Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 01 zář 2012, 16:05

neodolal jsem, a objednal vyšší plexi od Ermaxu. Doufám, že přijde příští týden a bude hezky, abych ho vyzkoušel.

EDIT:
plexi přišlo, je to trochu nezvyk.
Mám ho pěkně kousek pod oči, ale není problém se trošku skrčit a být schovaný celý. V celém rozsahu rychlostí můžu jet se otevřenou helmou. Když se skrčím, je naprosté ticho a slyším jenom motor. Když helmu zavřu, paradoxně je největší hluk od větrání nahoře.
Montáž bez problémů, jen s tím rozdílem, že Ermax má jen 4 šrouby namísto 6 jako Piaggio originál. Provedení lehce kouřové je bez problémů, měl jsem strach, že přes něj nebude vidět, ale koukám přes a není problém se dívat i přes
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 07 zář 2012, 14:41

Dušane a kde jsi si ho objednal?mám to moje originál prasklý,zatím s tím jezdím ale chci to nějak pořešit....
Piaggio X evo 400 "2009":78.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod milhaus scbrno » 07 zář 2012, 14:50

Na co to přišlo?
Uživatelský avatar
milhaus scbrno

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 212
Registrován: 11 čer 2012, 13:34
Skútr / moto: Piaggio xevo
Tuning / úpravy: nic :)

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 07 zář 2012, 15:08

stálo 2300Kč a odkaz je:
http://www.moton.cz/x-8-125-20032011-plexi-turisticke-20-cm-c-7831_7834.html

Výhody:
- ve 140km/hod se dá jet s otevřenou helmou
- hrana plexi je těsně pod očima, je vidět
- barevně vypadá jako originál, ale je přes něj líp vidět

Nevýhody:
- při otevírání sedla se rukou vždycky dotknu plexi a leknu se
- když tlačím skútr v chodbě, tak mám plexi skoro v obličeji
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 zář 2012, 23:04

Ahoj Dušane,
Myslím že se přijedu podívat a vyzkoušet

řepka se určo rád přidá :) mohli bysme dat někde scuka. Mužem se domluvit pres SZ.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 10 zář 2012, 19:04

plánuji přijet na Seč, ale až asi v sobotu a večer jet domů. Takže nebude problém se podívat.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod AlesM » 19 zář 2012, 19:40

Ahoj...Nedory...jakou barvu plexi sis objednal?....je to kouřové s šedým odstínem?
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 19 zář 2012, 20:20

jo, přesně tenhle odstín. Přijedu na Seč, na zhruba 13:00 abych stihl vyjížďku (pokud se neopiju, nezblázním, neodnese mě rohatej nebo Smrť)
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JAARRR » 02 říj 2012, 14:49

Pánové, zkusím nahodit "staronové" téma - nahuštění pneu.
Včera jsme se byl projet a jak tak nostalgicky za jízdy přemýšlím nad zakončením sezóny, do hlavy se mi vloudila myšlenka na tlak v pneu. Naposledy jsem dofukoval v 3/12, takže mě napadlo, že bych mohl stav tlaku přeměřit, případně doupravit. Tak jsem zastavil u benzínky a dal se do práce - podotýkám že v helmě = prd jsem slyšel. Po nasazení koncovky na ventilek předního kola jsem se zvedl, že na "bedně" kompresoru zkontroluji aktuální úroveň tlaku. Co vidím - NIC! Okamžitě mi bylo jasné, že koncovka od hadice netěsní a tlak mi z pneu přes ní uchází. A opravdu............. Koncovka byla shit a místo abych něco dofouknul, tak jsem tlak upustil. Sundal jsem si helmu a zkusil koncovku nasadit znovu a nyní jsem již jasně slyšel, že vzduch sice pomalu (potichu), ale přece jen utíká. Další pokus jsem již raději nezvolil. Tak jsem sundla skůtra ze stojanu a vydal se domů. Málem se mi to nepovedlo. Skoro jsem nabořil vedle stojící auto. PŘEDNÍ (odfouklé) kolo VŮBEC NEREAGOVALO NA MŮJ POBYB ŘÍDÍTKY. Lépe řečeno, síla kterou obvykle vynaložím na totální vytočení řídítek se ukázala naprosto nedostatečná a ještě jak jsem se rozjel, tak se řídítka ve zcela vytočené poloze jakokdyby "zamkla", což se zesílilo při přidání plynu. Super - opravdu jestli mě někdo viděl, tak se směje ještě teď. Místo abych jel rovně, tak jsem odbočil asi o 90° a vyjel rovnou proti zaparkovanému autu. Minul jsem jej snad o milimetry! To vše asi na 5 metrech a během 2 sekund.

