Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
02 čer 2016, 14:02
Mám dotaz na ty, kteří už rozebírali plasty kolem přístrojovky a řídítek:
Můžete mi prosím poradit, kde se tam dá nějak jednoduše napíchnout napájecí kabel pro navigaci, který bude za spínačkou? Tedy živý až po zapnutí klíčku. Asi bych to mohl dát provizorně přes zapalovač nebo USB, ale raději bych to někde pod plasty připojil napevno. Napájecí kabel je dost dlouhý, tak asi není problém v celé přední části skútru. Jen se mi nechce "zkušebně" odstrojovat plasty a hledat... Díky předem.
06 čer 2016, 21:02
Nevíte jakou příčinu může mít hromadění oleje v airboxu?
07 čer 2016, 05:24
Vela oleja v motore, dlhsia jazda na plny plyn. Opotrebovany valec piest pretlak v klukovej skrini.
07 čer 2016, 07:54
Otázka taky je, jak moc se ti tam olej hromadí a kdy. Pokud jen při delší jízdě na plný plyn (dlouho po dálníci) a jen trochu, tak by to neměl být problém.
Nepozoruješ i jiný projevy jako ztrátu výkonu, více střílení do výfuku atd?
Jak píše Dusan14 zvýšený výskyt ojeje v airboxu může být způsoben víceméně jen přetlakem v klikové skříni.
Vyšší přetlak ti v ní vznikne, když ti netěsní pístní kroužky, nebo ti třeba profouklo těsnění směrem k rozvoďáku.
Takže pokud je únik poměrně významný (vyšší než na jiných strojích s tím samým motorem) asi ti nezbyde než sundat hlavu a válec a zkontrolovat to.
Mluvím z vlastní zkušenosti, měl jsem ten samý problém. Za pár set km se mi přemístil cca 1l oleje z klikovky do airboxu

.
Důvodem byl prasklý pístní kroužek, kterého už dokonce cca 1/4 chyběla. Po opravě je po problému.
Pokud už se ti tohle děje tak než to dáš do servisu, tak s sebou voz olej na dolití, jezdi v nižších otáčkách (k úniku ojeje do airboxu mi docházelo až při otáčkách cca nad 5000) a kontroluj hladinu oleje.
14 čer 2016, 19:21
Tak skoro jste měli pravdu, jenže je to mnohem horší. Tak vypadá válec a píst po necelých dvaceti tisících kilometrech. A to ještě je v háji palivové čerpadlo. A samozřejmě po záruce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
14 čer 2016, 19:39
Hmm, tak to je vyděláno. Ital něco pos.. al.
14 čer 2016, 23:38
To bude riadna palka, valec piest kruzky tesenia. Daj vediet co to bude stat.
15 čer 2016, 08:22
Tak to mi něco připomíná
Takto vypadal
můj. Jako přes kopírák.
Je to už 3tí Piaggio motor o kterým vím, že měl ten samý problém okolo 20 000km. Opět prasklý kroužek a v důsledku něho zničený píst i válec.
Tohle už mi nepřijde jako náhoda..

Viděl bych to na nějaký podřadný pístní kroužky.
Mám podezření že mi kroužek praskl při delším dálničním přesunu v DE.
A taky cca 2 měsíce po záruce, oprava vyšla na cca 15k.
16 čer 2016, 19:43
no kurna. V prvom momente ma napadla nejaka vada materialu, ale pokial je to casta choroba tohto motora, tak to bude asi fakt nieco znacne poddimenzovane. Mame sa na co tesit

A pritom tieto 500vky lietaju vo viac modelovych radach a zdalo sa, ze to ma vychytane vsetky muchy ...
17 čer 2016, 16:22
Podľa mňa to bude vadna len nejaká séria, alebo nebodaj ročník. Celkom sa mi uľavilo, že sa jedná o 500ku a nie 350ku. Určite je to pre majiteľov nepríjemné...
Inak, budúci týždeň mi príde novy prepinac svetiel, tak keď to budem meniť, snáď nezabudnem nafotiť a dam to sem.
17 čer 2016, 18:32
Stat sa to moze na ktoromkolvek type motora, bez ohladu na znacku. Ak sa nejedna o vyrobnu vadu, tak rizika sa daju minimalizovat vcasnou a pravidelnou vymenou oleja so spravnou viskozitou podla podnebia a ucelu vyuzitia, filtrov, chladiacej zmesi atd. Proste kvalitnym servisom a starostlivostou aby bol motor a jeho casti udrziavany v dobrej kondicii. Zanedbana, alebo nespravna udrzba moze sposobit zvyseny teplotny stres na niektoru suciastku a material potom moze na namahanom mieste predcasne povolit. Vyrobna vada je vsak nieco, comu sa vyhnut neda, zial stava sa aj to.
17 čer 2016, 21:01
určitě máš pravdu, ale podotýkám v mém případě byl skůtr servisován od počátku přesně podle servisního plánu pouze v autorizovaném servise, jezdil jsem s ním jen já, nikdy nedošlo k přehřátí a ani úniku chladicí kapaliny, dokud se motor nezahřál netočil se do otáček atd.
Možná že kdybych se k němu choval jako prase tak by bylo vše v pořádku.
19 čer 2016, 00:04
Pokud vím tak novější motory piaggio 500 a 400 jsou ty samé jen mají samozřejmě jinoý válec, hlavu, píst a samozřejmě nalazení.
350tka v X10 je koncepčně nový motor.
V mým případě o zanedbané údržbě nemůže být řeč.. a minimálně podle ukazatele teploty k přehřátí motoru nedošlo. Nikdy jsem se ještě nedostal dva dílky nad půlku stupnice, což je ještě bezpečně pod červeným polem.
V případě zanedbané údržby si dovedu představit jen 2 situace..
1. Nedostatek chladící kapaliny ((nefunkční chlazení) - což by ale asi vedlo až k zadření motoru..
2. zanedbaná výměna oleje.. - to by asi někdo musel přetáhnout hoooodně servisní interval (a nebo zcela špatný olej), což podle mě nění případ žádného z těch skůtrů.
Za sebe si myslím, že bylo něco poddimenzováno, nebo prostě nějaká špatná série..
Nicméně po výměně válce a pístu mám najeto už dalších cca 34tkm a zatím už naprosto bez problému.
19 čer 2016, 08:25
A vyrobca co neprispeje? Ved to nieje vela po zaruke ci? Ocividne to je vyrobna vada.