka je která. Pocitově nejde skoro nepoznat, zda brzdím na předek, či zadek. Kdo nezažil, nepochopí………. A ke všemu ABS i ASR opravdu funguje! Není problém to vyzkoušet.
A na úplný závěr – na X-evo mi při jízdě po polňačce také cosi někde bouchá (a to mám najeto jen 2 600 km). Také to neřeším. Na normálním asfaltu je klid. A skůtr je přeci na silnici a ne na „cros“. Na X-10 prozatím nebouchalo vůbec nic.
Celkový dojem: PERFEKTNÍ, proti x-evu je X-10 opravdu min. o jednu generaci dál. I s novou 350-tkou se dá jezdit do 120km/hod. úplně bez problému. Myslím, že s pětikilem by to bylo zase o jeden stupeň výše. A kdyby to ještě mělo o kapánek širší a vyšší plexi – tak není co „kritikovat“.
Přátelé, kamarádi – budete-li mít možnost se na X-10 projet, neváhejte, stojí to za to!

Re: Piaggio X Evo 400

08 čer 2013, 23:05

To JAARRR: Po 12000km na x evu a s novymi pneu musim říct zde že se do zatáček parádně. Celý je to jenom o stylu jízdy, vyježděnosti a práci s tělem. Dá se s tím jezdit fakt hodně sportovně. Momentálně ho testuju v Alpach a dnes byl GG. :D musím říct že i kluci na motorkách co s nima jedu byli překvapení jak se s tím dá jezdit. Pár fotek z testů tady tady :mrgreen: a taky přímo z Edelweissspitze
Jediný problém jsou prudká stoupání, kde se varec moc nechytá, chtělo by to aspoň lehčí válečky aby se motor dostal víc do otáček.
Jinak skútr sedí jak přibitý takže škrkám na obě strany. :?

Edit 11.6.:
Ještě dodám něco ohledně spotřeby. Najeli jsme cca 1600 km, tankoval jsem celkem 6x (vždy až po hrdlo).
Průměrná spotřeba za celou cestubyla 3,45l, bez poslední nádrže (zesta zpět a u nás) pak 3,37l/100km. Na nádrž se to pohybovalo od 3,17 :) (to moc nechápu, asi nějaký lepší benzín) , do 3,87l/100km. Těch 3.87 si to vzalo na cestě zpátky, kdy jsme už fakt jeli hóóóódně svižně a u nás už po dálnici. Poprvé jsem přešel přes 8000otáček (ručička byla na 180tce) - mě přijde zajímavý, že X10 má v 8tis nějaký výkonový skok jak píše JAARRR, tady je to asi totální maximum... Na nádrži při které bylo cca 100km ježdění na GG si to vzalo 3.46 :wink: .
Naposledy upravil LadasM dne 11 čer 2013, 16:20, celkově upraveno 2

Re: Piaggio X Evo 400

09 čer 2013, 15:23

ještě k mlžení světel: jediné, co by šlo udělat doma je zabudování desipacku (silikagel v pytlíčku) do světla a namísto odvětrávacích kolínek (které zaslepíte) musíte nalepit kousek goretexové membrány. Ta nepustí vodu dovnitř, dovolí ale odchod vodních par směrem ven a silikagel vysuší prostor světlometu.

Re: Piaggio X Evo 400

09 čer 2013, 16:43

Ahoj
Pro Repka13...v popisu máš naprané, že ve variátoru máš válečky Dr.Pulley. Chtěl jsem se zeptat, jakou gramáž používáš, a jak jsi s nimi spokojen při porovnaní s původními.

Re: Piaggio X Evo 400

09 čer 2013, 20:08

Zítra se Ti podívám na fakturu a napíšu gramáž(z hlavy nepovím)kupoval jsem je v Scooterschopu,a rozdíl.....mám nižší otáčky,než s válečkama,a lepší rozjezd...po najetí 10.000 km žádné opotřebení.... :D tak,už to vím...Pulley 25x17 15g.....za 1170,- korun českých......
Odeslat odpověď