Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod scarabeo500 » 14 říj 2015, 13:10

Myslím, že chladící kapaliny by se míchat meměly. Co to může způsobit nevím, ale mám vsugerované, že se to nemá. Vypařit se takové množství určitě nemohlo. Nespokojil bych se jen dolitím. Tam musí být nějaká jiná závada.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Nielm » 14 říj 2015, 13:59

Pokud smísíte modrozelenou (G11) s červenou (G12) tak to vytvoří smrtelnou substanci, což může poškodit těsnění pod hlavou vedoucí k selhání motoru. Bacha na to! Lze mísit pouze červenou (G12) a fialovou (G13) směs bez dopadu na korozní odolnost. Co se týče mísení s vodou, tak lze použít i vodu pitnou, nemusí se používat voda demineralizovaná nebo destilovaná. Nějakou dobu zpátky na to dělali ve Světě Motoru testy (47/2013).

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dusan14 » 14 říj 2015, 14:04

Navyse G12 ma zivotnost 5rokov a modrozelena G11 len 2-3 roky. A ked si to pomiesal tak najskor urobit preplach systemu.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 14 říj 2015, 14:53

No to mi tiez napadlo, lebo tu zmenu pozorujem cca od poslednej garancky.. Ale ak teraz nic netecie tak tomu nerozumiem. Nemohlo sa to samo len tak utesnit ak by to unikalo nie? Olej som kontroloval a ma normalnu farbu aj konzistenciu..

K miesaniu farieb - no len pri tej mojej zmesi sa neudava to oznacenie G11 alebo G13 a navyse sedi specifikacia ASTM D 3306, tak ak sedi specifikacia, malo by to byt vhodne ci nie ? Volal som aj do servisu v Ziline a tam mi povedali ze takyto unik nie je normalny a mam sledovat ci nepribuda oleja alebo nieco pod skutrom netecie. K miesaniu farieb sa vyjadril technik tak, ze na farbe nezalezi, ak splna specifikaciu.
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 14 říj 2015, 16:21

Keď si naspäť prečítaš môj príspevok k tvojím problémom tak je tam aj ta mikroprasklinka v hlave ale predchádzať bude kontrola tesnenia.Zhodou okolnosti bol môj Fiat Punto tiež talian :D a mal podobnú poruchu,ale ako pǐšu správne kolegovia treba najprv kontrolovať ten olej a keď je ho viac alebo je spenený ide to do oleja cez to tesnenie.Ale sú časté prípady a to bol môjho taliana že tou mikroprasklinkou sa tá chladiaca zmes pomaly vyparovala keď unikala.Takže nebolo nič vydieť a takto sa vyparilo asi 3L vody ktoré mali za následok prehriatie motora.Netvrdim že to je aj tvoj prípad ale je to pravdepodobné.
Tebe to nestačí nechať 15min naštartované v garáži,ty musíš spraviť s tým viac km a riadne ho zaťažiť nech sa prehreje až na maximum.Pod skútrom nesmie byť ani kvapka ničoho a taktiež nesmie nič chýbať v expanzke,keď tak 1dcl/rok ostatné je extrém.
Naposledy upravil forester dne 15 říj 2015, 01:04, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dusan14 » 14 říj 2015, 23:59

Kludne mu to moze tlacit vodu do spalovacieho priestoru a olej bude jak vino, akurat mu ubudne voda. Neviem aky mas pristup k otvoru pre sviecku ale ked ti to tak pekne ubuda pozrel by som ci nemas pekny leskly piest lesteny vodnou parou. PS zelenu s ruzovou nesmies miesat moze byt specifikacia aka chce narocky je to farebne rozlisene
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 15 říj 2015, 09:05

Tak olej som kontroloval 3x (zial vzdy len kratke jazdy do 5 km) a mal normalnu farbu aj konzistenciu a hladina sa nezvysila (je tam kde bola ked som mal prazdnu nadrzku chladiacej zmesi). Takisto zatial neubudlo chladiacej kvapaliny, no nemozem povedal, ze by sa mi ho podarilo poriadne zatazil vzhladom na pocasie. Skusim sa pozriet do otvoru pre sviecku ci teda tam nieco spozorujem..
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Nielm » 15 říj 2015, 09:51

Tomykar: Dovolím si nesouhlasit, že pokud to splňuje standard ASTM D3306 tak to je v pořádku. Tato norma hovoří o chladících směsích jako takových a zohledňuje všechny třídy, co musí splňovat z hlediska korozních účinků, chladícího efektu a chemického složení. Nelze z ní usuzovat nic o mísení a kompatibilitě.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 15 říj 2015, 17:07

Ja som sa specialne na tu farbu a specifikaciu pytal veduceho servisu v Ital moto v ziline a on povedal ze od vyroby tam davaju G12 (alebo G11 nepamatam) a ze ta je uz miesatelna so vsetkym, cize vraj ak to splna normu je to okej. Ale aj tak v mojom pripade sa o dolievni velmi neda hovorit kedze sa tam cca 1,7 litra zmestilo cize uz tam takmer nic nebolo :/ pozrel som sviecku a okolie ale valec cez ten otvor nie je vidiet. Opat som pojazdil a nevidiet unik kvapaliny ani pribudanie ci penenie oleja. Ten olej resp. Spenenie mam kontrolovat hned po jazde?
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dusan14 » 15 říj 2015, 18:38

To ze je olej na mierky ako mlieko zistis kludne aj 15min po jazde mozno aj dlhsie
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 15 říj 2015, 20:30

Spenený olej pomiešaný s vodou má farbu ako biela káva a je lepšie vidieť keď je motor studený.Tak teraz to len pozorovať ale keď už nič netečie tak len dúfať že to bude OK.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 15 říj 2015, 22:31

hmm tak ja uz potom fakt nerozumiem kam to mohlo zmiznut ked podla doterajsieho pozorovania nadzrky, podvozku skutra a oleja nic neunika a olej vyzera uplne normalne.. Je este mozne ze pri velmi vysokej okolitej teplote a zatazeni skutra sa roztahuje nejake uchytenie hadicky a pod tlakom to odtial "strieka" ? Som laik a neviem ako su uchytene hadicky chladiaceho systemu, ale predstavujem si ich stiahnute "eska paskami" a tym padom je teoreticky mozne ze sa netesnost prejavuje len pri vysokych teplotach ? Prip. nie je nejaky ventil na chladici, ktory moze byt zle dotiahnuty a len pri vysokej teplote odtial ta zmes unika ? Skoda ze nie je leto, siel by som s tym hned do Ziliny :(
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 17 říj 2015, 09:00

Ako som pisal v mojom poslednom prispevku v tomto vlakne, aj mne pri 1. garancke (po 1000km) doliali dost chladiacej kvapaliny. Aj to az uplne nahodou uz ked bol skuter vytlaceny von pred servis, tak som otvoril veko nadobky a tam nic nebolo. Mechanik prisiel s malou bandaskou kde mal oznacene 1:1 a dolial vsetko co v nej bolo a musel este odbehnut pre dalsiu plnu a z nej este dolial do skutra. Bola cervena ta kvapalina. Odhadom mozem tiez povedat, ze tam dolial viac ako liter a este sam dodal, ze je to normalne po prvykrat. A ako som pisal vyssie, odvtedy som nabehal vyse 3tis km a neubudlo mi prakticky nic, v kontrolnej nadobke stale vidim chladiacu kvapalinu medzi riskami a to som v lete behal v tych horucavach 34 st.C a pod. Moj nazor na vec je taky, ze uz od vyroby tam bude zrejme velmi malo chladiacej kvapaliny a ako to u nas vyzera, tak sa na chladiacu kvapalinu v servisoch casto zabuda...
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 17 říj 2015, 12:38

S prepáčením toto je technicky nezmyslel a buď mechanik je amatér alebo si s teba robí srandu keď ti povie že je to normálne.Neviem ako si technicky ty predstavuješ kde sa ta tekutina môže od výroby stratiť.Reálne je že ju tam nedali,dali len málo alebo že by sa nejakým netesným spojom dostala von ale varianta že je to normálne je viac ako komická.Mal som PCX za vyše 2 rokoch prevádzky a 24tis km som dolial asi 1dcl na X-Maxe po 3 rokoch a 38tis km NIČ a Honda Shadow 4 roky 19 tis km NIČ.Synova Aprilia Antlantic NIČ a Honda Hornet 2roky 6tis km NIČ.
Keď sa s týmto tvrdením zo servisu stotožníš tak potom neviem čo si mám myslieť a komu viac hrabe(sorry musel som).Choď do hocakého servisu či už moto - auto a vyrozprávaj im to čo ti povedali,tak uvidíš tu reakciu.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 17 říj 2015, 14:35

Napisal som len svoju skusenost. To slovo normalne, malo byt zrejme v uvodzovkach a mozno to tak myslel aj ten mechanik v Ital Moto Zilina. Nepamatam si jeho meno, ale nie je problem, mozes sa ho opytat ako to myslel. Ja som v tom momente nerozmyslal technicky a v domneni, ze skuter je v dobrych rukach u oficialneho dovozcu na SK, som to bral ako ze s tym maju ake take skusenosti... asi to myslel tak, ze je to "normalne", ZE TAM CHYBA OD VYROBY. Co si ty myslis o mne forester je mi uplne jedno. Ja som len uzivatel tohoto skutra a nevyznam sa do technickych detajlov a ani sa s nikym o technickych veciach nemienim dohadovat. Este raz, napisal som len svoju skusenost.
Ale samozrejme zase az taky dement nie som a keby chladiaca kvapalina ubudala aj dalej, urcite by som to riesil. Kontrolujem ju casto a po tom doliati pri 1000km uz neubudla ani kvapka. Osobne si nemyslim, ze predtym ubudala, ale ze ju tam jednoducho nenaliali doplna pri vyrobe.
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků