od JAARRR » 02 říj 2012, 14:49
Pánové, zkusím nahodit "staronové" téma - nahuštění pneu.
Včera jsme se byl projet a jak tak nostalgicky za jízdy přemýšlím nad zakončením sezóny, do hlavy se mi vloudila myšlenka na tlak v pneu. Naposledy jsem dofukoval v 3/12, takže mě napadlo, že bych mohl stav tlaku přeměřit, případně doupravit. Tak jsem zastavil u benzínky a dal se do práce - podotýkám že v helmě = prd jsem slyšel. Po nasazení koncovky na ventilek předního kola jsem se zvedl, že na "bedně" kompresoru zkontroluji aktuální úroveň tlaku. Co vidím - NIC! Okamžitě mi bylo jasné, že koncovka od hadice netěsní a tlak mi z pneu přes ní uchází. A opravdu............. Koncovka byla shit a místo abych něco dofouknul, tak jsem tlak upustil. Sundal jsem si helmu a zkusil koncovku nasadit znovu a nyní jsem již jasně slyšel, že vzduch sice pomalu (potichu), ale přece jen utíká. Další pokus jsem již raději nezvolil. Tak jsem sundla skůtra ze stojanu a vydal se domů. Málem se mi to nepovedlo. Skoro jsem nabořil vedle stojící auto. PŘEDNÍ (odfouklé) kolo VŮBEC NEREAGOVALO NA MŮJ POBYB ŘÍDÍTKY. Lépe řečeno, síla kterou obvykle vynaložím na totální vytočení řídítek se ukázala naprosto nedostatečná a ještě jak jsem se rozjel, tak se řídítka ve zcela vytočené poloze jakokdyby "zamkla", což se zesílilo při přidání plynu. Super - opravdu jestli mě někdo viděl, tak se směje ještě teď. Místo abych jel rovně, tak jsem odbočil asi o 90° a vyjel rovnou proti zaparkovanému autu. Minul jsem jej snad o milimetry! To vše asi na 5 metrech a během 2 sekund.
Konec rozepisování - mám otázku. Teď už vím, co dokáže podfouklé přední kolo. Ale máte někdo zkušenost s tím, jak se zachová přední kolo přefouklé?
Na předku mají být 2 atm. Co kdyby tam bylo např. 2,3 at. Ptám se proto, protože z auta vím, že každý kompresor měří jinak. Plus mínus 0,2 atm není žádná míra a všichni pumpaři tvrdí, že mají kompresory s atestem. Ale který je ten správný = ??? U auta je to jedno, ale u motorky asi ne.
Na závěr dodávám, že doma jsem naměřil na přední gumě 1,4 atm.
Takže ještě jednou - co udělá s jízdními vlastnostmi přefouklé přední kolo? tedy mimo toho, že to bude skákat jak koza.