Duky5, to je presne ta debata, do ktorej som sa nechcel pustat
Ano, mas pravdu, dokonca by som napisal ze 100% a to si nerobim srandu. Lenze, pozri tu tabulku
Vsetko zacina na teplotach v znacnom minuse a my startujeme pri teplotach v znacnom pluse
Pokial sa teda niekto nerozhodne jazdit aj pri -15c
Cize v teplotach +10c/+20c je to asi naozaj jedno
A teraz ma mozte ukamenovat
P.S. na jednom aute mam najazdenych 179 000 km (benzin), na druhom 250 000 km (diesel) a ani jedno mi nezere olej, nepotreboval som riesit ziadnu generalku ani iny servis okolo motora, od vymeny k vymene nemusim doliat ani kvapku oleja, som stale v tolerancii a po servisoch, pokial som nezacal tvrdohlavo pouzivat jednu znacku, sa tam lialo cokolvek. Na X10 mam 15 000 a tiez motor (zatial) ok, taktiez olej nemizne
Ad prevodovy olej. Ako tu uz bolo spominane, po 1000 km sa meni kvoli zabehu, obsahuje to znacne vela kovovych necistot z toho, ako sa prevody zabehnu. Povacsine sa na vypustacie zatky dava magnet, aby tento bordel zachytil. Horsie je to v pripade, pokial su prevody vyrobene z niecoho, co nie je magnetom pritahovane
Prevodovy olej sa moc nezohrieva, cize v podstate vydrzi po tejto vymene veeelmi dlho (v autach je to celozivotna napln, vela znaciek ho nemeni vobec, postaci magnetka)
ok, to je asi vsetko, co mozem k olejom napisat
edit
na odlahcenie, debaty okolo oleja su presne tie nikdy nekonciace debaty prebiehajuce na kazdom fore. Preto som chvilu vahal, ci zareagujem. Pouceny z inych for viem, ze debata je nadlho. Info, ktore som pisal ohladom oleja mam povacsine z Nissan fora od servisakov, co s tym robia denne, Dvoch poznam osobne a pravidelne sa mi staraju o moje auta napreskacku - raz jeden, raz druhy, podla toho, ktorym smerom po SK mam zrovna naplanovanu cestu