Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

15 úno 2014, 21:47

Ja si zase myslím že to je marketingový ťah od Piagga nech je tam závada sebemenšia dávajú do pozornosti úzkoslivú starostlivosť o zákazníka ktorý kúpil už ich výrobok a tý čo by chceli ale váhajú sa ubezpečujú že je to dobrá značka keď tak činia.
Na druhej strane je to dobrý ťah pre naplnenie dnes už poloprázdnych servisoch v boji o zákazníka.Pri zvolávačke to vätšinou ludia ktorý kúpia nové skútre ako Gandalf spoja zo záručným servisom ale ostatný tam pojdu iba kvoli tomu a pri tej príležitosti si dajú niečo spraviť alebo ich technik upozorni podla km čo by si akútne mali dať spraviť lebo im to píše motobiblia.
Zase ti makaróni niesú tak vymletý ako sa zdajú :D
Naposledy upravil forester dne 16 úno 2014, 12:23, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 11:32

za mna: ak by som ja bol tak strasne spokojný s Kymcom ako Grandalf prezentuje , tak by som pri kupe väčšej mašiny šiel znova do Kymca a nie do Piaggia , ako to spravil.
a neverím moc tomu, že sa pri výške 185 cm na Downtowna 300,xmax 250, xmax 400, atd nevošiel - predsa ked sa vošiel na downtown 125 , na 300 vke musí mať viac priestoru.
Kymco je s výkonom 300 vky skoro na úrovni 400 viek . Už keby mi nevonal nazov Kymco , tak by som teda šiel do prezlečeného Kymca - Kawasaki J300.
Piaggio určite nieje zlé, ale downtown je určite krajší. A ak by nebodaj Grandalf šiel po výkone, čo podla mna nešiel, tak tam skoro žiadny rozdiel nieje- medzi 300 a 330 ccm. a ak šiel po výkone tak si myslím , že kymco je obratnejšie, a lepšie v zákrutách.
aj z tej fotky je vidieť, že to Piaggio ma prehnaný predok , zozadu je krásne ale z predu to prestrelili mohutnostou.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 11:50

tady to co popisujes je uz zalezitost osobniho vkusu. Me se napriklad ta mohutnost X10 moc libi.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 12:39

Dany, akejsi neohrabanosti X10 som sa obaval aj ja, ale cim viac jazdim, tym je to lepsie. Mohutny predok zabezpecuje to, ze mi nikam nefuka. Nohy a clenky su uplne v pohode. Naposledy som jazdil vcera v 8c a riskol som to bez motogati. Chlad som citil, no fukat mi nikam nefukalo. A to je na skutri asi najpodstatnejsie. Par dni nazad som isiel po BA obchvate a zistil som, ze mi "trochu" taha na chrbat. No pri pohlade na tachometer mi bolo hned jasne, ze preco. 500 vka ide skatka velmi ochotne a to, ze idem 130 mi naozaj prezradilo az prudenie vzduchu na chrbte :-) Myslim, ze ked nas uvidis nazivo, nebude ti ta mohutnost prednej masky az tak vadit :-)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 13:17

Panové, mám obavy, aby tu nechtěl zasahovat moderátor, protože tohle je vlákno přece pro zkušenosti s modely X 10 a stále častěji se tu probírá Kymco. Nebráním se diskusi, ale pojďme ji vést do obecných témat výběru a ne tady. Mimochodem někde už jsem tu vysvětloval, proč jsem nezvolil nové Kymco Xciting 400, které jsem taky zvažoval nebo X-Maxe, což je podle mě v této třídě špičkový kousek. Výběr nebyl jednoduchý a zohledňoval jsem spoustu poznatků z různých zdrojů.

Ale abych zůstal věrný tématu tohoto vlákna, při včerejší (první delší) projížďce mne překvapilo, jak dobře se s X10 manévruje v nízkých i naopak vyšších rychlostech. Když jsem pro zajímavost nakoukl do tabulek, zjistil jsem, že můj bývalý Downtown byl dokonce o nějaký ten cm širší. Piaggio je zase o 6 cm delší. Ovšem sedlo má myslím níž a celkově nízké těžiště (ve srovnání s Xciting nebo X-Max). Podvozkově je X10 o něco pohodlnější, cítit je to nejvíc na přední vidlici, ta filtruje nerovnosti o hodně líp. Zadní část je laděná podobně jako Downtown, možná jen malinko měkčí.
Vyšší plexi s deflektory pro ruce od Givi si tam budu časem dávat stejně, jako jsem ho měl na předchozím stroji. Holt člověk nad 185 cm je na většině skútrů krytý seriovým plexi nedostatečně. Někomu to nevadí, někdo to naopak řeší :)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 13:36

- tak vadiť mi to nemá prečo a ani nebude , je to na každého osobnom výbere-pri poháriku si to vydiskutujeme... :)
išlo o to , že pokial som x10 videl samostatne tak som si tu velkosť až tak neuvedomoval, ale ked Grandalf zavesil foto vedla seba stojacich x10, downtowvn, x-max 400 prišlo x10 také divné - obrovské, neohrabané
500 ?? tak u 500-vky je hlavne z názvu jasne , že musí ísť ako raketa...... :)
grandalf: myslím , že moderátor nemá dôvod zasahovať do príspevku, pokial viem spomenul som tam v hojnom množstve x 10 a s nou aj iné značky , ale ako príklad.
skus ma nasmerovať, kde si riešil dôvod prečo si neostal pri značke o ktorej si tak kladne hovoril - písal. rád si to zo zvedavosti prečítam.
dik

ešte doplním - ked sa stretneme, ja- Forza 300, bajo - x10 500, forester-xmax 250, urobíme toto isté , veľmi ma to zaujíma.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 16:07

Nejako sa mi nezdá spotreba akú uvádza Gandalf pri svojích prvých jazdách, buď je to sposobené pomalou jazdou v zábehu alebo omylom pri meraní.3l u takéhoto obsahu je to asi len zbožné prianie ako realita.Keď som čítal test nemeckého motonovinára ktorý to naozaj realisticky testuje uvádza spotrebu 4,5 v normálnom režime a 4 v eco režime.Tá váha 203kg a mohutný predok v meraní sposobuje velký koeficient odporu vzduchu a to je proste daň za komfort pri sedení ktorým Piago nesporne disponuje.
Udávaná maximálne rýchlosť 139km je adekvátna týmto aerodynamickým odporom.Vzhladom na moderný dizajn talianských konštruktérov ktorý ako vždy masírujú oči potencionálnych zákazníkoch zo vkusom velikánstva dobre nasmerovali cielovku a získavajú s tým body oproti iným výrobcom.
Piaggo bol v minulom storočí asi najrozšírenejší skúter na juhu Európy ale ako by sa vytratil ten duch značky a ludia lahko preskočia na možno menej elegantné ale zato kvalitnejšie skútre.Dalo sa to vydieť v Chorvátsku kde uniformita bola až zarážajúca ale dnes už aj oni dospeli a prešli k iným značkám.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 20:03

forester: Samozřejmě jsem nejel po 90 km dotankovat, ručička palivoměru se sotva pohnula :wink:
Ale jednak se koukni do testu na Motorkářích. Tam i v jiných testech uvádějí spotřebu při běžné jízdě kolem 3 litrů, při rozumné jízdě i pár deci pod. Dále uvádějí, že obvykle příliš nevěří údajům PP, ale v tomto případě zobrazovaná spotřeba souhlasila s jejich přepočtem po natankování. A do třetice - včera jsem jezdil celkem normálně, sice žádný plný plyn, ale celkem svižně, jen maximálku jsem omezil na cca 105 km/h, ale 90-100 jsme jeli dost často. A pravdou je, že nejvyšší byla spotřeba krátce po startu a pak stále jen klesala. Něco jsme najezdili po Brně, po cestě pár menších městeček Vyškov, Bučovice, kde bylo taky pár křižovatek a pak okresky.
Přesnou spotřebu sem dám po dotankování a přesnějším výpočtu, i když na to je asi lepší vyjet několik nádrží. Ale při objemu 15,5 l a této spotřebě to bude někdy po dalších 400 km :wink:
Jen pro zajímavost, spotřeba není uváděná v litrech na 100 km, ale v km ujetých na 1 litr paliva. Všiml jsem si toho v řadě západoevropských testů. Člověk si na to ale celkem rychle zvykne - orientačně: 29=3,45, 30=3,33 nebo 31=3,23... já měl na PP 33,5 km/l. Displej PP zobrazuje okamžitou a průměrnou spotřebu, odhadovaný dojezd, průměrnou a max. rychlost, denní časomíru, napětí aku, čas a venkovní teplotu vzduchu.

dany01: Promiň, ale to se mi hledat nechce :) Mohlo to být ve více vláknech, navíc přispívám na troje motostránky, takže dohledávat opravdu ne. Ale stručně: sotva poloviční prostor pod sedlem, tvrdší podvozek, otřesná konstrukce nosiče top case a také poněkud menší přední kapotáž z hlediska ochrany jezdce. Xciting 400 má na druhou stranu dle testérů i tabulek jednoznačně skvělou pohonnou jednotku a sportovní jízdní vlastnosti. Ale já jsem už spíš na pohodu a komfort :)
Naposledy upravil Gandalf dne 18 kvě 2014, 17:17, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 21:49