Konec rozepisování - mám otázku. Teď už vím, co dokáže podfouklé přední kolo. Ale máte někdo zkušenost s tím, jak se zachová přední kolo přefouklé?

Na předku mají být 2 atm. Co kdyby tam bylo např. 2,3 at. Ptám se proto, protože z auta vím, že každý kompresor měří jinak. Plus mínus 0,2 atm není žádná míra a všichni pumpaři tvrdí, že mají kompresory s atestem. Ale který je ten správný = ??? U auta je to jedno, ale u motorky asi ne.
Na závěr dodávám, že doma jsem naměřil na přední gumě 1,4 atm.
Takže ještě jednou - co udělá s jízdními vlastnostmi přefouklé přední kolo? tedy mimo toho, že to bude skákat jak koza.
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 21:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod forester » 02 říj 2012, 15:05

Pneumatika bude mať menšiu treciu plochu tým pádom aj menšiu adheziu k vozovke a tým pádom bude náchylnejšia na šmyk a na mokrej vozovke to môže mať fatálne následky.V neposlednom rade sa bude opotrebovávať iba stred a rýchlejšie ju odpíšeš.Z prefúkania je iba jedno pozitívum a to pri menšom trení aj menší valivý odpor a tým pádom aj menšia spotreba.
Doporučujem si kúpiť malý konpresor na 12V a priebežne pneu dofukávať ovšem keď maš zásuvku na 12V.Ja tak robím pri každej jazde zo spolujazdcom a naopak sfukujem keď idem iba sám.
Naposledy upravil forester dne 02 říj 2012, 19:32, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 02 říj 2012, 15:36

nemáš mít náhodou na X Evu v předu 2,3 a vzadu 2.6? Já mám pocit, že to tak je v manuálu a tak jsem to včera dofoukl. Měl jsem tam zhruba 2,0 v předu a 2.3 v zadu..
Pocitově mě přijde skůtru trošku líp ovladatelnější a sedí pořád stejně, už jsem si i škrtnul stojanem a obě strany :lol:
Na mokru stejně jezdím pomalejc.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod HonzaR » 02 říj 2012, 17:47

Mít vlastní zařízení na kontrolu a hlavně doplnění tlaku se určitě vyplatí. I ten malý 12V kompresůrek je dobrý, kdo si rád zacvičí, dá se v cykloobchodě koupit velká hustilka s měřákem. Použití kompresorů u pump je zdarma, tak podle toho vypadá i jejich stav a údržba... Samo tlak je dobré držet co nejblíže u předepsaných hodnot. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem přebíral nový skútr a gumy byly nafouklé na cca 1,1 atm. Přitom by měly bát 2 a 2,5 (!) Jelo se na tom kupodivu normálně, zjistil jsem to, když jsem se ze zvědavosti kouknul na tlaky...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 02 říj 2012, 20:54

Kluci jakou máte zkušenost na X Evu s rezervou? Kolik najedete od doby než začne trvale svítit?
Dneska jsem jel až na 48km, rafika tak 2 dílky pod nulou, už mě docela lepilo, ale dotankováno jen 11.3l úplně po hrdlo.
Při mý spotřebě ( a velikosti nádrže 12l) mě teda vychází dojezd na rezervu cca 67km +-, a rezerva samotná tak 2,3l.

Takže je to vlastně celkem v klidu, ale ta rafička hrubě pod nulou fak působí děsivě.
:mrgreen:
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JAARRR » 03 říj 2012, 09:25

Už jsme to tu "řešili" - podívej se na dřívější příspěvky, myslím, že diskuzi na toto téma jsem začal dokonce já. Je to přesně tak jak popisuješ. Jakmile se mi rozsvítí kontrolka rezervy, max. do 20 km poté si ručička lehne a už se ani nehne. Max. jsem poté, co si ručička ustlala, ujel ještě 20 km a pak natankoval - neměl jsem nervy jet tzv. na doraz. Ale asi těch přibližně 60 km na rezervu by mohlo být reálných. Jenže dívej se na ležící ručičku a buď v klidu - já to tedy nedám......
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 21:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JAARRR » 03 říj 2012, 09:28

LadasM píše:nemáš mít náhodou na X Evu v předu 2,3 a vzadu 2.6? Já mám pocit, že to tak je v manuálu a tak jsem to včera dofoukl. Měl jsem tam zhruba 2,0 v předu a 2.3 v zadu..
Pocitově mě přijde skůtru trošku líp ovladatelnější a sedí pořád stejně, už jsem si i škrtnul stojanem a obě strany :lol:
Na mokru stejně jezdím pomalejc.



Je to tak - 2,3 a 2,6 - máš pravdu.
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 21:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků