Vikino: a kolko si mal najazdenych km?
Noo tak to vyzera ze okrem (ne)vymeny prevodoveho oleja mi zabudli v servise skontrolovat aj chladiacu zmes. Opat zrejme dosledok toho, ze podla ich slov robili prvykrat prehliadku X10 350ie. O dovod viac nabuduce ist na servis do Ziliny. Nuz skusim teda nieco kupit a doliat a uvidime ci ten unik zmesi nema zakernejsiu pricinu. Skoda len ze teraz to uz velmi neodsledujem, kedze pomaly sa chystam ulozit x10 na zimny spanok.
UPDATE: t
ak som dolial Repsol Coolant & Antifreeze zmiesany s destilovanou vodou 50:50 a po minute som nasiel mlacku pod skutrom (vid prilozene foto). Dal som tam liter a este stale nebola chladiaca kvapalina medzi riskou MIN a MAX. Motor sa po doliati uz neprehrieval a teplota bola stabilna ako pred vznikom problemov.
Cim podla vas moze byt sposobeny ten unik? Odstavil som skuter v garazi a pojdem este skontrolovat ci opat najdem mlacku, resp. skusim si pod neho lahnut ci neuvidim odkial to tecie.
Inak nemrzku Repsol Coolant & Antifreeze mi prejdajca autodielov nasiel v systeme podla typu znacky resp. typu motora, je modrozelenej farby a ma tuto specifikáciu: UNE 26-361-88, ASTM D 3306, BS 6580, zlozenie: 95 percent monoetylenglykol.
V manuali sa pise: (etylén glycol), riedená, červená, specifikacia - ASTM D 3306 - ASTM D 4656 - ASTM D 4985 - CUNA NC 956-16.
Som laik a nevyznam sa v tych specifikaciach, splna ta nemrznuca zmes poziadavky vyrobcu alebo nie? Zhodu vidim len v casti ASTM D 3306, zvysne udaje su ine. Nie je problem ze farba je modrozelena a nie cervena ako sa pise v manuali ? Dakujem.
UPDATE2: Tak som sa siel pozriet, ziadnu mlaku som nenasiel, ked som lahol pod skuter, videl som tam na plastovom kryte spodnej casti skutra 5-6 roznych stekancov kadial to predtym slo. Tak som dolial aj zvysok kvapaliny - dokopy sa zmestilo cca 1,6/1,7 litra takze je mi zahadou, ako sa take mnozstvo nemrznucej kvapaliny mohlo vyparit. Nastartoval som, nechal zohriat motor cca 15 min na prevadzkovu teplotu a opat ziadna nemrznuca kvapalina pod skutrom. Uvidim rano, ci nieco najdem alebo ci ubudne z nadrzky, ale teraz ked sa nad tym zamyslim - nemohlo to byt predtym sposobene aj tym, ze som cca 0,5 - 1 dlc vylial pri nalievani bez lievika pomimo tej nadrzky ? nie je to tam uplne tesne pri tom otvore cez ktory sa to nalieva, tak to teoreticky mohlo pretiect aj tadial ? (aj ked mlacka nebola uplne pod miestom kde sa to nalieva, ale ked som teraz pri dolievani s lievikom nic nenasiel pride mi to ako jedine logicke vysvetlenie (v duchu "nadej - najvacsi ludsky sebaklam" - len potom sa pytam, kam zmizlo 1,7 litra, teda cely objem kvapaliny ?). Som zvedavy na vase postrehy a konspiracne teorie
UPDATE3: Rano pod skutrom nic, ani v nadrzke nebadat ubytok kvapaliny.. budem musiet teda este aspon tyzden pojazdit a odsledovat to. Aj keby vsak nebola ziadna netesnost v chladiacom systeme, je mozne ze by zmizlo 1,7 litra chladiacej zmesi za rok a pol / 8500 km ? Mam za to, ze v serise nic nedolievali ani nekontrolovali hladinu. Je mozne, ze od vyroby prisiel skuter s minimalnym mnozstvom chladiacej zmesi a to sa odparilo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.