forester: Samozřejmě jsem nejel po 90 km dotankovat, ručička palivoměru se sotva pohnula
Ale jednak se koukni do testu na
Motorkářích. Tam i v jiných testech uvádějí spotřebu při běžné jízdě kolem 3 litrů, při rozumné jízdě i pár deci pod. Dále uvádějí, že obvykle příliš nevěří údajům PP, ale v tomto případě zobrazovaná spotřeba souhlasila s jejich přepočtem po natankování. A do třetice - včera jsem jezdil celkem normálně, sice žádný plný plyn, ale celkem svižně, jen maximálku jsem omezil na cca 105 km/h, ale 90-100 jsme jeli dost často. A pravdou je, že nejvyšší byla spotřeba krátce po startu a pak stále jen klesala. Něco jsme najezdili po Brně, po cestě pár menších městeček Vyškov, Bučovice, kde bylo taky pár křižovatek a pak okresky.
Přesnou spotřebu sem dám po dotankování a přesnějším výpočtu, i když na to je asi lepší vyjet několik nádrží. Ale při objemu 15,5 l a této spotřebě to bude někdy po dalších 400 km
Jen pro zajímavost, spotřeba není uváděná v litrech na 100 km, ale v km ujetých na 1 litr paliva. Všiml jsem si toho v řadě západoevropských testů. Člověk si na to ale celkem rychle zvykne - orientačně: 29=3,45, 30=3,33 nebo 31=3,23... já měl na PP 33,5 km/l. Displej PP zobrazuje okamžitou a průměrnou spotřebu, odhadovaný dojezd, průměrnou a max. rychlost, denní časomíru, napětí aku, čas a venkovní teplotu vzduchu.
dany01: Promiň, ale to se mi hledat nechce
Mohlo to být ve více vláknech, navíc přispívám na troje motostránky, takže dohledávat opravdu ne. Ale stručně: sotva poloviční prostor pod sedlem, tvrdší podvozek, otřesná konstrukce nosiče top case a také poněkud menší přední kapotáž z hlediska ochrany jezdce. Xciting 400 má na druhou stranu dle testérů i tabulek jednoznačně skvělou pohonnou jednotku a sportovní jízdní vlastnosti. Ale já jsem už spíš na pohodu a komfort