Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

12 pro 2012, 16:04

Chlapi pokud tohle nemáte, tak by se vám to asi mohlo hodit http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Xevo/Xevo%20400%20Workshop%20Manual.pdf :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

12 pro 2012, 19:24

Super :wink: Pěkně rozkreslený a pod plastama je to celá X8.To se bude hodit i mě :!: :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

12 pro 2012, 23:09

Návody na X8 tam najdeš taky, viz http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Piaggio%20X8/Piaggio%20X8%20400/

Re: Piaggio X Evo 400

16 pro 2012, 12:35

Pánové, trošku obrátím list. Ale bude to aktuální. Jde o baterii ve skůtru. Vím, že má 12V a 12Ah, ale to je tak akorát skoro všechno. Vím, že když se nejezdí, tak ji to rozhodně na kvalitě nepřidá. A ono se opravdu nejezdí! Venku je sníh, tedy spíše led a jaro v nedohlednu, i když tady na JV Moravě jsme vždy vyjeli na krátkou jízdu i okolo Vánoc - to se vždy oteplí okolo 10°C a se sluníčkem se to chvíli dá.........., třeba to vyjde i letos, uvidíme. Také vím, že je lepší mít stroj přes zimu někde kde nemrzne, případně alespoň tam umístit baterii. Skůtr však mám v nevytápěné garáži a baterii jsem prozatím nevyšrouboval a neuskladnil někde "do tepla". O co mi tedy jde? Určitě bych našel někde na Skůtrfóru vlákno týkající se nabíjení baterií. Jenže se mi to nechce hledat, ale hlavně moje Xevo 400 bude mít v 2/2013 teprve první narozeniny a tak se ptám vás, vlastníků stejného stroje = stejné baterie:
- co se stane s nastavením skůtru, když baterii nyní vydělám a nasadím např. až v dubnu - "nevymaže se něco", co je trvale pod napětím?
- jaké máte zkušenosti s nabíjením relativně nové baterie (stáří 10 měsíců, najeto 2.500km)?
- co jinak v dané věci doporučíte?

Vím, že se ptám tak trošku laicky, ale na starém skůtru jsem tento problém neřešil, protože ten šel našlápnout a u auta tuhle věc vůbec neřeším, to jezdí každý den..... Ale nerad bych udělal nějakou hloupost.

Takže, přátelé, kamarádi, znalci Xevo 400, poraďte jak na baterii v tomto období - ať mohu (můžeme) na jaře v klidu a bezpečně nastartovat.

dík

Re: Piaggio X Evo 400

16 pro 2012, 22:34

čau. No naše skůtry jsou na tom podobně akorát s tím rozdílem, že já už mám natočeno 8tkm a moto jsem hodil do garáže, kde teplota nejde pod cca 5°C. No a shodou okolností jsem zrovna včera baterii vytáhl abych ji nabil.
Před nabitím měla 12,54V. Baterie má 14Ah a je na ní napsáno dobíjet 1,4A 5-10h, případně rychlonabíjením cosi jako 14A po dobu 1hodiny (to už si přesně nepamatuju) a v návodu máš nabíjet desetinou kapacity po dobu 10h, což odpovídá.

Nicméně já hodil baterii na inteligentní modelářskou nabíječku na ty 1,4A a po třech hodinách se nabíječka vypla s tím, že je dobito ( s dobou úměrně klesá dobíjecí proud). Kolik se do ní dostalo ani nevím ( víc jak 2-3Ah ne), ale po nabití měla 13,1V. Tak jsem ji dnes hodil zpět.
Jen jsem zapnul kliček a co jsem si všiml, tak se znulovala počítadla (krom celkového) a hodiny, jinak nic..
Takže bych to viděl, že to tak za dva měsíce zopakuju a uvídím jak na tom zas bude, myslím že se nijak výrazně nevybíjí.

Jinak by mě spíš zajímalo, jestli při zazimování šplíchnete nějaký olej do válce jak to píšou v manuálu, nějak se mě do toho moc nechce. Radši skůtr jednou za měsíc nastartuju :wink:

Re: Piaggio X Evo 400

17 pro 2012, 08:27

skútr mám připojený na nabíječku, a jednou za 14 dní (+-) ho nastartuji a nechám ohřát na druhou, třetí čárku. Nic víc, žádný olej do válce.
Nabíječku mám Oxford, sice to vypadá jak raketoplán připojený k řídícímu středisku, ale zase je baterka stále nachystaná.

