Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
29 čer 2017, 08:12
Ano, da sa na to pozerat aj takto
27 črc 2017, 20:44
Problém: dálkové světlo svítí příliš nízko a je z něj blízkové. Kterak toto sobě napraviti.
omlouvám se, pokud se to již řešilo, nebo je to popsáno v manuálu.
Minulý týden jsem si jel v noci vyzkoušet jak X10 svítí a vrátil jsem totálně naštvanej, dálkovka svítila hodně dolů a byla naprosto nepoužitelná. Protože jsem z oboru, dneska jsem rozhodil X10 čumák a jal se opravovat. Původně jsem si myslel, že jsem při výměně žárovky H1 udělal botu a nasadil ji naopak (něvěřili byste, co dokáže správně napruděnej operátor na lince), ale neudělal jsme botu (jsem prostě dobrej). Takže mi zatrnulo, a vybavilo se mi pár možností co se mohlo podělat a jedna horší než druhá.
Nakonec to bylo pouze nastavení dálkového PES modulu, Ital na lince se na něj kváknul a nastavil jen potkávačky.
Pokud Vám tedy dálkovka svítí příliš nízko, sundejte plasty a když budete stát před světlometem, u dálkovky je napravo nahoře šroubek.Tím se dá nastavit výška paprsku dálkovky. Doporučuji nastartovat, rozsvítit potkávací, připnout si dálkové a pěkně ho posadit nad klín potkávaček. Poté v opačném gardu poskládáme čumák stroje, uklidíme vercajk a jdeme se radovat.
04 srp 2017, 13:24
Ja už takmer dva mesiace nejazdím.X10 500.Vsetko bolo v poriadku až raz na dialnici skuter prestal tahat asi na 2-3 sekundy, potom isiel znova v pohode, to sa zopakovalo viac krát.Kedze som isiel aj okolo Ziliny, zastavil som ss v Italmote nech to pozru.Hodili to na pocitac a ukazalo im to chybu na lambda sonde.Tú zresetovali a kedze som mal cez 9000km, dohodli sme sa na servise za 2 tyzdne.Este odpustili sajrajt z hadicky od airboxu, ktoreho tam bolo pozehnane.Na moju otazku ci aj tak s tym mozem do garancky jazdit povedali ze v pohode.Pocas jazdy domov znova kratkodoba strata vykonu.Teplomer ok, ziadna kontrolka nesvietila.O dva dni po kratkej jazde asi 30 km po dialnici zrazu citelny pokles vykonu, znova ziadna kontrolka nesvietila.Hned som zastavil, chvilu pockal a skusil nastartovat.Uz to ale neslo.Takze odvoz importerovi Italmoto do Ziliny.Dlho,dlho ticho,nikdo sa neozval.Po asi troch tyzdnoch som sa dovolal mechanikovi,ktory povedal ze caka na nejake cidlo s IT.Na moju poznamku,ze je olej v airboxe a trochu aj na kryte motora mi povedal,ze to on nevie lebo skuter rozobrany este nebol.Zase 2 tyzdne nic a ked som mu volal povedal,ze to cidlo im nepomohlo a skuter bude musiet rozobrat a zistit co je vo veci.Po mesiaci v servise...Ale hned povedal,ze to bude asi treba vymenit komplet piest,hlavu,valec.Dohodli sme sa ze ked to otvori,zavola co je s tym. Zase tyzden nic.Vcera som bol sluzobne v Ziline,tak som sa tam zastavil.Mechanik tam nebol,ze vraj na obede,nikdo o motorke nic nevedel.Tak hovorim,ze ja ho pockam, kedy sa asi vrati.Odpoved oni nevedia.Tak mu zavolajte. Nechceli.Nasral som sa trochu zvysil hlas a do pol hodiny sa mechanik vratil.Prekvapeny co tam robim a aky mam vlastne problem, ze ved on uz vsetko objednal akurat ze teraz maju taliani dovolenky, tak to pride az niekedy v septembri.Ked som sa ho spytal, preco mi nezavolal, povedal ze zabudol.Proste objednal pol motora, bez toho aby som o tom vedel.Na dalsiu otazku ako si je isty ze to treba vsetko menit, ci nebolo zle iba tesnenie,alebo kruzky, ventily,povedal ze on sa s tym zaoberat nebude nema na take prkotiny cas,ze on to vymiena cele.Nakoniec nas zobral do dielne, kde bol skuter, povedal ze v moto nebol takmer ziadny olej,vsetko bolo vo vzduchovom filtri, a este ze valec je cely hrdzavy,takze sa tam odniekial asi dostala voda.Pricinu tychto problemov ale urcit nevedel.Tak som zvedavy,ci a kedy sa znova povozim. Asi na vianoce.Doteraz som nemal s Italmoto ziadny problem,ale aby tam stal skuter viac ako mesiac,bez toho aby sa doňho pozreli a takisto následná komunikácia mi príde na dovozcu zvláštna. Ako tu čítam vlákno, vyzerá to že s olejom v airboxe a následnými vážnymi problémami má skúsenosť viac majiteĺov 500vky.Žeby nejaká konštrukčná chyba?
