Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

04 čer 2017, 21:23

su to aktualne udaje ? Lebo samotny inporter Italmoto to ma zo svojej stranky vyhodene (cez gugl sa da dohladat) a tak isto na oficialnej piaggio stranke som X10 nasiel uz len v historii vyrabanych moto ...

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

05 čer 2017, 08:31

Fakt tam není... to ukončili výroby celkem brzy :shock: Nebo si dali pauzu před faceliftem :wink: ODKAZ

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

06 čer 2017, 19:59

Dnes som mal par minut na " jarnu " prehliadku masiny. Skocil som kupit chladiacu kvapalinu, lebo bola chlp pod minimom. Nakoniec sa jej tam vliezlo cca 7! deci. Tusim mi niekde zacina miznut :-(
No co ma trochu viacej zarazilo, tak som mal uplne ucpaty odkalovac na airboxe. Ucpaty prachom. ked som to ako tak presparal sraubovakom, vyvalilo sa cca stvrt deci oleja. Ze vraj sa ten box da celkom lahko odmontovat, no ja som stale neprisiel na to, ako. Bohuzial, oproti 350kam je kus airboxu pod oplastovanim a napriek tomu, ze mi borec v Italmote vysvetlil, ako ho dat dole, moc sa mi to nepodarilo ...
Nasiel som tento navod na youtube, ale ani ten sa mi nezda ako moc bezbolestny .. Neskusal to nahodou na 500 vke niekto davat dole ?

https://www.youtube.com/watch?v=8tDe_G3ln8w&t

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

08 čer 2017, 22:58

Máte někdo zkušenost se slidery Dr.Puley na X10? Měl jsem je na Satelisu a celkem spokojenost, uvažuji o nich i na X10.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

09 čer 2017, 09:27

Je vidět že zkušenosti máš ty ... zkus je využít.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

11 čer 2017, 00:40

Airbox jde dolů celkem snadno, jsou to tři šrouby a dvě hadice. Ten návod na videu je celkem dobře udělanej, jen nevím proč sundavají i tu vzpětu tlumiče, to není potřeba. Práce tak na 10 minut a je venku. Jen pro zajímavost přidávám foto filtru po 10 000km. Nic moc. Chce to častější kontrolu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek


bajo_sk píše:Dnes som mal par minut na " jarnu " prehliadku masiny. Skocil som kupit chladiacu kvapalinu, lebo bola chlp pod minimom. Nakoniec sa jej tam vliezlo cca 7! deci. Tusim mi niekde zacina miznut :-(
No co ma trochu viacej zarazilo, tak som mal uplne ucpaty odkalovac na airboxe. Ucpaty prachom. ked som to ako tak presparal sraubovakom, vyvalilo sa cca stvrt deci oleja. Ze vraj sa ten box da celkom lahko odmontovat, no ja som stale neprisiel na to, ako. Bohuzial, oproti 350kam je kus airboxu pod oplastovanim a napriek tomu, ze mi borec v Italmote vysvetlil, ako ho dat dole, moc sa mi to nepodarilo ...
Nasiel som tento navod na youtube, ale ani ten sa mi nezda ako moc bezbolestny .. Neskusal to nahodou na 500 vke niekto davat dole ?

https://www.youtube.com/watch?v=8tDe_G3ln8w&t

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 10:10

Nieviem pani kade jazdite a ake polia oriete, ale ja som dnes na mojej 350-ke jednou rukou odsroboval kryt air-filtra a cierny molitan je cierny od vyroby. Namocil som ho v jarovej vode, trocha pomackal aby z neho vysla spinka a zostala taka cierna voda, asi bol niecim naimpregnovany ten molitan. Oplachol som ho pod cistou tecucou vodou, necham vyschnut a naimpregnujem to trocha petrolejom a zalozim.
PS: na tachometri mam 11500 km, kupil som skuter s necelymi 8000km. Neverim, ze by povodny majitel cistil, alebo menil vzduch filter. :)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 13:28

na 350 to ide dole uplne v pohode. Na 500 bohuzial nie. A ta vzpera tlmica asi musi ist dole. Ten filter sa na zadnej strane znacne rozsiruje a nech som robil co som robil, nevedel som ho dostat von bez toho, ze by isla dokelu. Ono sa s tym prave trapim, dam tomu este 5 min a ked to neprevleciem okolo, tak ju supnem dole .. Fotky dodam coskoro.

EDIT:

tak som dobojoval a airbox vymontoval. Vzperu stacilo nakoniec povolit v spodnej casti a airbox sa podarilo vytiahnut. Co ma velmi nemilo prekvapilo bol obsah oleja v boxe. Odhadom cca 0.4 L ! A to mam presne 1700 km od 20 000 velkeho servisu. Vychadza mi z toho len jedno jedine: Ze ten box sa vramci servisu necistil. A pritom manual jasne pise, ze pokial si chcete vycistit vzduchovy filter, navstivte servis. A to z dovodu, ze sa az tak jednoducho vymontovat neda. Takze tak nejak som ratal s tym, ze to tam aj robia.
Povolena vzpera
2017-06-12 14.02.47.jpg

Konecne vonku
2017-06-12 14.15.47.jpg

Cast oleja vymackana z penoveho filtra
2017-06-12 14.27.35.jpg

Zeby netesnost od vyroby ??
2017-06-12 14.13.33.jpg

Airbox
2017-06-12 14.17.23.jpg

2017-06-12 14.17.27.jpg

Vycisteny filter
2017-06-12 15.11.37.jpg

2017-06-12 15.11.44.jpg

Vapka, Arva a nejaka biohaluz
2017-06-12 16.58.47.jpg


P.S. letim do zeleziarstva este kupit jednu stahovaciu pasku. Taliansky original je naozaj len jednorazovka a bez jeho znicenia sa airbox vytiahnut da, len treba povolit nieco, k comu je tazky pristup a nabuduce sa tomu rad vyhnem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil bajo_sk dne 12 čer 2017, 19:33, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 17:03

Hm, som zase raz rád, že mám 350 ku. ;-)
Zaujímalo by ma odkiaľ sa ti tam vzalo toľko oleja. Nebude niekde chýbať ?