Každý kto ma triezvy pohlad na vec určite neverí testu ktorý uvádzaš čo do spotreby je to silne zavádzajúce a nereálne.Týpek bol asi silne zaiteresovaný keď pustil taku haluz do medii.Tu je test z nemeckého webu:

http://www.motorline.cc/motorrad/tests/ ... 77545.html

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 22:40

Já ten třílitrový údaj četl ve více testech z nejrůznějších zemí i od reálného vlastníka. Ale počkám si na vlastní měření a výpočty :) Nemám důvod odsuzovat testy pro jejich nedůvěryhodnost, naopak se díky nim chci něco dozvědět :wink:

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 22:52

Tak si prečítaj aj ten nemecký test tuším z nemčiny niečo vieš a tým získaš realnejšie údaje a tak isto sa dozvieš o dosť viac ako na CZ serveroch kde to zaváňa až silne deformáciou typu korupcia a manipulovanie údajov.
Je to trápne že tomu veríš alebo sa snažiž uveriť ale garantujem ti že žiadny motocykel o obsahu 330cm3 nemože a ani nebude mať spotrebu 3 alebo dokonca pod 3 litre ako to deklaruje novinár na uvedenom portále a to ani keby boli ideálne poveternostné podmienky.
Prepáč že ti to musím napísať a trochu narušiť tvoju zalúbenosť v tento krásny skúter ale nieje všetko zlato čo sa blíští :D

Apropo:sem s tými testami a skús nám to tu dokázať napr.údajmi ktoré by boli relevantné lebo zatial nič nevieme až na to že ti z nádrže skoro nič neubudlo a ručička palivomeru sa ani nepohla.
Naposledy upravil forester dne 16 úno 2014, 23:13, celkově upraveno 1

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

16 úno 2014, 23:02

Forester dik za ozrejmenie , sak som to grandalfovi skoro zozral aj s navijakom. Pise tu o spotrebe x10 ze 3 litre a ja ze to ma zo svojej skusenosti - merani a on len to co precital na webe alebo jedna babka povedala..../hospodske reci/
V kazdom pripade to tak pisal akoby tie 3 litre boli jeho merania. To si potom kazdy precita testy , hodi to priemerkou a dostane nejake cislo..., ale nas zaujimaju realne data a nie subjektivne nazory.
Teda Grandalf za toto mas odomna cierny puntik....
Ja som tiez pisal spotrebu forzy ale z merani ale nie precitanych z webu. Vsetkych zaujima realita.
Doplnok: precital som si test. no kde sa vzalo , tu sa vzalo z 3 litrov je zrazu 4,5 litra !?!
Hned sa mi to nezdalo , ja co mam 280 cm, idem za 3,2 a to pianko , do 80 km/h.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

17 úno 2014, 09:24

Panove, dost jste mne zklamali :? Tohle je vlakno o sdileni informaci z provozu modelu X 10. Davam sem osobni zkusenosti, info ze solidnich serveru nebo od dalsich majitelu tohoto skutru. Nemam zapotrebi cist, ze testeri jsou podplaceni nebo ze jsem naivka, kdyz nekomu nebo necemu verim. Tuto neplodnou diskusi koncim a ani se nedivim ostatnim majitelum X 10, ze sem moc neprispivaji a treba radeji jezdi :)
Chtel jsem tohle vlakno ozivit a pomoci informacemi moznym zajemcum. Misto toho se dockam utoku ze strany majitelu jinych znacek, kteri koupi ani nezvazuji a jsou doufam spokojeni s tim, co vlastni. A konkretne spotrebu budu pravidelne doplnovat, takze bude casem v odkazu kazdemu k nahlednuti. Nashle nekdy priste u rozumne debaty :wink:

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

17 úno 2014, 10:45

Z toho si nic nedelej to je jen zavist!!!
Nevidim duvod proc by 350 nemohlabjezdit za 3l/100km. Kdyz jsem se ja se 650 dostal na 3.7.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

17 úno 2014, 11:11

Matně si vzpomínám, že když jsem měl možnost X10 otestovat - http://www.skutrportal.cz/574-piaggio-x ... ridou.html pohybovala se spotřeba okolo 4 l a to jsem to za A, nijak nešetřil a za B, nevyužíval nebo jen na zkoušku režim ECO :wink: Takže při pohodové jízdě atd... proč ne
Odeslat odpověď