Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 07 črc 2015, 10:10

pri zatlaceni tlmicov to v jednom mieste kladlo miniodpor, potom bolo citit jemne rupnutie a tlmic sa zatlacil. Teraz to uz necitim a hybe sa to plynule
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod rob.m » 17 zář 2015, 22:24

Tak a mám po garančke. Nakoľko mi na prístrojovke začal svietiť kľúčik (že pánko, do servisu sa poberaj), tak som sa po miernom prekročení km (10750) dopracoval k spomínanej garančke. Keďže je tam len výmena oleja a sviečky, ostatné sú kontroly (350ie), prebehla celkom rýchlo a dala sa aj finančne prežiť (niečo cez 80€ materiál aj práca). Za mňa zatiaľ spokojnosť ako so skútrom a celkom aj so servisom. Robili mi to v Žiline v Italmoto. X10 zdar. :-)
rob.m
Uživatelský avatar
rob.m

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 11
Registrován: 19 bře 2012, 18:57
Bydliště: Orava
Skútr / moto: Piaggio X 10

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 18 zář 2015, 07:21

Tak super že si to absolvoval v pohode ale jednomu nechápem načo treba meniť sviečku po 10tis km,čo je z parafínu?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod rob.m » 18 zář 2015, 17:15

Nerozumiem tomu ani ja. V múdrej knižočke je to políčko zašktrnuté tak asi soudruzi z itálie vedeli čo robia.
rob.m
Uživatelský avatar
rob.m

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 11
Registrován: 19 bře 2012, 18:57
Bydliště: Orava
Skútr / moto: Piaggio X 10

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 19 zář 2015, 17:34

Keď tú sviečku vymenili tak ja som pápež Benedikt :D Originálna sviečka po 10tis km musí byť úplne ako nová.Na PCX som ju vymenil po 18tis za iridiovú a na X-Maxe som ju preventívne vymenil po 36tis,okrem väčšieho odtrhu meraného podľa oka v druhom prípade boli obi dve bez známok opotrebenia.Sviečka podľa mechanika má životnosť cca.60tis km.Pozri do faktúry koľko si za tú položku naúčtovali "súdruzi slovenský"

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 zář 2015, 10:49, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 19 zář 2015, 19:53

Mechanici toho uz narozpravali... :) Raz sa tu bijete do prs, ze znackovi inzinieri predsa vedia co robia a preto kazu to ci ono a inokedy, staci slovo mechanika :) K svieckam len tolko, nie je sviecka ako sviecka a kolko vydrzi zavisi od viacerych faktorov. Nos so sebou nahradnu, vymenis ked odide a hotovo.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod nedory » 19 zář 2015, 20:37

na XEVO400 si svíčku měním sám, a po 10000km je sice cihlově červená, ale elektrody jsou hezky erodované, alespoň na méím skůtru důvod k výměně je.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 09 říj 2015, 23:09

Aku mate skusenost so zapinanim sa chladiaceho ventilatora pri dosiahnuti danej teploty motora ? Minuly rok v lete sa mi zvykol zapnut vyhradne pri vysokych teplotach vzduchu a dlhsom stati, avsak uplynule mesiace som spozoroval, ze sa ventilator spinal dokonca pri pomalsej jazde (cca 20 km'h) a takmer bezprostredne pri zastaveni (samozrejme ked bol motor zahriaty). Taktiez sa mi zda, ze motor sa skor zohreje na prevadzkovu teplotu, nez tomu bolo predtym. Pri teplotach ako dnes (13 st. Celzia) bolo predtym nemozne, aby sa ventilator spustil, dokonca bol problem udrzat prevadzkovu teplotu motora za jazdy kvoli studenemu vzduchu. Dnes sa mi vsak zapol ventilator na krizovatke 2x po asi 30 sekundach statia. Ked boli vonku 30 stupnove horucavy ani nehovorim. Ale nemyslim si ze ked je vonku 13 stupnov je to normalne. Ako to mate vy? Co moze byt pricinou ?
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod duky5 » 09 říj 2015, 23:50

Nemáš špinavý radiátor?
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1243
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 10 říj 2015, 07:14

Prvá vec je skontrolovať expanzku či je hladina chladiacej zmesi medzi ryskami,potom by som skontroloval funkčnosť termostatu lebo to býva najčastejšia porucha,ďalej podľa veku to spomínané zahumusenie chladiča a celkového systému,nefunkčné čerpadlo no a potom už vetší prúser a to prerazené tesnenie pod hlavou alebo mikroprasklinka v hlave a to v spojitosti s únikom média.Je toho naozaj veľa ale začni od toho jednoduchšieho a snáď to bude len tá malá hladinka alebo zavzdušnenie.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 10 říj 2015, 15:05

Tak radiator som skontroloval (ta mriezka za prednym kolesom) a nevsimol som si tam ziadne vacsie necistoty alebo nepriepustnost.

Nasledne som (skuter na hlavnom stojane) odskrutkoval v pravej schranke uzaver chladiacej kvapaliny (nebolo pocut ziadne sycanie) a nevidel som tam ziadnu kvapalinu (mala by byt cervena vsak?) medzi riskou min a max ako sa to pise v navode. Dokonca ked som triasol riadidlami a mierne skuter naklanal na strany, tak som tam nevidel ziadnu kvapalinu. Bolo vidiet iba orosenie uzaveru a rurky ktora vedie ku kontrolnej riske (vid. prilozeny obrazok). Ako je mozne, ze sa kvapalina "vyparila" ? Mozem ju tam doliat sam (aku a kde kupit? V navode sa pise ze je to zmes 50 % neionizovanej vody a 50 % glykol etylen), alebo je potrebne navstivit servis? Na aute som 6 rokov nemusel riesit doplnanie chladiacej kvapaliny, tak som prekvapeny... Skuter je vyrobeny 4/2014 a mam nabehanych 8.500 km.

Okrem toho sa chcem opytat majitelov verzie 350tky, ako mate nastavene zadne tlmice ? Mal som ich od vyroby na polohe 1, teda v zmysle navodu je tato poloha najmaksia - minimalne predpatie. Tak som upravil pruzenie do polohy 2 (vid. prilozeny obrazok), kedze mam 100 kg a vzadu 47 litrovy kufor a casto jazdim so spolujazdcom, ale uvazujem, ci by nebola vhodnejsia poloha 3. Je lepsie mat nastavene maksie ci tvrdsie pruzenie ?

Dakujem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod forester » 10 říj 2015, 20:25

Doliať iba destilovanou vodou kedže glikol sa neodparuje a to v tom prípade keď sa jedná o malé množstvo.Keby bol únik vätší kúpiť podla návodu originál nariedenú zmes,takú aká ide do aut.Keď máš merák tak odmerať ale netreba to mať moc husté lebo potom medium zle odvádza teplo myslím že stači na -5 keď nebývaš v Starej lesnej a neparkuješ vonku :D
Čo sa týka predpätia pružín by som to nechal na tej aretovanej dvojke aby to zase nebolo tvrdé keď pôjdeš sám ale to je individuálne treba to skúšať aké to má jazdné vlastnosti a či to neodskakuje trebárs na roletách pred križovatkou.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5579
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 13 říj 2015, 06:58

Ked som bol na 1. servisnej, tiez som mal malo chladiacej kvapaliny. Celkom dost jej tam bolo potrebne doliat. Mechanik mi pri tom povedal, ze je to normalne po prvykrat. A naozaj, odvtedy som nabehal vyse 3tis km a chladiacu kvapalinu mam medzi ryskami viditelnu cize netreba dolievat. To ze sa Ti spusta ventilator, bude na 90% tym, ze jej tam mas malo. Treba doliat, mne tam doliali chladiacu zmes s pomerom 1:1.
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 13 říj 2015, 11:07

Vikino: a kolko si mal najazdenych km?

Noo tak to vyzera ze okrem (ne)vymeny prevodoveho oleja mi zabudli v servise skontrolovat aj chladiacu zmes. Opat zrejme dosledok toho, ze podla ich slov robili prvykrat prehliadku X10 350ie. O dovod viac nabuduce ist na servis do Ziliny. Nuz skusim teda nieco kupit a doliat a uvidime ci ten unik zmesi nema zakernejsiu pricinu. Skoda len ze teraz to uz velmi neodsledujem, kedze pomaly sa chystam ulozit x10 na zimny spanok.

