tomykar: Také se připojuji ke gratulaci
K tomu co píšeš - měřím 185 cm a plexi jsem vyměnil za
GIVI, které je o něco vyšší a má rozšířené deflektory před řídítky. Sice se to každému nemusí líbit, ale já si na to zvykl velmi rychle a z praktického hlediska je to neporovnatelné. A to při jízdě v chladnu i v běžném dešti (nemyslím totální průtrž)...
Místy nedokonalé lícování plastů je fakt, se kterým se majitel asi musí smířit, ale je to věc, která na zážitek z jízdy opravdu nemá vliv.
Měřič spotřeby je mírně optimistický, ale na odlišné jednotky si zvykneš. Já se teď pohybuju kolem 33-34 km/l, což je kolem 3 l/100km a výpočet po tankování vychází na 3,25. Prakticky tu samou odchylku od výpočtu mi ukazuje i PP v autě. Takže dokonalé to není, ale beru to hlavně informativně, abych měl přehled, kde se spotřebou pohybuji.
Ve věci manipulace se skútrem - nahazování na centrál vymysleli velmi dobře, protože to jde skoro samo, zvedám to našlápnutím na stojan a rukama víceméně jen držím rovnováhu stroje. Paradoxně shodit to ze stojanu je malinko náročnější a je to o zvyku
Ale z 90 % využívám jen boční stojan. Dokonce nedávno jsme na vyjížďce parkovali na trávníku a bočák to zajistili mnohem spolehlivěji než centrál, který se bořil. Ovládání za pomalé jízdy je příjemné, protože těžiště je hodně nízko. Ale jednou už jsem málem problém měl, přijížděl jsem na parkovací místo na srazu (Šlapky) do poměrně prudkého kopce, kde se vozovka současně mírně nakláněla vlevo. Dokud jsem jel, ani mi to nepřišlo. Navíc pohled přes 4 plexi (čelní, přilba s pin-lockem a sluneční clona) možná malinko zkresluje prostorový vjem. Takže, když jsem zastavil a spustil nohy dolů, skútr mě pěkně táhl na stranu skloněné silnice a měl jsem co dělat, abych ho udržel
Naštěstí tam stáli kamarádi, kteří přiskočili a pro jistotu pomohli, abych s tím nemusel zápasit sám
Od té doby už s tím počítám a dávám si větší pozor. Paradoxně vzhledem k rozměrům i šířce přední kapotáže se dá celkem pohodlně proplouvat v kolonách, i když samozřejmě na SH apod modely to nemůže mít ani omylem
Ale dávkování plynu i brzd je hodně příjemné a bezpečnosti podobné jízdy napomáhá.
A co se týká nějaké prašnosti v podsedlovém prostoru, s tím jsem se zatím nesetkal.
Ještě jeden poznatek - pokud využíváš přepínač mapování vstřikovací jednotky, zjistil jsem, že při ranním výjezdu při venkovní teplotě pod 7 °C se studenému motoru v eco-režimu moc nelíbí, zato v normálu šlape krásně (sice je to logické, ale raději to zmiňuju). Mám aktuálně najeto (od konce února) bez jakýchkoliv závad 3 500 km a už se musím hlídat, protože jsem si dal rámec cca 10 000 na sezonu...
Užívej si jízdu bez problémů, poruch a nehod