04 srp 2017, 15:47
Za 10 rokov prevádzky nexusa 500vky som nikdy nemal ani kvapku sajrajtu v tej hadičke a airbox vždy suchý.
K servisu sa radšej nevyjadrujem, tiež som sa načakal keď sa mi menilo ložisko v krku riadenia.
04 srp 2017, 16:40
Bumbo, vitaj v klube
To co popisujes mi je akesi doverne zname
Skoda ze si neskusil povolit veko benzinovej nadrze. Ked to pocas jazdy chcipalo mne, toto mi vzdy pomohlo. Skratka tam nefungoval odvzdusnovak a problem zmizol tym, ze sa uplne vymontoval von, tj mam tam dierku.
Pluvanie oleja do airboxu bude asi choroba tejto konstrukcie. Mna napadlo, ci sa to u mna nemohlo stat naklonenim celej moto do kopca, alebo z kopca. Obcas, ked idem svokrovcom, musim vybehnut na mostik pre pesich mimo cesty a k nemu je sice velmi kratky, no vydatny naklon. Nechodis po niecom takom ?
Taliani maju mananu. Cely mesiac. Ja som na dodanie tlmica cakal necele 3 mesiace. Jazdit sa dalo, nemuselo to stat v servise. Zasobovanie suciastkami je uplna katastrofa.
No a v nasich servisoch sa neopravuje. V nasich servisoch sa vymiena. Takze kedze ti chcu vymenit polovicu motorky, v konecnom dosledku to nie je zase az tak zle. Opravovat sa zacne az vtedy, ked bude mimo zaruky, lebo to by ta takato vymena vysla pekne draho. A ti garantuje, ze do Italmota po zaruke ani len nepachnes. Iba ak tak objednat nejaku suciastku, ktora sa inde zohnat neda.
Inac, po skusenostiach s Italmoto si servisne vymeny (olej, filtre, remen) riesim radsej sam. Platit za nieco, co realne nevykonaju, sa mi vazne nechce.
04 srp 2017, 19:01
No praveze to uz v zaruke neni.Akurat, ze sa v tom ziadny servis co som presiel v Trencine vrtat nechcel.Tak som to zaviezol do Italmota, s tym ze to je aspon v dobrych rukach...A ten náklon, je pravda ze kazdy den ju vytahujem na ulicu po rampe, ale zas to nie je az taky sklon, mozno 12% dlzka rampy tak 1,5m.
04 srp 2017, 22:38
U mna sa jedna asi o takyto usek - vid foto
2017-08-04 17.29.27.jpg
Tiez nic strasne, ale pravdepodobne to bude stacit na to, aby sa pri tomto naklone dostal olej tam, kam nemal a vo vacsej miere isiel do airboxu.