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 19:41

To je velmi dobra otazka, nad ktorou sa celkom intenzivne zamyslam aj ja. To, ze ide do nasavania trochu oleja, je normalne. Ale aby to tam v oleji plavalo uz celkom normalne asi nebude :-( Teraz trochu pojazdim, zas to rozoberiem a celkom ma zaujima, co sa tam udeje. Z toho sa bude dat odhadnut, za aky cas sa tam nazbieralo toto, co tam bolo. Ale stale sa neviem zbavit pocitu, ze som "prvy", co to cistil ...
A chybat ten olej nikde nechyba. Pokial ho tam pocas 21000 postupne nacvrkavalo a ja som menil olej kazdych 5 000 km, tak som bol stale v tolerancii.

to Tomlon:

zaujimave, ze ty mas v tom boxe relativne sucho. Fakt sa zacinam obavat toho, ze mam zarobene na nejaky problem :-(

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 21:39

Je úplne normálne že sa vytvára v airboxe kondenzát oleja a pary, ktorý je markantný hlavne v zimnom období.Má sa ale hromadiť do odkalovacej hadičky a nie zadrbávať vzduchový filter alebo len v malom množstve v spodnej časti.Tak sa to deje u X-Max a je to povedzme 1/3 hadičky na 300km jazdy v zimnom období od 5-10st.Nazbiera sa tam taká hnedá pena a po otvorení hasičky to vykvapká a vznikne kaluž tak 1cm x 1cm.
V lete sa to nedeje a nie je tam ani náznak toho kondenzátu.Po Valašsku kde so najazdil cca 600km tam nič nemám.
Takže Rado pozoruj to, ale viem že ty jazdíš aj v takom zimnom čase tak počítam že je aj tvoj prípad.Ukludnil som ťa že? :mrgreen:

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 22:20

Ahojte, včera jsem kamarádovi u mě v dzedzině co prodal Aprilli SR Max 125 a koupil Piaggio X10 125 pomáhal vyměnit oleje. Právě mě ukazoval ten molitan vzduchový filtr a fakt jsem nechápal. Nasáklá houba olejem, ale brutálně,dotek a tekl olej jako z nějaké olejové flašky :? Nevím co si o tom myslet, má to tak být nebo nemá?? Nevím..On taky neví...
Potom jsme dali vyjížďku na porovnání obou strojů se vším všudy,já na jeho minulé Aprilii jel,on na mém Symu taky. Tak jsem byl zvědavý jaké to je na jeho Piaggiu. Jinak,zdar Rudouši z Bratislavy :D
Poznatky uvedu jenom jestli bude zájem.... 8), protože nechci rozpoutat nějaké flameware :D


IMG_20170611_142609.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil Mirus1 dne 12 čer 2017, 22:28, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 22:27

bajo_sk

No malinko oleje tam bylo ale opravdu malinko, odhadem tak malý panák. Olej byl pouze v té kapsičce u té menší pryžové hadice na které je třeba vyměnit sponu při demontáži airboxu. V odkalovací hadičce (ta dlouhá se zátkou) nebylo vůbec nic. To co tam máš je opravdu dost. Fakt jsem vzpěru tlumiče nesundaval, šlo to ven celkem samo, měl jsem to na hlavním stojanu. Ale napadlo mě, že mám tlumení nastaveno na nejměkčí, možná to hraje roli.

Jinak to vypadá, že ti ten filtr čistili stejně jako mě tzn. jen na faktuře :-(

-- 12 čer 2017, 22:31 --

forester

To co bajo_sk vylil z airboxu nevypadá na kondenzát, to je regulérní olej. Taky jsem tam měl olej, kondenzát vypadá jinak. Když jsem měl 125 vypouštěl jsem kondenzát z filtru každou chvíli.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

12 čer 2017, 22:44

Bajo_sk
Nemôže to byť napríklad tým, že pri výmene oleja dolievas olej až po hornú rysku? Niekde som čítal že príliš veľa oleja motoru škodí.
Len hádam, ale ja som dnes v airboxe nemal ani kvapku oleja. Pri výmene oleja som nový dolial len na stred rysky.

Piaggio X 10 ( 350/500 )

13 čer 2017, 17:10

Na Aprilke SR MAX 300, co je tiez Piaggio motor som si nikdy nevsimol olej vo vzduchaci. Odkalovacie hadicky mam panensky ciste, ani kvapka oleja. Najazdene 25000 km, vratane dlhsich vyjazdov vo vyssich rychlostiach. Nechcem strasit, ale podobny problem som uz niekde cital a ako zavada sa nakoniec udajne ukazal prasknuty piestny kruzok. Nie je mi celkom jasne ako to moze suvisiet, ale to sa ukazalo ako problem, ktory ked sa vyriesil, olej vo vzduchaci sa uz neukazal. Na Vespa forach zas majitelia hovoria, ze male mnozstvo oleja je normalne, najma ak sa jazdi dlhodobo vo vyssich otackach, napr. po dialnici. Ja som si nic podobne nevsimol a pritom mam rovnaky Quasar motor. Kazdopadne treba davat pozor na mnozstvo oleja a nikdy nepresiahnut maximalnu hranicu, v motore vznika pretlak a ten nerobi dobre ani guferam. Nadbytocny olej preto unika cez odvzdusnovaci kanal do airboxu.
Odeslat odpověď