Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

24 říj 2012, 12:54

Tak jsem kontaktoval servis ohledně té kontrolky varovných blinkrů a sdělili mi že to je nějaká prkotina s ukostřením nebo upevněním kabelů.Takže odkrytovat a podotahovat kabely.Jsemrád že to není nic vážného!!!!
Mirďa.

Re: Piaggio X Evo 400

24 říj 2012, 13:18

Zas bych moc nejásal, taky můžeš odkrytovat celý skůtr :lol:
nebo aspoň tu přední část.

Taky by se asi hodilo schéma elektrickýho zapojení skůtru.

Re: Piaggio X Evo 400

24 říj 2012, 20:00

tak snad to opraví v servisu - vždyť je v záruce. Takže ať si to rozšroubují jak chtějí.
Tedy předpokládám, že uvedených asi 600 km při zakoupení netrvalo původnímu majiteli najezdit více než je záruční doba dvou let. Jinak budeš šroubovat Ty...

Re: Piaggio X Evo 400

24 říj 2012, 20:16

Po dlouhém hledání a pátrání jsem si stáhnul manuál k Piaggiu a je tam i elektroinstalace ale nejde to zvětšit tak ať to jde číst:(:(:(
Snad něco někde někdy najdu nebo seženu.Jinak těch 600kiláků jsem nahrkal Já za sobotu a neděli!!!!Při koupi byl stav tacho 1898km.A rošroubuju si to asi sám ať poznám kde co a jak,musím všechno vidět bo se taky hrabu v motorkách a tak trochu servisuju čtyřkoly a skůtry ale pro jednu firmu.Ale poprvé jsem si koupil stroj co je tak novej a má záruku tak by se asi do toho nemělo hrabat ale podívat se musím a skouknout útroby kapot :lol: :lol: :lol:
Zdarec.

Re: Piaggio X Evo 400

28 lis 2012, 14:53

Jak se zkrátily dny, tak samozřejmě jezdím z práce potmě a docela mě vadí, že se při přepnutí na dálkový vypnou potkávačky.
Když svítí oboje (při držení světelné houkačky) je to mnohem lepší :( . a řekl bych i bezpečnější (kdyby praskla žárovka dálkovek bylo by to asi hodně zajímavý..).
Neřešil jste to někdo? Asi by neměl být problém to trochu přepojit aby potkávací světlo svítilo pořád.
Otázka je jestli pak nebude příliš velký odběr z baterie, ale když jedu s přidrženou světelnou houkačnou, tak žádný problém nepozoruju.

Re: Piaggio X Evo 400

28 lis 2012, 18:07

Teď jsem si uvědomil, že za celou sezónu jsem vlastně nejel za úplné tmy = dálkové jsem ani nepoužil. Takže tento problém je pro mne nová informace. Nyní volím k dopravě auto, ale dnes bylo ve 12 hod. 14,5°C. Skoro jsem chtěl utéct z práce a mašinku provětrat. Bohužel to jaksi nešlo.........

Re: Piaggio X Evo 400

28 lis 2012, 20:35

odběr dálkové+potkávací to zvládne uživit, horší je tepelné zatížení reflektoru - místo 55W tam bude dvojnásobek. Což může mít za následek roztavení. Druhá věc je proudové zatížení přepínače, tam by ale šlo relé.

Osobně bych řešil sice nelegální, ale funkční cestou HID sady s teplotou světla 4300K. Motorka nemusí mít ani dynamické naklápění, ani ostřikovač. Měl jsem na AA250 a rozdíl to byl obrovský, krásné světlo do stran i dopředu, dálkovka proti tomu byla hřbitovní lucernička.

Re: Piaggio X Evo 400

28 lis 2012, 23:28

No 110W při 12V je necelých cca 9A což by snad nemusel být problém. Chtělo by to ale schéma el. zapojení, aby bylo vidět jak to mají, jak nejlíp to provést a co by to obnášelo.
O parabolu bych strach neměl, dálkový a potkávací mají každý svoji a poměrně dost daleko od sebe.

Jinak já jezdil do dneška, možná ještě zítra a pak už nám možná počasí sezónu ukončí.. :(

Re: Piaggio X Evo 400

29 lis 2012, 00:08

LadasM - Neni to podle roku kdy na starších svítí 2 potkávací nebo 2 dálkový a na novějších 1+1 ?

Re: Piaggio X Evo 400

29 lis 2012, 01:41

To nevím, já mám pravý světlo potkávací a levý dálkový (+ 2x obrysovka), a ty se prostě přepínají. Jen v případě světelné houkačky se dálkový přidá k potkávacímu. Když svítěj obě tak je poměrně dobrý, ale samotný dálkový (ale i potkávací) je nic moc.
Jestli to nějaký předchozí ročníky, nebo X8 měly jinak netuším.

Re: Piaggio X Evo 400

29 lis 2012, 14:03

Tady se to řeší pro X8 http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?p=189171#p189171, ale čekal bych že na tom je X Evo stejně.

Re: Piaggio X Evo 400

01 pro 2012, 09:33

sice jsou paraboly daleko od sebe, ale všechno se dělá těsně pod hranicí teplotní odolnosti materiálů tak, aby to vyhovělo požadavkům a rezerva byla co možná nejmenší (tepelně odolnější materiál je dražší).
Na dálkové parabole mám už teď outgassing, ale známky poškození zde nejsou, každopádně je někde něco, co začíná pod tepelným zatížením degradovat a opuští to plyny, které se usazují na chladnějších místech.

Paraboly jsou daleko od sebe, ale světlomet je uzavřená krabice a nějak se z ní musí teplo odvést pryč. Je rozdíl, jestli odvádím 55W nebo 110W. Pokud to chceš vyzkoušet, nejtvrdší podmínky budou doma: vymontuj světlomet, připoj doma v teple na zdroj obě žárovky, vem si tmavé brýle a pozorně sleduj, co a jak paraboly. Pokud se tomu do dvou, tří hodin doma nic nestane, pak to nejspíš vydrží. V létě když budeš svítit, tak pojedeš a budeš chladit čelní plochu světlometu.

Ale jako zkušebák vývojové laboratoře světlometů mám značnou profesionální deformaci. :D

Re: Piaggio X Evo 400

01 pro 2012, 19:56

Já si říkal, že v tom něco bude.. :mrgreen:

Určo to nebude tak tragický, potmě nejezdím moc dlouho, navíc doba kdy by svítila obě světla je fakt relativně krátká, protože pořád musíš dálkovky vypínat kvůli oslnění protijedoucích..
Navíc na podzim a k zimě už je chladněji, tak se to zas líp chladí :lol:

Re: Piaggio X Evo 400

01 pro 2012, 20:06

Měl bych ale jinej dotaz, když mrknu do spodu skůtru, tak v zadní části to vypadá, jakoby tam byl rám na kterým by měl držet kryt motoru, ale nic tam není, jsou tam dokonce 3 díry v těch trubkách.
Máte to taky tak nebo tam máte nějaký kryt? Docela by se hodil, protože za mokra jde sajrajt od předního kola přímo na motor a koleno výfuku.

IMG_6023_CNV.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

01 pro 2012, 20:40

kryt tam nemám, ale šel by tam dát kus plechu, ne?
Odeslat odpověď