Ahojte, tak sa opäť ozývam so svojím problémom s únikom chladiacej kvapaliny. Krátky úvod (písal som to tu na fóre) - v októbri 2015 som mal úplne prázdnu nádržku, dolial som 1,75 litra (teda komplet celá kapacita nádrže), pojazdil ešte cca 300 km a odložil skúter na zimný spánok. Nikdy predtým a ani potom, ani počas zimného spánku zo skútra nič nevytieklo. Najazdil som na tom cca 2000 - 2500 km (všetko krátke jazdy po meste a blízkom okolí, už v sezóne 2016) a chladiacej kvapaliny neubudlo - stále bola medzi riskou MIN a MAX. Keďže prišla hranica 10.000 km a potreboval som aj vymeniť pneumatiky, tak som sa vybral so skútrom na servis z Košíc do Žiliny. Povedali mi, že to bude trvať 3-5 dní, tak som naspäť musel ísť vlakom. Upozornil som ich aj na niekdajší problém unikajúcej chladiacej kvapaliny. Keď pracovník servisu otvoril predomnou nádržku s chladiacou kvapalinou, chýbali cca 2 dcl, pričom pri zbežnej kontrole, ešte v Košiciach, som si žiaden únik nevšimol. V roku 2016 šlo o prvú jazdu nad 60 km. Po cca 4 pracovných dňoch bol skúter hotový - menili sa pneumatiky, motorový olej, olejový filter, prevodový olej (keďže mi ho v Košiciach pri prehliadke po 1000 km nevymenili), doliata chladiaca kvapalina a vyčistený vzduchový filter, dotiahnutý stojan a predpokladám že aj brdzovú kvapalinu riešili. Práca bola naúčtovaná za 8 hodín, platil som 210 EUR (pneu som kúpil inde). Cena sa mi zdala vysoká, no bol som spokojný, že skúter mám servisovaný tak ako má byť. Ohľadom chladiacej kvapaliny mi povedali, že zo skútra nič nevytieklo, ale dotiahli "eska" pásku, ktorou sa hadica s chladiacou kvapalinou napája na hlavu motora (už sa tu viackrát toto riešenie spomínalo). Po ceste do Košíc som šiel rýchlou jazdou, po dialnici väčšinou 130 - 160 km/h (ukázalo dokonca 162 km/h
). V Prešove na benzínke po cca 100 km takejto jazdy som s hrôzou zistil, že celý spodok skútra je zašpinený od nahromadenej chladiacej kvapaliny. Chýbalo jej v nádržke odhadom 2-3 dcl. Tak som na druhý deň zavolal do servisu a spolu sme po telefóne hľadali možnú príčinu. Celé som to odspodu vyčistil, poriadne popozeral a pofotil motorový priestor (viď foto).
Pri kľudovom stave zo skútra nič netečie,ani pri bežnej jazde po meste, uniká to iba pri maximálnom zaťažení - pri jazde na dialnici na maximum. Stačí aj 3-5 minút jazdy a pri pohľade odspodu sa objaví kvapka chladiacej kvapaliny, ktorá steká odniekiaľ zhora. Pri bežnej jazde v meste to nerobí, to je zrejme dôvod, prečo mi predtým počas 2000 km nič neuniklo.
Na priložených fotkách vidieť "mapy" kadiaľ pravdepodobne tiekla chladiaca kvapalina, to si však nie som na 100 percent istý, keďže nápor vzduchu pri 150 km/h to môže všade roznášať - alebo? nechám sa poučiť. Avšak najvyššie miesto, kde je to zašpinené od kvapaliny je pri senzore teploty chladiacej kvapaliny. Na fotkách je možné vidieť, že je senzor výrazne zanesený od modrej farby a hliníkové tesnenie vyzerá opotrebované. Ale žeby tadiaľ prešlo až také množstvo kvapaliny ?
Môžete sa prosím niekto pozrieť ako vyzerá Váš senzor ? Či je tiež namodralý?Tak som teda senzor vymontoval, vyčistil, hliníkovú podložku (tesnenie) obrátil, vyčistil som opäť stopy po stekaní chladiacej kvapaliny a opäť som sa šiel previesť na diaľnicu. Po 5 minútach jazdy opäť stieklo pár kvapiek po známych cestičkách. Avšak to zamodranie na matici ktorou sa uťahuje senzor teploty chladiacej kvapaliny som si nevšimol. Je možné, že bol únik malý počas krátkej jazdy, a preto sa to neprejavilo ? Alebo to uniká od inokadiaľ ? Netuším no som zúfalý, keďže v záruke ho už nemám (hoci závada sa prejavila ešte počas záruky v októbri 2015, avšak vtedy som do motorového priestoru nepozeral), a keď to bude hlava a/ alebo blok motora, bude to stáť vraj 1000 eur.
Objednal som teda nový originálny senzor chladiacej kvapaliny
(tu: http://www.ebay.com/itm/Piaggio-X10-350 ... 1483595027) a budem sa modliť aby to výmenou prestalo.
Myslíte si, že je to senzorom (na základe fotiek) alebo to bude / môže byť niečo iné ? Ako by som mohol zistiť odkiaľ to vyteká, keď to robí iba pri plnom zaťažení ? Je ťažké odsledovať cestičku kadiaľ tečie chladiaca kvapalina, keďže je to pri jazde na max veľmi zohriate a všetky stopy sú zaschnuté, vrátane čidla. V tekutej podobe to je len naspodku pri pohľade zdola. Ďakujem Vám za pomoc a za prípadné foto vašich senzorov chladiacej kvapaliny. Dá sa to sfotiť aj bez vymontovania.
IMG_6536.JPG
IMG_6454.JPG
IMG_6453.JPG
IMG_6451.JPG
IMG_6444.JPG
IMG_6443.JPG
IMG_6441.JPG
IMG_6439.JPG
IMG_6436.JPG
IMG_6434.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.