Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

19 čer 2015, 12:09

OK dík za info. Snad si na zvyknu a budu doufat, že se nejedná o vážnou závadu.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

21 čer 2015, 16:35

Mohli by ste niekto pusudit a poradit nasledovne? Po nastartovani citim zapach benzinu a dost. Niekedy ho citim aj ked pridem domov z jazdy, tak kym vypnem motor. Aj manzelka mi hovori, ze ked pridem, tak citi benzin az na balkon. Spotrebu mi sice ukazuje pocitac ze okolo 35 az 38 km/L, no v skutocnosti je to viac. Za 10€, co je asi 7,40L nabeham maximalne 220km, co mi vychadza priblizne 3,4L na 100km. Viac ma ale trapi ten benzin, ze ho citim. Hovoril som im to aj v Ziline na garancke, urobili diagnostiku a nic. Odbili ma niecim ako ze to len momentalne sa niekde nahromadilo viac benzinu a tak a viac neriesili. No ja som odvtedy nabehal vyse 500km a stale to tak je. Ked ale zastavim, tak nikde nic nekvapka, ze by niekde unikal benzin. Ako je to u vas, citite zapach benzinu?

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

21 čer 2015, 16:51

Zapach benzinu u striekackovych motorov moze vestit netesnost palivoveho systemu, odporucam dokladnu kontrolu.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

21 čer 2015, 19:47

Prikláňam sa k predchádzajúcemu názoru. Určite to treba skontrolovať. Možno to bude len nejaká hadička.... Ja necítim žiadny benzín a to parkujem v garáži v dome.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

21 čer 2015, 20:15

Taktiež parkujem v garáži rodinného domu a .....bez "vône benzínu"

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

22 čer 2015, 07:33

Dakujem za odpovede.
Ono ani ja nic necitim, ked je skuter v klude nenastartovany. Takze ak by som ho mal niekde v garazi, tak by tiez asi nebolo nic citit. Az ked nastartujem tak citim benzin. Aj ked pridem z jazdy, tak ked vypnem motor, necitim nic, len manzelka mi potom povie, ze uz na balkone citila benzin ked som prichadzal. Za jazdy ho necitim, ani ked stojim niekde na krizovatke tak nie. No zavolam do Svitu Balazovi, co on na to...

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 11:54

Volal som Balazovi do Svitu ( predajca motocyklov a skutrov a vykonava aj servisne prehliadky ), povedal som mu co a ako a on sa spytal na spotrebu. Ked som mu povedal, ze mam real okolo 3,4L/100km, tak povedal, ze mam super spotrebu, ze unik benzinu to byt nemoze. Aj tak som trval na kontrole palivoveho systemu, zajtra by som tam mal ist. No dnes som dal dole kryt motora pod sedlom, nastartoval a nic, ziadny zapar benzinu. Urobil som dve kolecka okolo baraku a pristal pred barakom a stale nic, uplne bez zapachu-vone benzinu. Popozeral som dokladne motor, hadicky, ci niekde nieco nepresakuje, vsetko suche, trocha zaprasene. K nadrzi som sa nedostal, tak som to nekontroloval. Tak asi tam zajtra nepojdem, pockam este, nemalo by zmysel tam asi chodit...
PS: mozno to ma suvis nejako s prepinacom ECO mod a NORMAL. Ked mam prepnute na ECO a nastartujem, tak sa mi motor akoby dusil asi 100-200m, potom ked sa zohreje tak OK. Ked mam NORMAL mod, tak bez dusenia a motor ide normalne v pohode. Neviem teda cim to moze byt, ze niekedy citim ten benzin. Nie som mechanik, na skutroch len jazdim a vozim sa.. :-) taze netusim ani princim toho ECO modu ako to v skutocnosti funguje.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 12:11

ECO režim bude zřejmě chudší směs benzínu pro nižší spotřebu, proto se Ti také dusí studený motor...

někde tady v dřívějších příspěvcích jsem četl, že byla svolavácí akce na výměnu palivové hadičky, byl jsi na té svolavačce? nebude to mít s tím nějakou spojitost :?:

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 15:01

Dik za vysvetlenie... koli zvolavacke som bol v ITALMOTO Zilina a podla VIN-ka zistovali ci sa ma tyka nejaka zvolavacka... nahrali novy SW a palivovu mapu, nic viac. Keby mali vymenit nejaku palivovu hadicku, tak by ju snad vymenili. Dnes je to ale hrozne u predajcov. Kazdy sa snazi len predat nove stroje a servis je asi u nich az druhorady. Dnes sa neda na nikoho spolahnut. Ja ako zakaznik chcem byt napr. u servisnej prehliadky pritomny, servisman to zas nema rad, ked mu niekto cumi na ruky. Ked som bol s Hondou PCX na druhej servisnej, tak som nemohol byt pritomny ani chvilku pri masine...a tak to aj vyzeralo, pochybujem, ze kontrolu ventilov vobec robil. Ale to som uz moooc odbocil.
V tom ITALMOTO som im spominal, ze citim benzin, odbil ma tym, ze sa len niekde moc nahromadil... neviem ako to myslel. Nerozumiem tomu.
PS: nasiel som to na 10 strane tohoto vlakna: "přišel mail od prodejce se svolávačkou na výměnu konektoru vstřikovače"
Ked zadam na stranke PIAGGIO ohladom zvolavaciek svoje VIN-ko, tak vypise len vseobecne, ze "Technical update", ale konkretne info, ze poskytne az predajca, dealer. Tak ak sa im nechcelo menit ten konektor, tak mi ho nevymenili.. :-/
EDIT: Teraz som volal do ITALMOTO Zilina a ubezpecil ma, ze mojej X10 sa zvolavacky na vymenu hadicky, ani konektora netykali. Citit benzin, ze je normalne, ze to smrdi jak stara skodovka, ze je to katalyzatorom- za studena... Proste ze kym sa mi z toho neleje benzin na zem, ze mam byt v klude. Tak co Vy na to pani, boli by ste v klude? :-)

Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 17:29

Niet sa coho obavat.

Obrázek

Je rozdiel, ked citis bohatu zmes rano pri starte z vyfuku, alebo cisty zapach benzinu. Ked to citit az na balkon ako vravis, tak to OK asi nie je. Na pohlad nemusis vidiet nic, benzin sa odpari, ale pri beziacom motore je cely palivovy system pod tlakom a pripadna mala netesnost sa moze prejavit az ked cerpadlo natlakuje. Pytat sa na spotrebu v tejto suvislosti je scestne. To ako ma vytiect viac litrov benzinu, aby to riesili? Na poziar staci aj par kvapiek. Kym si nebudes uplne isty, alebo to nepozrie niekto, kto tomu rozumie, tak ti odporucam nosit so sebou maly hasiaci pristroj, uplne vazne.

Ja benzin necitim, parkujem v garazi, vsimol by som si to.

Auto asi mas, citis benzin/naftu? Na skutri je rovnaky princip vstrekovania, ak necitis benzin v aute, nemal by si ani na skutri.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 18:49

OK, zajtra skocim do toho Svitu k Balazovi a necham si skontrolovat komplet palivovy system so zapisom do servisnej knizky. Problem je len v tom ze dnes pri mojej kontrole to bolo OK, tak aby som tam zajtra nevyzeral jak blbec co si vymysla....

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 19:11

A nemohlo sa stat, ze si natankoval az po hrdlo a roztaznostou sa benzin vytlacil prepadovou hadickou? V takom pripade by to bolo normalne.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 19:16

na X EVO400 taky občas cítím benzín, spotřeba je v normě, louže nikde není. Když jsem kdysi omylem použil silikonovou hadičku a prokápla kapka, dvě, to byl smrad po celé chodbě a nešlo to ani vyvětrat.
Nemají skútry filtr benzínových par, že by byl cítit?

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

24 čer 2015, 19:46

Nie, tankoval som zatial vzdy len pol nadrze, takych 7,5L. Ale napadla ma taka vec, ze parkujem v takom miernom kopceku, mierne sikmo nakloneny chodnik ku bytovke. Tak ze by ked je nakloneny tak by mohol benzin troska v malom mnozstve par kvapiek vytiect? Aj ked sa vraciam z jazdy, tak idem kusok par metrov do kopceka....

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

25 čer 2015, 10:03

Tazko sa mi vyjadrovat k 350ke motoru, kedze mam 500, no na 500vke po nastartovani citit puch benzinu bezne. Ono predpokladam, ze pri studenom motore ide aj chlp bohatsia zmes - nieco ako zapnuty sytic a skratka to citit. Minule leto som sa dost km isiel za Elemovou mp3, ktora ma taktiez ten isty 500ccm motor ako ja a benzin som priebezne citil stale. No kedze som ho citil "len ja" :-) tak chlap z toho nerobil tragediu a v pohode mu to jazdi doteraz. To co citis po prijazde do garaze bude pravdepodobne posledny nespaleny "prd", kedy odstavis motor, iskru to uz neda, no zmes vo valci je. Ten ju vyfukne do vyfukoveho potrubia a aroma je na svete. Toto iste si obcas vsimnem aj na mojej masine. Zase ziadna tragedia. Cize skoda do toho rypat. Stroj mas v zaruke, tak jazdi co to da, nech sa posaha to, co sa posahat chce, co najrychlejsie. Ked to zacne blbnut po zarucnej dobe, bude to "bolet" trochu viacej :-)
Odeslat odpověď