Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

19 čer 2016, 10:21

Ahoj, pokud je to opakující se závada, tak by to mohl importer řešit nějakou kulancí, třeba oni materiál a Ty práci a to přestože je to po záruce. Ale! Ty se zjisti podobné případy někde na netu a nejspíše budeš muset kontaktovat import osobně, protože servis Tě bude tlačit do opravy, kterou budeš ze 100% cvakat Ty. Jelikož je to ta nejjednodušší varianta. Připrav si argumenty a trochu takového jižansko-cikánského přehrávání a nějak to dopadne, ale za pokus to stojí. Good luck

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

20 čer 2016, 19:24

Dnes mi prisiel prepinac z Ital Moto Zilina. Mal som ho objednany. Kedze mi nevedeli povedat, kedy mozem dobehnut aby mi ho vymenili ( ze maju toho straaasne vela) a ani nevedeli povedat predbeznu cenu za pracu, ze to este nerobili, tak som sa rozhodol, ze si prepinac vymenim sam. V piatok poslali, dnes som ho mal doma a o 15.00 hod som zacal s rozoberanim prednej casti skutra. Prepinac prisiel cely blok este aj s rukojetou s asi pol metrovym zvazkom kablov zakoncenym dvoma konektormi. S rozobratim prepinaca a jeho odobratim som uz mal skusenost, s tym som problem nemal, je potrebne rozobrat a odkrytovat prakticky cely volant od plastov, odobrat brzdovu packu s pumpou, ale ako dalej, kam ten zvazok ide? To bola otazka... Takze som odstranil aj plastovy blok s vypinacmi pod volantom a hladal som kam ten zvazok kablov ide... isiel niekam dopredu ku svetlam. Takze som sa pustil odobrat plexi stit a pod nim ten plastovy cierny kryt. Tak som pekne uvidel vsetky konektory , ktore smerovali zpredu. Poviem Vam pekna babracka. Je to taka skladacka s plastov, vela rovnakych srobkov, nastastie, no nasli sa aj tie tzv cvocky. Treba davat pozor ked sa davaju plasty dole, aby sa nezlomili. Ako som sa pohruzil do prace, tak som po troch hodinach mal skuter znova poskladany a svetla uz veselo prepinaju medzi dialkovymi a stretavacimi .... odfotit som to v tom frmole fakt zabudol, no co uz. Mrzi ma to. Spomenul som si na fotenie az som to mal hotove. Trvalo mi to bez prestavky 3 hodiny. Uff.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

25 čer 2016, 15:15

neskusal si ten stary rozobrat ? Ci ho musis vratit ..

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

25 čer 2016, 19:42

Starý mám doma, prečo by som ho vracal ? Veď nový som kúpil a starý je predsa tiež môj.
Jasné, rozobral som to a na prepínaču diaľkových a stretávacích sú spálené kontakty, aj na drotikoch je roztavena izolácia... ostatné prepinac sú použiteľné keby nieco- svetelná trúba, zvuková trúba, blinkre.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

25 čer 2016, 21:13

Podstatné je že "trúba" je dobrá :) Bez trúby sa ťažko pečú koláče :)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

26 čer 2016, 11:59

Aha, mi uslo, ze to nebola zarucna oprava, cize ti to ostalo doma :-) Velmi si sa potrapil, pokial si to rozkuchal ? Ci po demontazi z moto to uz bolo jednoduche ... Inac, kludne postni nejake foto, ako sa to upieklo. Teda pokial to mas v rozobratom stave. Pripadne mozes urobit aj HowTo manual, ako sa ten spinac da rozobrat

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

13 črc 2016, 12:44

Ahojte, tak sa opäť ozývam so svojím problémom s únikom chladiacej kvapaliny. Krátky úvod (písal som to tu na fóre) - v októbri 2015 som mal úplne prázdnu nádržku, dolial som 1,75 litra (teda komplet celá kapacita nádrže), pojazdil ešte cca 300 km a odložil skúter na zimný spánok. Nikdy predtým a ani potom, ani počas zimného spánku zo skútra nič nevytieklo. Najazdil som na tom cca 2000 - 2500 km (všetko krátke jazdy po meste a blízkom okolí, už v sezóne 2016) a chladiacej kvapaliny neubudlo - stále bola medzi riskou MIN a MAX. Keďže prišla hranica 10.000 km a potreboval som aj vymeniť pneumatiky, tak som sa vybral so skútrom na servis z Košíc do Žiliny. Povedali mi, že to bude trvať 3-5 dní, tak som naspäť musel ísť vlakom. Upozornil som ich aj na niekdajší problém unikajúcej chladiacej kvapaliny. Keď pracovník servisu otvoril predomnou nádržku s chladiacou kvapalinou, chýbali cca 2 dcl, pričom pri zbežnej kontrole, ešte v Košiciach, som si žiaden únik nevšimol. V roku 2016 šlo o prvú jazdu nad 60 km. Po cca 4 pracovných dňoch bol skúter hotový - menili sa pneumatiky, motorový olej, olejový filter, prevodový olej (keďže mi ho v Košiciach pri prehliadke po 1000 km nevymenili), doliata chladiaca kvapalina a vyčistený vzduchový filter, dotiahnutý stojan a predpokladám že aj brdzovú kvapalinu riešili. Práca bola naúčtovaná za 8 hodín, platil som 210 EUR (pneu som kúpil inde). Cena sa mi zdala vysoká, no bol som spokojný, že skúter mám servisovaný tak ako má byť. Ohľadom chladiacej kvapaliny mi povedali, že zo skútra nič nevytieklo, ale dotiahli "eska" pásku, ktorou sa hadica s chladiacou kvapalinou napája na hlavu motora (už sa tu viackrát toto riešenie spomínalo). Po ceste do Košíc som šiel rýchlou jazdou, po dialnici väčšinou 130 - 160 km/h (ukázalo dokonca 162 km/h :lol: ). V Prešove na benzínke po cca 100 km takejto jazdy som s hrôzou zistil, že celý spodok skútra je zašpinený od nahromadenej chladiacej kvapaliny. Chýbalo jej v nádržke odhadom 2-3 dcl. Tak som na druhý deň zavolal do servisu a spolu sme po telefóne hľadali možnú príčinu. Celé som to odspodu vyčistil, poriadne popozeral a pofotil motorový priestor (viď foto).

Pri kľudovom stave zo skútra nič netečie,ani pri bežnej jazde po meste, uniká to iba pri maximálnom zaťažení - pri jazde na dialnici na maximum. Stačí aj 3-5 minút jazdy a pri pohľade odspodu sa objaví kvapka chladiacej kvapaliny, ktorá steká odniekiaľ zhora. Pri bežnej jazde v meste to nerobí, to je zrejme dôvod, prečo mi predtým počas 2000 km nič neuniklo.

Na priložených fotkách vidieť "mapy" kadiaľ pravdepodobne tiekla chladiaca kvapalina, to si však nie som na 100 percent istý, keďže nápor vzduchu pri 150 km/h to môže všade roznášať - alebo? nechám sa poučiť. Avšak najvyššie miesto, kde je to zašpinené od kvapaliny je pri senzore teploty chladiacej kvapaliny. Na fotkách je možné vidieť, že je senzor výrazne zanesený od modrej farby a hliníkové tesnenie vyzerá opotrebované. Ale žeby tadiaľ prešlo až také množstvo kvapaliny ? Môžete sa prosím niekto pozrieť ako vyzerá Váš senzor ? Či je tiež namodralý?

Tak som teda senzor vymontoval, vyčistil, hliníkovú podložku (tesnenie) obrátil, vyčistil som opäť stopy po stekaní chladiacej kvapaliny a opäť som sa šiel previesť na diaľnicu. Po 5 minútach jazdy opäť stieklo pár kvapiek po známych cestičkách. Avšak to zamodranie na matici ktorou sa uťahuje senzor teploty chladiacej kvapaliny som si nevšimol. Je možné, že bol únik malý počas krátkej jazdy, a preto sa to neprejavilo ? Alebo to uniká od inokadiaľ ? Netuším no som zúfalý, keďže v záruke ho už nemám (hoci závada sa prejavila ešte počas záruky v októbri 2015, avšak vtedy som do motorového priestoru nepozeral), a keď to bude hlava a/ alebo blok motora, bude to stáť vraj 1000 eur.

Objednal som teda nový originálny senzor chladiacej kvapaliny (tu: http://www.ebay.com/itm/Piaggio-X10-350 ... 1483595027) a budem sa modliť aby to výmenou prestalo.

Myslíte si, že je to senzorom (na základe fotiek) alebo to bude / môže byť niečo iné ? Ako by som mohol zistiť odkiaľ to vyteká, keď to robí iba pri plnom zaťažení ? Je ťažké odsledovať cestičku kadiaľ tečie chladiaca kvapalina, keďže je to pri jazde na max veľmi zohriate a všetky stopy sú zaschnuté, vrátane čidla. V tekutej podobe to je len naspodku pri pohľade zdola. Ďakujem Vám za pomoc a za prípadné foto vašich senzorov chladiacej kvapaliny. Dá sa to sfotiť aj bez vymontovania.

IMG_6536.JPG

IMG_6454.JPG

IMG_6453.JPG

IMG_6451.JPG

IMG_6444.JPG

IMG_6443.JPG

IMG_6441.JPG

IMG_6439.JPG

IMG_6436.JPG

IMG_6434.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

13 črc 2016, 20:51

Pozriem to u mna, ale k moto sa dostanem najskor zajtra vecer ...

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

14 črc 2016, 09:02

Vypadá to že to bude z toho. Napřed jsi měl zkusit osadit nové těsnění pod čidlo.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

14 črc 2016, 09:05

Kup hlinikovu podlozku pod to cidlo

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

14 črc 2016, 10:48

Najprv som chcel kúpiť podložku, avšak nepodarilo sa mi nikde zohnať presne takú istú (buď mali o 1 mm iný vnútorný otvor, a/ alebo boli hrubšie, resp. neboli z hliníka, ale z kovu). Nechcel som riskovať tak som objednal nové čidlo. 18 eur za to nestojí, keďže už som už zúfalý, riešim to týždeň vkuse. Navyše to čidlo pod podložkou vyzeralo mierne deformované. Ak to nebude čidlom, tak sa musím pripraviť asi na riadnu investíciu ...

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

14 črc 2016, 12:02

Na síle jestli má 1 nebo 2 mm až tak nezáleží. Určitě by nebyl problem ji vyrobit přesně na míru ;-)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

14 črc 2016, 12:16

Neděsil bych se nejhorší variantou, Na té fotce kde to čidlo držíš v ruce je vidět deformace dosedací plochy, pokud je to foceno bez těsnění. Pro vyzkoušení bych tam klidně zkusil fibrovou podložku jakou používají instalatéři.
Spíš je divné jak mohlo to poškození čidla vzniknout. Hliníková podložka by to neměla zdeformovat ani při hodně hrubém dotažení.

Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 črc 2016, 10:31

... chvilu mi to trvalo, pokial som to nasiel :-) Ziadnu koroziu tam nevidim.

Obrázek

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

17 črc 2016, 18:03

Super Bajo, dakujen za ochotu. U teba to vyzera tip top. Takze zrejme to predsa slo z toho cidla. Uvidime ked ho vymenim ci to slo iba z neho.
Odeslat odpověď