Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 25 čer 2015, 12:34

Dik bajo, super, ukludnil si ma. Ono je to predsa len rozdiel oproti honde pcx, kde som necitil vobec nic. Tak preto som teraz z x10-tky trocha nervozny... Nejdem to teda riesit a idem jazdit a uvidi sa... Dik vsetkym za reakcie a rady. Dnes som stretol v meste znameho-tiez motorkara a povedal mi prakticky nieco podobne ako bajo.
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 25 čer 2015, 23:06

Má niekto link kde sa riešia zvlolávačky podľa VIN? Btw. po prečítaní posledných 4 strán som rozhodnutý, že na 10.000 km garančku idem do Žiliny (aj ked som z KE). Tu v Adamoto ani slovo o zvolávačke, ani slovo o nahratí palivovej mapy, atď. Smrdí to amaterizmom vo vzťahu k x10 a cena servisu 50 ci 60 eur (ako po 1000 km tak aj po roku, aktuálne mám 6300 km). Btw pri oboch garančkách tam naliali olej inej viskozity a to nejaký lacný repsol. Nemal som z toho ani raz dobrý pocit, dúfam, že niečo nezanedbali a neposrali. Holt riziko unikátneho skútra :/ o školeniach na ten ktorý skúter a technických manuáloch tam zrejme ani nepočuli....


EDIT: link na zistenie, či váš stroj podlieha nejakej zvolávačke je tu: http://static.piaggio.com/recall/form-piaggio_en.html

výsledok ma potešil :wink: :

The request has been forwarded. Result of request:

NO recall campaigns are pending for this vehicle
X10 350 EXECUTIVE GRIGIO ORIONE 713/B
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 26 čer 2015, 06:26

tomykar: mas uplnu pravdu co sa tyka amaterizmu zo strany servisov, aj ked urcite ja sam som najvacsi amater :-D, dokazem intuitivne vytusit, ci sa niekto vyzna, alebo sa len hra na niekoho, kto sa vyzna. Mne vo Svite naliali podla ich slov ten "najlepsi olej pre skutre" nejaky univerzalny MOTUL 10w 40 a na prevodovy olej sa uplne vykaslali, preto mi ho potom menili este v Ziline. Pochybujem, ze ten mechanik vo Svite bol niekedy na nejakom skoleni ohladom X10.
V manuali sa vyslovne zdoraznuje, ze sa maju pouzivat odporucane oleje. "Pouzitie neodporucanych olejov moze viest k skrateniu zivotnosti motora."
Vieme ako to je, ze sa odporuca to, s kym to maju zmluvne dohodnute, ale predsa....
Odporucany olej pre X10 350 je eni i-Ride PG 15w 50 - Syntetický olej pre štvortaktné motory. Uz vydrzim na tom Motule, ale najblizsiu servisku idem tiez radsej do Ziliny... alebo si olej vymenim skor aj sam, kedze to uz bude po zaruke mojej X10.
Ak nevies aky olej Ti tam naliali, radsej si ho vymen, nie je to nic zlozite a olej nie je drahy...
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 26 čer 2015, 09:43

Motul oleje su OK, treba len dodrzat specifikaciu a viskozitu. A s tym amaterizmom suhlasim, ked som chcel od mechanika v autorizovanom servise nejake info ohladom mojho skutra, povedal ze s mojim modelom nema skusenosti, ale aj vseobecne info bolo uplne od veci. Bol som tam len raz na 1000 km prehliadke, odvtedy si servis robim sam.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 26 čer 2015, 12:51

No, tak som si pozrel papiere, ktore mi dali pri 1. (1000 km) a 2. (5300km po roku od kupy) prehliadke a nauctovany pri prvej prehliadke prevodovy olej nebol, co dava krasny vykricnik za mojim tvrdenim o neodbornosti kosickeho servisu. Ked nevedia nech to nerobia :!: Mali ma radsej poslat inam. Vsimnite si aj rozdielnu specifikaciu oleja pri 1. prehliadke (5W 40) a pri 2. prehliadke (15W 50) - vid. prilohy.

Fakt teraz neviem co mam robit ... Co odporucate? Mam sto chuti zavolat importerovi cez ktoreho som skuter kupoval a vyjadrit svoj nazor na tento servis.

Mohla / moze sposobit nieco nespravna viskozita oleja?
Ake su nasledky nevymeny prevodoveho oleja ?
PS: Co znamena to nahratie novej palivovej mapy? To sa musi na kazdej x10 urobit ?


FullSizeRender_1.jpg


FullSizeRender.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 26 čer 2015, 14:06

Alchymia okolo oleja ... nuz, nechcem rozprudit nejaku debatu a vykoledovat si ukamenovanie od ludi, co X10 nemaju, len zareaguju na tento moj koment, ako hlboko sa mylim, ale.. Odpoved na tvoju otazku je taka, ze nie, neposaha sa ti nic. Nemusis sa obavat. Pokial sa neurobil mix medzi syntetikou, polosyntetikou alebo mineralom, tak ide o hovno. Dane W ti specifikuje vlastnost oleja pri studenom starte a schopnost nakopnut motor pri okolitej teplote. Akonahle sa motor zohreje, vlastnosti su velmi totozne. (kuk tuto tabulku https://sk.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_olej) Podstatne dolezitejsie su tie ostatne pismena - specifikacie oleja ACEA alebo API. Cize, v skratke, sral to pes, ci 5w40, alebo 15w50. Zalezi to od klimatickeho prostredia.
K znacke oleja - Repsol je primarne urceny pre motorky. Piaggio ako vyrobca preferuje svojho spriateleneho vyrobcu - ENI a tak isto aj odporucaju dodrziavat oleje od nich. No je to len odporucanie, nie predpis. Hovno zalezi na tom, ci je tam ENI, Repsol, Motul, Mobil1. Zamerne nespominam Castrol. Castrol je zrovna olej, ktory dostavam pri servise do masiny ja. No, nevadi mi to, aj ked do auto kupujem vyhradne Mobil1. Preco ? Castrol nie je olejarska firma. Teda, olej nevyrana. Iba ho nakupuje a miesa podla svojich predstav. Kdezto Mobil1, shell a iny maju svoje vlastne vyrobne linky - tym padom venuju znacne viacej prostriedkov do vyvoja a bla bla bla ... skratka, preto Mobil1. A nestazujem si. V moto to riesim tak, ze ten kastrol menim kazdych 5 000 km, pri objeme, co tam lezie to nie je ziadna palka. Cize nemozem tomu nijak ublizit.
K palivovej mape - nie je to nic, kvoli comu by bolo treba extra chodit do servisu. Ono je to aj tak len velmi mierna korekcia kompu. Ostatne, podla nabehanych km a opotrebenia motora to niekde robia automaticky, niekedy sa pride na to, ze sa da nieco urobit optimalnejsie a nahraju palivovu mapu aj "mimo servisneho intervalu".
A co mas robit ? :-) vyber si vlastny olej, nos si ho do servisu a povedz, ze toto tam chces naliat. Sice budu na teba zazerat, lebo im urobis skrt cez rozpocet (na olejoch su pekne marze), ale bud urobia podla teba, alebo zmenis servis. Optimalne je potom dolievat uz len jednu znacku
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 26 čer 2015, 15:01

@tomykar: to, ze ti nevymenili prevodovy olej svedci fakt o amaterizme daneho servisu. Podla planu udrzby X10 350 by sa mal menit len raz a to prave po 1000km. Ma to svoje dovody. Neviem ako to tam vyzera v tej prevodovej skrini, ale predpokladam, ze od novoty tam spociatku prebieha trenie kovovych casti a neskor po zabehu uz ani velmi nie, takze preto len raz a preto po 1000km. Niekto tu vo vlakne pisal, ze si aj tak necha menit prevodovy olej aj neskor, ale ked to v manuali nie je, tak vedia preco. Mozno ak X10 vydrzi u mna do 20000km, tak si ho mozno necham vymenit aj potom. Ci mas zavolat importerovi a stazovat sa, ze ti ho nevymenili, je na tebe. Ja by som to urobil. Aspon si uvedomia stav aky na SK so servisom skutrov PIAGGIO je...
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 682
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod duky5 » 26 čer 2015, 16:04

bajo_sk píše:Alchymia okolo oleja ... Odpoved na tvoju otazku je taka, ze nie, neposaha sa ti nic. Nemusis sa obavat. Pokial sa neurobil mix medzi syntetikou, polosyntetikou alebo mineralom, tak ide o hovno.

mam trosku iny nazor.
ja by som sa "miesania" syntetika/mineral naopak nebal (aj tak si uvedom ze syntetika na 99% mineral :)), ale viac by som sa obaval toho oleja s inou viskozitou, pri NOVOM motore....pri pracovnej teplote maju oba oleje s roznou viskozitou takmer rovnake vlastnosti, to suhlasim. ale rozdiel je prave vo viskozite za studena. motor je najviac namahany pri starte, kedy par sekund nie je dostatocne mazany...a ty povies, ze je v poriadku hodit tam hustejsi olej, ktory prave v tu najkritickejsiu dobu maze nahovno? no super.....nie, motor mu to neznicilo, ani si najblizsich 30 000km nemusi nic vsimnut, lebo dovtedy to preda....ale "novy" majitel bude nadavat ze pri 50 000 km to neskutocne zere olej a potrebuje nove kruzky....a bude nadavat na talianske smejdy

naopak olej s vacsou viskozitou by som daval az na vybehane motory okolo 100 000 km, kedy uz kruzky netesnia a hustejsim olejom sa oddiali "generalka" - na novy motor by som to rozhodne nedaval

a co sa tyka prevodoveho oleja? po 1000 km by som ho samozrejme vymenil, na 80% netreba ale urcite by som to urobil - zabeh a kovove suciastky su svina....ja som na svojom nexuse tento olej menil pri 1 000km a potom pri 30 000 km a bol ako novy. vymenil som ho iba kvoli tomu, ze som mal celu flasu toho oleja a chcel som minut zbytok...naco mat 5 rokov poloprazdnu flasu v skrini ze...


takze tolko moj amatersky pohlad na oleje, po 50 000 km s mojim talianom :)
Naposledy upravil duky5 dne 26 čer 2015, 17:42, celkově upraveno 2
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1243
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 26 čer 2015, 16:58

Suhlas s Dukym.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 26 čer 2015, 19:58

Ďakujem za reakcie. Opravte ma ak sa mýlim, ale mne tam teda naliali minerálny olej?

4T motorový olej - Rider 4T 15W50 1l - API SJ,JASO T903:2006 MA Motocyklový olej Repsol Moto Rider 4T 15W50 je univerzální minerální mazivo určené jak pro malé, střední, tak i velké objemy 4-taktních motorů. Díky svému složení je vhodný pro jízdu na dlouhé vzdálenosti bez obav ze ztráty výkonu, či nadměrného opotřebení součástí motoru. Je tedy ideálním (mimo jiné) na dlouhé cesty, kde díky své viskozitě odpadá nutnost často kontrolovat jeho spotřebu.

SPECIFIKACE:
API SJ, JASO T903:2006 MA


Som laik, takže prosím ospravedlňte moju amatérsku otázku - plne syntetický olej je lepší než minerálny, však? Tým pádom je odporúčaný olej zn. ENI lepší, než repsol, ktorý mi tam naliali, alebo nie?

Plánujem totiž okamžitú výmenu oleja mimo toho pseudoservisu (dám si to urobiť u známeho, ktorý sa venuje servisu skútrov), a to ako prevodového, tak aj motorového, preto by ma zaujímalo, akú značku a typ (syntetika?) by ste mi odporučili ako motorový olej. Známy ako prevodový olej používa olej zn. Valvoline zodpovedajúci predpísanej špecifikácii, je to dobrá voľba?

Do auta som vždy kupoval kvalitný plne syntetický olej (5l za cca 80 eur), takže nemienim šetriť ani pri skútri. Navyše servis si naúčtoval za olej Repsol 3x toľko, čo stojí na internete :evil: Jedno je isté - už tam nepôjdem.
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod duky5 » 26 čer 2015, 20:21

Či minerál alebo syntetiku nerieš!

Daj tam to čo tam podľa manuálu ma ísť, myslím viskozitu a špecifikáciu. Na odporučenú značku sa vyser, tá je tam uvedená podľa toho s kým má aktuálne piaggio zmluvu.
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1243
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod tomykar » 26 čer 2015, 20:27

a ake znacky pouzivate vy ?
tomykar

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 08 kvě 2014, 15:44
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Piaggio x10 350 executive
Tuning / úpravy: 48l Piaggio Top Case

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 26 čer 2015, 21:07

Duky5, to je presne ta debata, do ktorej som sa nechcel pustat :-) Ano, mas pravdu, dokonca by som napisal ze 100% a to si nerobim srandu. Lenze, pozri tu tabulku :-) Vsetko zacina na teplotach v znacnom minuse a my startujeme pri teplotach v znacnom pluse :-) Pokial sa teda niekto nerozhodne jazdit aj pri -15c :-) Cize v teplotach +10c/+20c je to asi naozaj jedno :-) A teraz ma mozte ukamenovat :-D
P.S. na jednom aute mam najazdenych 179 000 km (benzin), na druhom 250 000 km (diesel) a ani jedno mi nezere olej, nepotreboval som riesit ziadnu generalku ani iny servis okolo motora, od vymeny k vymene nemusim doliat ani kvapku oleja, som stale v tolerancii a po servisoch, pokial som nezacal tvrdohlavo pouzivat jednu znacku, sa tam lialo cokolvek. Na X10 mam 15 000 a tiez motor (zatial) ok, taktiez olej nemizne
Ad prevodovy olej. Ako tu uz bolo spominane, po 1000 km sa meni kvoli zabehu, obsahuje to znacne vela kovovych necistot z toho, ako sa prevody zabehnu. Povacsine sa na vypustacie zatky dava magnet, aby tento bordel zachytil. Horsie je to v pripade, pokial su prevody vyrobene z niecoho, co nie je magnetom pritahovane :-) Prevodovy olej sa moc nezohrieva, cize v podstate vydrzi po tejto vymene veeelmi dlho (v autach je to celozivotna napln, vela znaciek ho nemeni vobec, postaci magnetka)
ok, to je asi vsetko, co mozem k olejom napisat :-)
edit
na odlahcenie, debaty okolo oleja su presne tie nikdy nekonciace debaty prebiehajuce na kazdom fore. Preto som chvilu vahal, ci zareagujem. Pouceny z inych for viem, ze debata je nadlho. Info, ktore som pisal ohladom oleja mam povacsine z Nissan fora od servisakov, co s tym robia denne, Dvoch poznam osobne a pravidelne sa mi staraju o moje auta napreskacku - raz jeden, raz druhy, podla toho, ktorym smerom po SK mam zrovna naplanovanu cestu :-)
Naposledy upravil bajo_sk dne 26 čer 2015, 21:32, celkově upraveno 1
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 26 čer 2015, 21:18

@tomykar: Uz 8 rokov lejem do mojich motoriek Motul a nemam k nemu vyhrady. Do skutra davam Motul SCOOTER POWER 4T 5W40, 100% syntetika. Ziadna moto mi nezrala olej, medzi vymenami nebolo nikdy treba dolievat. U skutrov sa na olej nekladu poziadavky ako u moto, pretoze nemaju spojku v olejovom kupeli, dolezita je prave viskozita, kedze skutre casto behaju kratke trate po meste so studenym motorom vo vysokych otackach. Preto je redsi olej vhodnejsi aby sa co najskor dostal vsade tam kde ma plnit svoju ulohu. Nie je to len o atmosferickych teplotach.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod crhy » 26 čer 2015, 21:42

Právě proto mě přijde, že ten 15W50 z manuálu je tak vhodný na jižní Itálii, nebo Afriku. Pro toto podnebné pásmo je nejvhodnější viskozita 10W40.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron