Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X Evo 400

01 zář 2012, 16:05

neodolal jsem, a objednal vyšší plexi od Ermaxu. Doufám, že přijde příští týden a bude hezky, abych ho vyzkoušel.

EDIT:
plexi přišlo, je to trochu nezvyk.
Mám ho pěkně kousek pod oči, ale není problém se trošku skrčit a být schovaný celý. V celém rozsahu rychlostí můžu jet se otevřenou helmou. Když se skrčím, je naprosté ticho a slyším jenom motor. Když helmu zavřu, paradoxně je největší hluk od větrání nahoře.
Montáž bez problémů, jen s tím rozdílem, že Ermax má jen 4 šrouby namísto 6 jako Piaggio originál. Provedení lehce kouřové je bez problémů, měl jsem strach, že přes něj nebude vidět, ale koukám přes a není problém se dívat i přes
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X Evo 400

07 zář 2012, 14:41

Dušane a kde jsi si ho objednal?mám to moje originál prasklý,zatím s tím jezdím ale chci to nějak pořešit....

Re: Piaggio X Evo 400

07 zář 2012, 14:50

Na co to přišlo?

Re: Piaggio X Evo 400

07 zář 2012, 15:08

stálo 2300Kč a odkaz je:
http://www.moton.cz/x-8-125-20032011-plexi-turisticke-20-cm-c-7831_7834.html

Výhody:
- ve 140km/hod se dá jet s otevřenou helmou
- hrana plexi je těsně pod očima, je vidět
- barevně vypadá jako originál, ale je přes něj líp vidět

Nevýhody:
- při otevírání sedla se rukou vždycky dotknu plexi a leknu se
- když tlačím skútr v chodbě, tak mám plexi skoro v obličeji

Re: Piaggio X Evo 400

08 zář 2012, 23:04

Ahoj Dušane,
Myslím že se přijedu podívat a vyzkoušet

řepka se určo rád přidá :) mohli bysme dat někde scuka. Mužem se domluvit pres SZ.

Re: Piaggio X Evo 400

10 zář 2012, 19:04

plánuji přijet na Seč, ale až asi v sobotu a večer jet domů. Takže nebude problém se podívat.

Re: Piaggio X Evo 400

19 zář 2012, 19:40

Ahoj...Nedory...jakou barvu plexi sis objednal?....je to kouřové s šedým odstínem?

Re: Piaggio X Evo 400

19 zář 2012, 20:20

jo, přesně tenhle odstín. Přijedu na Seč, na zhruba 13:00 abych stihl vyjížďku (pokud se neopiju, nezblázním, neodnese mě rohatej nebo Smrť)

Re: Piaggio X Evo 400

02 říj 2012, 14:49

Pánové, zkusím nahodit "staronové" téma - nahuštění pneu.
Včera jsme se byl projet a jak tak nostalgicky za jízdy přemýšlím nad zakončením sezóny, do hlavy se mi vloudila myšlenka na tlak v pneu. Naposledy jsem dofukoval v 3/12, takže mě napadlo, že bych mohl stav tlaku přeměřit, případně doupravit. Tak jsem zastavil u benzínky a dal se do práce - podotýkám že v helmě = prd jsem slyšel. Po nasazení koncovky na ventilek předního kola jsem se zvedl, že na "bedně" kompresoru zkontroluji aktuální úroveň tlaku. Co vidím - NIC! Okamžitě mi bylo jasné, že koncovka od hadice netěsní a tlak mi z pneu přes ní uchází. A opravdu............. Koncovka byla shit a místo abych něco dofouknul, tak jsem tlak upustil. Sundal jsem si helmu a zkusil koncovku nasadit znovu a nyní jsem již jasně slyšel, že vzduch sice pomalu (potichu), ale přece jen utíká. Další pokus jsem již raději nezvolil. Tak jsem sundla skůtra ze stojanu a vydal se domů. Málem se mi to nepovedlo. Skoro jsem nabořil vedle stojící auto. PŘEDNÍ (odfouklé) kolo VŮBEC NEREAGOVALO NA MŮJ POBYB ŘÍDÍTKY. Lépe řečeno, síla kterou obvykle vynaložím na totální vytočení řídítek se ukázala naprosto nedostatečná a ještě jak jsem se rozjel, tak se řídítka ve zcela vytočené poloze jakokdyby "zamkla", což se zesílilo při přidání plynu. Super - opravdu jestli mě někdo viděl, tak se směje ještě teď. Místo abych jel rovně, tak jsem odbočil asi o 90° a vyjel rovnou proti zaparkovanému autu. Minul jsem jej snad o milimetry! To vše asi na 5 metrech a během 2 sekund.

Konec rozepisování - mám otázku. Teď už vím, co dokáže podfouklé přední kolo. Ale máte někdo zkušenost s tím, jak se zachová přední kolo přefouklé?

Na předku mají být 2 atm. Co kdyby tam bylo např. 2,3 at. Ptám se proto, protože z auta vím, že každý kompresor měří jinak. Plus mínus 0,2 atm není žádná míra a všichni pumpaři tvrdí, že mají kompresory s atestem. Ale který je ten správný = ??? U auta je to jedno, ale u motorky asi ne.
Na závěr dodávám, že doma jsem naměřil na přední gumě 1,4 atm.
Takže ještě jednou - co udělá s jízdními vlastnostmi přefouklé přední kolo? tedy mimo toho, že to bude skákat jak koza.

Re: Piaggio X Evo 400

02 říj 2012, 15:05

Pneumatika bude mať menšiu treciu plochu tým pádom aj menšiu adheziu k vozovke a tým pádom bude náchylnejšia na šmyk a na mokrej vozovke to môže mať fatálne následky.V neposlednom rade sa bude opotrebovávať iba stred a rýchlejšie ju odpíšeš.Z prefúkania je iba jedno pozitívum a to pri menšom trení aj menší valivý odpor a tým pádom aj menšia spotreba.
Doporučujem si kúpiť malý konpresor na 12V a priebežne pneu dofukávať ovšem keď maš zásuvku na 12V.Ja tak robím pri každej jazde zo spolujazdcom a naopak sfukujem keď idem iba sám.
Naposledy upravil forester dne 02 říj 2012, 19:32, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X Evo 400

02 říj 2012, 15:36

nemáš mít náhodou na X Evu v předu 2,3 a vzadu 2.6? Já mám pocit, že to tak je v manuálu a tak jsem to včera dofoukl. Měl jsem tam zhruba 2,0 v předu a 2.3 v zadu..
Pocitově mě přijde skůtru trošku líp ovladatelnější a sedí pořád stejně, už jsem si i škrtnul stojanem a obě strany :lol:
Na mokru stejně jezdím pomalejc.

Re: Piaggio X Evo 400

02 říj 2012, 17:47

Mít vlastní zařízení na kontrolu a hlavně doplnění tlaku se určitě vyplatí. I ten malý 12V kompresůrek je dobrý, kdo si rád zacvičí, dá se v cykloobchodě koupit velká hustilka s měřákem. Použití kompresorů u pump je zdarma, tak podle toho vypadá i jejich stav a údržba... Samo tlak je dobré držet co nejblíže u předepsaných hodnot. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem přebíral nový skútr a gumy byly nafouklé na cca 1,1 atm. Přitom by měly bát 2 a 2,5 (!) Jelo se na tom kupodivu normálně, zjistil jsem to, když jsem se ze zvědavosti kouknul na tlaky...

Re: Piaggio X Evo 400

02 říj 2012, 20:54

Kluci jakou máte zkušenost na X Evu s rezervou? Kolik najedete od doby než začne trvale svítit?
Dneska jsem jel až na 48km, rafika tak 2 dílky pod nulou, už mě docela lepilo, ale dotankováno jen 11.3l úplně po hrdlo.
Při mý spotřebě ( a velikosti nádrže 12l) mě teda vychází dojezd na rezervu cca 67km +-, a rezerva samotná tak 2,3l.

Takže je to vlastně celkem v klidu, ale ta rafička hrubě pod nulou fak působí děsivě.
:mrgreen:

Re: Piaggio X Evo 400

03 říj 2012, 09:25

Už jsme to tu "řešili" - podívej se na dřívější příspěvky, myslím, že diskuzi na toto téma jsem začal dokonce já. Je to přesně tak jak popisuješ. Jakmile se mi rozsvítí kontrolka rezervy, max. do 20 km poté si ručička lehne a už se ani nehne. Max. jsem poté, co si ručička ustlala, ujel ještě 20 km a pak natankoval - neměl jsem nervy jet tzv. na doraz. Ale asi těch přibližně 60 km na rezervu by mohlo být reálných. Jenže dívej se na ležící ručičku a buď v klidu - já to tedy nedám......

Re: Piaggio X Evo 400

03 říj 2012, 09:28

LadasM píše:nemáš mít náhodou na X Evu v předu 2,3 a vzadu 2.6? Já mám pocit, že to tak je v manuálu a tak jsem to včera dofoukl. Měl jsem tam zhruba 2,0 v předu a 2.3 v zadu..
Pocitově mě přijde skůtru trošku líp ovladatelnější a sedí pořád stejně, už jsem si i škrtnul stojanem a obě strany :lol:
Na mokru stejně jezdím pomalejc.



Je to tak - 2,3 a 2,6 - máš pravdu.
Odeslat odpověď