Fu, tak to je blbe, ked ti vymenia polovicu masiny a v zaruke to uz nie je. Asi si mal skor skusit mopedakov v Kolarove. Tam sa moc neboja servisnych prac, pripadne kludne nejakeho motogaraz majstra. Trochu sa obavam, ze financne dost zahucis a efekt bude viacmenej nulovy. Pokial je masina este v kuse, mozno by stalo za to skusit ten podtlak v nadrzi a ked prestane chcipat, tak im pekne zadakovat za niekolkotyzdnove zagarazovanie stroja a ist odtial kade lahsie ..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
05 srp 2017, 23:48
Z vlastní zkušenosti mužu řict že olej v airboxu v dusledku naklonu je blbost. Z motoru do airboxu jde hadice pres přetlakovou membranu. Vetsi mnozstvi oleje v airboxu znamena bohužel téměř vzdy pretlak v klikové skříni. Což bývá způsobeno netěsnosti v hlavě, pistní kroužky, ... ja mam sice 400vku, ale ty piaggio motory jsou podobne. Vim minimálně o 2strojich co byl olej v airboxu zpusoben prasklým pistnim kroužkem. Vic najdeš ve vlakně o Xevo 400. Ja ho asi přehřál v DE na dálnici. Osobně si myslím že ital u těchto motorů něco poddimenzoval.
06 srp 2017, 10:08
Ladas, mozno sa mylim. Preto si davam aspon 1000 km na to, ze ten airbox zase vymontujem a uvidim, v akom je stave. Mal som ho vonku cca po 150 km a bol uplne cistucky. Az bude aj po 1000 km cisty, tak to nevidim na zvyseny tlak a problem s motorom. Samozrejme, vyhybam sa aj tomu naklonu, co som sem postol na foto. Kazdopadne co ma este trochu mata je to, ze mi chybalo aj dost vody v expanznej nadobe. Ale nezdalo sa mi, ze by som ju nasiel v oleji a ani mlaka pod moto ci nejaka obtecena hadica nebola ..
13 srp 2017, 06:44
dobré ráno, nemáte někdo elektroschéma v rozumném a použitelném rozlišení? Ne to co je v servisním manuálu, to není vůbec čitelné.
díky
Dušan
18 srp 2017, 09:07
Tak páni, na túto sezónu mám dojazdené. Dnes ráno som našiel pod moto značne veľkú mláku oleja vytekajúceho z airboxu. Po mojom čistení, ktoré tu spomínam vyššie som odjazdil cca : 150 km bez toho, že by sa filter zašpinil (aspoň som si nič nevšimol, keď som ho rozobral), 150 km s tým, že tam nahádzalo možno pol litra oleja.
Takže ma pravdepodobne čaká generálka motora ...
20 srp 2017, 09:23
Tie 500ky sú v tomto smere nejaké divné. Ako niekto písal , možno niečo poddymenzovane. Nejedná sa o 1. ks. Len na tomto fóre ich je niekoľko. Koľko ich je mimo internetu, kto sa nepochválil.
Ten motor ale Piaggio používa vo viacerých modeloch a už dosť dlho. Zrejme len jedna výrobná séria ma problém? Ktovie. Dúfam že 350ky sú na to v tomto smere lepšie. Viackrát som svoju 350 ku prehnal na maximálku, no zatiaľ drží...
20 srp 2017, 10:30
350 jsem před dvěma týdny hnal skoro 500km na plný knedlík po D1 - otáčky 7000 a výš a v airboxu není ani stopa oleje. Maximální dosažené otáčky byly přes 8500 a motor neměl špatný zvuk.
20 srp 2017, 11:29
Jen pro zajímavost, jaký benzín tankujete do svých 500stovek? Jestli to není třeba benzínem. Já tankuju v 98% 100okt. Mám najeto 14500 zatím nic. Musím zatím zaklepat. Ale je pravda že stejný motor je v Mp3 a dalších modelech a zatím jsem o podobných problémech neslyšel, ale je fakt že jsem se po tom nepidil. A přitom v MP3 musí být motor namáhán víc, protože je těžší....
Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk
20 srp 2017, 12:21
ne, benzínem to opravdu není. Výhřevnost je stále stejná, víceoktanový benzín pouze posune okamžik začátku klepání (samozápalů).
Snad jen vliv benýínu bez biosložky.
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_3217/pid_112023/paliva.jpg