Re: Piaggio X Evo 400

21 pro 2012, 14:49

Já snad psát nebudu..... :oops: ještě jsem na baterku nabíječkou nechytal....mám temperovanou garáž na max 5 stupínků,a na podzim přikryju pížo plachtou a na jaře oddělám plachtu,otočím plynem,nastartuju a jedééém.....snad to tak bude i v roce 2013.. :) :)

Re: Piaggio X Evo 400

28 pro 2012, 00:08

Tak jsem začal přemýšlet nad příštím pneu, protože se obávám, že současné už celou příští sezónu nedají (odhadem ještě tak 5000).
Zatím jsem to viděl na Metzeler feel free, ale tyhle jsou na náš skůtr asi pasé.
V TP je rychlostní index Q na přední i zadní.
Přední není problém 120/70 R14 55S je v pohodě, ale zadní co jsem našel je jen 140/70 R14 68P (nic jinýho není ani na strákách výrobce http://www.metzeler.com/site/com/products/tyres-catalogue/Feelfree.html), což je v háji protože
to dle TP nestačí, ach jo.. :evil: :evil: :evil:
Máte v TP taky Q na obě gumy? O čem jiným krom M. CityGripu byste ještě uvažovali? Já chtěl příště zkusit jiný..

Edit:
Tak koukám, že by ještě přicházel v úvahu PIRELLI DIABLO SCOOTE R 140/70 R14 68S, nicméně ohlasy na nájezd nic moc.
Ale koukal jsem, že je má Repka13 :lol: , tak se s náma poděl o zkušenosti :wink: (prozatímní nájezd - stav, jak jsou na tom za mokra.., za sucha prej seděj výborně..).

Re: Piaggio X Evo 400

28 pro 2012, 10:06

Nazdar,tak se podělím......v předu najeto 11.000 a ještě něco nakroutí,a vzadu mám 2.500 a ta je funglovka....a problémy žádný,kostky,přejezdy,všechno sem ustál.....měl jsem obavy že ta přední pujde do kytek jak Dunlop RS po 9.000 ale zatím vzorek OK,nikde žádná prasklina,takže na ní začnu i další sezonu...... :wink: co Ty špígly,vykómals něco?

Re: Piaggio X Evo 400

28 pro 2012, 13:10

Sice na jiném stroji,ale Diabla mám také a po 8000 km to vypadá,že přední dá tak 15-20k km a zadní tak 10-12k.... ;-)

Re: Piaggio X Evo 400

28 pro 2012, 23:28

Tak ten nájezd zas tak špatně nevypadá, hodně na tom bude asi dělat způsob jízdy :wink:
Tak je asi zkusím.
Co se týče těch špíglů, tak jsem koupil tyto http://obchod.bikerscrown.cz/emgo-20-87032l-zrcatko-honda-black-8079245630183 ve slevě a teď gómu jak je napojím.
Ty původní nastavovat nechci, protože za prvný už mám jedno přilepený a za druhý každý položení v podstatě znamená vytržení zrcátka z kloubu a lepení. Takže to chci vymyslet trochu univerzálnějc, nejlíp ještě sklopně.

Až budu mít hotovo, detaily určo zveřejním.
Jinak momentálně jsem přidělal givi nosič a k Vánocům si pořídil topcase B47 Blade. :wink: K nosiči ještě přidělám původní bederní opěrku.

Re: Piaggio X Evo 400

01 led 2013, 18:11

Tak bederní opěrka je už na místě :wink: , je to zrealizováno takto:
https://picasaweb.google.com/112531406331891608360/Operadlo?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNS129KQzs_4ngE&feat=directlink
Brzo se vrhnu na ty zrcátka.

Re: Piaggio X Evo 400

02 led 2013, 15:33

Ladas,velká pochvala :lol: Pěkně jsi to vymyslel a vypadá to super :!: Taky mi tam chybí opěrka,tak pořeším něco podobnýho :roll:
Co se týká gum,tak já budu kupovat Michelin power sc(dvousměsové).

Re: Piaggio X Evo 400

02 led 2013, 23:24

No koukal jsem po Michelin power pure sc 140/70 R14 a tenhle rozměr jsem nikde nenašel, asi se ani nedělaj, takže taky pasé.. Ta zadní pneu je jak koukám docela problém, by člověk nevěřil... :evil:

Re: Piaggio X Evo 400

03 led 2013, 17:51

o výběru pneu prosím pokračujte zde:
viewtopic.php?f=61&t=156
Odeslat odpověď