Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
08 zář 2017, 09:49
jj třeba taková škoda 100, když se řádně neprohřála, tak se jet prakticky nedalo, protože chcípla na první křižovatce i přes alchymii se sytičem..už taky nemusela chytit..
ale novější stroje? Je zima, motor chytnul, tak proč u něj stát a čuchat ty smrady, x-max se pod 10 st. stejně neohřívá na provozní teplotu, tak se jede..
kdyz mrzne.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 zář 2017, 10:48
Matej to sa nehanbíš sem dať fotku s takým zapraseným skútrom
11 zář 2017, 13:33
Mám PIaggio MP3 Yourban 300ie a pokud ho neprohřeju (cca 2 až 3 minuty než se obléknu), tak při rychlejším zabrání za plyn a rychlém ubrání chcípne. Ne vždy, ale dost často (během tak prvních 5 kilometrů). Když je prohřátý tak nikdy. Když byl nový, tak to dělal pravidelně, ale po nahrání nové palivové mapy už to dělá jen když je venku chladno a vlhko. V servisu řečeno, že je třeba motor před jízdou prohřát. Že by se to mělo dělat i s autem. EU ekoteroristi to zakazují z důvodu zbytečného vypouštění exhalací a proto výrobci vozidel nesmějí uvádět v manuálu prohřátí motoru chodem na prázdno před jízdou. K tomu samému modelu pak pro ne EU trhy se dočtete, že se mají prohřívat .... . Pokud se podíváme na letecký provoz, kde se klade důraz na spolehlivost, tak tam se motor vždy prohřívá před startem.
11 zář 2017, 17:48
Ono to tak jednoznačný není, jednoválec má dost neklidný chod na volnoběh, při kterém se sráží benzín na studených stěnách sání, a pak se utrhne a ředí olej ve válci, který se znehodnocuje když se neohřeje k 70 stupnů.
Rozvážkový auta po městě mají zkrácený interval výměny rozvodů, kvůli častému volnoběhu. A to jsou čtyřválce- tedy většinou.
Pokud to jde, tak jsem pro klidnou jízdu po krátkém volnoběhu, když to podmínky dovolí.
Vzato obráceně,když vemeš studený motor pod krkem tak se písty ohřejí rychleji než válec, a bud se přidřou nebo deformují, jak který motor.
11 zář 2017, 20:36
Skrateny interval rozvodoveho remena je z dovodu castych startov. To namaha remen viac ako nejaky volnobeh.
12 zář 2017, 07:27
Ok, dovolim si vratit sa k mojej teme ohladom opravy motora
Vsetko by bolo fajn a krasne, keby ... keby sa dali suciastky objednat. Dostal som z Italmota telefonat, ze bohuzial suciastky u Talianov nie su skladom a nik nevie, kedy budu. Zda sa, ze toto este bude beh na riadne dlhu trat
12 zář 2017, 08:31
Takže platí tá Karlova Ves a ten Dunaj to istí
Ten predošlí majitel bol asi bosorák asi vedel ako to dopadne, alebo sa poradil s odborníkom
Upríme ťa lutujem, takýto príbeh si nezaslúži asi nikto z nás,ale poučenie veliké a budú s toho žiť aj ďalšie generácie bajovcov
12 zář 2017, 10:50
To se mi snad jenom zdá, vím, že s Italama je to špatný, ale že nemají na téměř nový skůtr nic skladem...to už je do nebe volající!
Nejspíše se také jedná zrovna o hojně poptávané zboží, v tomto případě.
Nemáš to jednoduchý, tak přeji ať seženeš třebas jinde.
12 zář 2017, 12:34
bajo_sk píše:Ok, dovolim si vratit sa k mojej teme ohladom opravy motora
Vsetko by bolo fajn a krasne, keby ... keby sa dali suciastky objednat. Dostal som z Italmota telefonat, ze bohuzial suciastky u Talianov nie su skladom a nik nevie, kedy budu. Zda sa, ze toto este bude beh na riadne dlhu trat
ale hovno. easyparts si pozeral? diely kupujem iba tam.
bajo_sk píše:Tak páni, mám výsledky:
Piest + krúžky + valec 303,- s DPH ( objednáva sa ako komplet set )
Tesnenie pod válec 11,- s DPH
Tesnenie hlavy válca 18,- s DPH
ceny sú v eurách
https://www.easyparts.nl/showdrawing/19 ... -unit.htmlak dobre pozeram, komplet valec/piest/kruzky maju skladom za 266,85€. za par dni to mas doma kurierom.
12 zář 2017, 12:57
Duky5, zatial som to riešil iba cez Italmoto. Ale asi nebudem mat na výber a pokukám internety. Vďaka za link.
Edit: Tak som volal do Italmota a suciastky uz su skladom a zajtra ich posielaju
Naposledy upravil
bajo_sk dne 12 zář 2017, 13:44, celkově upraveno 1
12 zář 2017, 13:01
nemas tu co riesit. diely potrebujes. hento su original diely, ceny dobre, este dnes objednaj.
robotu daj potom odviest podla uvazenia a vozis sa este tuto sezonu.
12 zář 2017, 17:43
1. K dušení při zcela studeném motoru: Nedorymu jsem potvrdil už před půl rokem, že mi to na mé dřívější X10 350 taky dělalo, ale byla to otázka cca 1-1,5 minuty běhu. Bral jsem to jako rozumné zabezpečení motoru před přetěžováním po chladném startu. A dělalo to opravdu jen při zcela studeném motoru. Pokud třeba jen někde hoďku stál, neprojevilo se to vůbec.
2. Je nesmysl řešit dodání dílů u jednoho servisu, navíc Italmota, které tu snad skoro všichni kritizujete za jeho ignorantské postupy. Je řada prodejců, kteří se na italské díly specializují a mají většinu z nich k dodání v řádu dnů, jen je potřeba pohledat na netu. Takže nářky na nedostupnost italských dílů nebo dlouhé dodací lhůty v době jejich celozávodní dovolené jsou jen důsledkem neznalosti. Není to sice tak jednoduché, jako dodání dílů u Hondy nebo Kymca, ale jistě to není neřešitelný problém.
16 zář 2017, 11:07
jj, Gandalf přesně tohle psal, jenže pak mi začaly problémy s motorem a měl jsem trochu strach, jestli jsem nekoupil špatně.
Je ale zajímavé, že stačí 8-9 hodin před prací i když je teplo a stejně musím čekat, alespoň 20-30 vteřin.
díky
D
16 zář 2017, 12:06
Tak je to správné, tak to má být ... soudruzi .... Zajímavé na tom není nic, krucinál, jen tvoje hlavička to neumí sežvýkat ...
To tak chvátáš do hrobu ? Alespoň o těch 30 vteřin dřív a abys tam byl
16 zář 2017, 12:33
JardaB: nejsem si úplně jistý, ale Tvoje odpověď je určená pro mě?