UPDATE: tak som dolial Repsol Coolant & Antifreeze zmiesany s destilovanou vodou 50:50 a po minute som nasiel mlacku pod skutrom (vid prilozene foto). Dal som tam liter a este stale nebola chladiaca kvapalina medzi riskou MIN a MAX. Motor sa po doliati uz neprehrieval a teplota bola stabilna ako pred vznikom problemov. Cim podla vas moze byt sposobeny ten unik? Odstavil som skuter v garazi a pojdem este skontrolovat ci opat najdem mlacku, resp. skusim si pod neho lahnut ci neuvidim odkial to tecie.

Inak nemrzku Repsol Coolant & Antifreeze mi prejdajca autodielov nasiel v systeme podla typu znacky resp. typu motora, je modrozelenej farby a ma tuto specifikáciu: UNE 26-361-88, ASTM D 3306, BS 6580, zlozenie: 95 percent monoetylenglykol.

V manuali sa pise: (etylén glycol), riedená, červená, specifikacia - ASTM D 3306 - ASTM D 4656 - ASTM D 4985 - CUNA NC 956-16.

Som laik a nevyznam sa v tych specifikaciach, splna ta nemrznuca zmes poziadavky vyrobcu alebo nie? Zhodu vidim len v casti ASTM D 3306, zvysne udaje su ine. Nie je problem ze farba je modrozelena a nie cervena ako sa pise v manuali ? Dakujem.

UPDATE2: Tak som sa siel pozriet, ziadnu mlaku som nenasiel, ked som lahol pod skuter, videl som tam na plastovom kryte spodnej casti skutra 5-6 roznych stekancov kadial to predtym slo. Tak som dolial aj zvysok kvapaliny - dokopy sa zmestilo cca 1,6/1,7 litra takze je mi zahadou, ako sa take mnozstvo nemrznucej kvapaliny mohlo vyparit. Nastartoval som, nechal zohriat motor cca 15 min na prevadzkovu teplotu a opat ziadna nemrznuca kvapalina pod skutrom. Uvidim rano, ci nieco najdem alebo ci ubudne z nadrzky, ale teraz ked sa nad tym zamyslim - nemohlo to byt predtym sposobene aj tym, ze som cca 0,5 - 1 dlc vylial pri nalievani bez lievika pomimo tej nadrzky ? nie je to tam uplne tesne pri tom otvore cez ktory sa to nalieva, tak to teoreticky mohlo pretiect aj tadial ? (aj ked mlacka nebola uplne pod miestom kde sa to nalieva, ale ked som teraz pri dolievani s lievikom nic nenasiel pride mi to ako jedine logicke vysvetlenie (v duchu "nadej - najvacsi ludsky sebaklam" - len potom sa pytam, kam zmizlo 1,7 litra, teda cely objem kvapaliny ?). Som zvedavy na vase postrehy a konspiracne teorie :)

UPDATE3: Rano pod skutrom nic, ani v nadrzke nebadat ubytok kvapaliny.. budem musiet teda este aspon tyzden pojazdit a odsledovat to. Aj keby vsak nebola ziadna netesnost v chladiacom systeme, je mozne ze by zmizlo 1,7 litra chladiacej zmesi za rok a pol / 8500 km ? Mam za to, ze v serise nic nedolievali ani nekontrolovali hladinu. Je mozne, ze od vyroby prisiel skuter s minimalnym mnozstvom chladiacej zmesi a to sa odparilo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 14 říj 2015, 12:42

Mat prec kompletne celu chladiacu napln nie je normalne. Ako sam popisujes, vsimol si si postupnu zmenu spravania sa chladiaceho systemu. Nestalo sa ti to po nejakej "odbornej" garancke ? Napada ma, ze servisak sa rozhodol vymenit chladiacu kvapalinu, staru vypustil, novu zabudol naliat. Je uplne vylucene, aby ti ta kvapalina zmizla, pokial nie je nikde unik.
Samozrejme, unik moze nastat aj do motorovej casti, ale myslim, ze by si si to velmi rychlo vsimol pri zbeznej kontrole oleja a hlavne, tolko vody sa tam asi ani nezmesti ..
Ta mlacka pod moto je na 99% to, co si porozlieval. Inac, cca v tych miestach je aj odvzdusnovak z nadrze. Ja mam odmontovany odvzdusnovaci ventil, cize pokial natankujem plnu, cca pol deci mi vykvapka von
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků