Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod mickielli15 » 22 pro 2013, 01:28

Teď jsem zrovna v Madridu a to je oproti Barceloně velký rozdíl ve složení skútrů. Tady je Piaggí víc, než v Barce. Barca je Honďácká. X-10ky už jsem taky zahlédl. Barvy už si nepamatuju... :) Ale jsou krásný :wink: Tak tu svou pozdravuj a užívej :)
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod HonzaR » 22 pro 2013, 19:00

Gandalf píše:HonzaR: Co to vidim... zajimas se o Majesty, pak krasne jete SW, ted si sedas na X10. Chces neco k SH do party? Bojim se, ze nic mimo Hondu Te uz neuspokoji :wink: Skoda, ze ses nesvezl. Celkem by mne, pri Tvych zkusenostech, zajimalo hodnoceni jizdnich vlastnosti.

No, vypadá to, že mám zas roupy :) letos se mi trochu změnilo složení tras, a tak SH v jistých situacích pozbývá ideálu. Ale nějak nemohu najít kompromis. Asi snad Integra v tom kolotoči vede, po Novém roce mám na ni přislíbenou jízdu. Nic však není hotové, neznamená to, že měním stroj. :)
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 06 led 2014, 11:48

Možná se k tomu někdo technicky znalý a zkušenější vyjádří:

V manuálu modelu X10 je psáno - verze 125 ccm suchá odstředivá spojka, 350 ccm vícelamelová odstr. spojka v olejové lázni, 500 ccm suchá odstr. spojka s vlastní ventilací. Technický princip těchto spojek je mi jasný, ale prosím o objasnění rozdílů ve smyslu výhod/nevýhod z hlediska funkce, servisu,... apod. V přehledu servisních úkonů jsem nic ke spojce nenašel. Zajímavé je, že tamtéž není ani zmínka o výměně vzduchového filtru, pouze kontrola a vyčištění. To by mne u tohoto typu skútru nenapadlo... permanentní vzduch. filtr. Nebo bude překlep v manuálu :wink:
Díky za kvalifikované názory :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dom999 » 06 led 2014, 12:49

Vzduch filtr se nemeni protoze tam urcite bude molitanovej. Italove to maji radi.
A spojka v olejove lazni tim ze ma vic lamel tak je schopna prenest vetsi tocivej moment a mela by se pri jeji velikosti min opotrebovavat. Ale zase je o mnoho drassi.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod HonzaR » 06 led 2014, 13:56

U mokré spojky je také potřeba dodržet přesně typ oleje, protože ne každý olej této spojce vyhovuje.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dom999 » 06 led 2014, 14:39

No to je taky pravda bit taky ne uplne 100procentni. Treba kamarad mel aprilii caponord najel na ni 80tis km na klasickej autovej 10w40. A na spojce to nezanechalo zadne nasledky. Ale je lepsi tam lejt to co doporucuje vyrobce. Ja si to do motorky taky podle kluku japonskejch.
Ale do skutru s klasickou rozbehovkou jsem si lil vzdy 10w40 starline.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dany01 » 06 led 2014, 21:57

Tak to je dost zaujimave, ako to tam aj narvali- do takeho priestoru. No mozno to aj viac vydrzi, kedze je to v oleji, predsa len ked je to na sucho , viac sa to opotrebovava. teda ak sa bude olej predpisovo menit. Potom napis ake to je s mokrou spojkou - rozjazdi a ako sa sprava pri vypinani. Pri suchych to je pocut ako pri mokrych nemam ani paru.
Naposledy upravil dany01 dne 06 led 2014, 22:04, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
dany01

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 293
Registrován: 06 lis 2011, 21:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda
Tuning / úpravy: Original

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 25 led 2014, 18:59

Od dnes sa oficialne radim medzi majitelov X10/500 :-) Doviezol som si ju dnes rano pri teplote -7 C :-) Celkom to bol zazitok. Hlavne na ruky, lebo na nic ine na tejto masine nefuka. A hned by som mal aj jednu otazku. Navod som si presiel zatial len zbezne, ale neviem, ci to v nom vobec najdem. Cize vie niekto, ako je to s bluetooth modulom pre tento zazrak ? Set na Apple iPhone stoji okolo 250 eur a co je dost podstatne, iPhone nemam a ani mat nebudem. Appka pre andrakov je, cize ake su moznosti na rozchodenie BT s androidom ... ?
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dany01 » 26 led 2014, 11:52

to bajo_sk: velká gratulácia, už sa teším ked ten zázrak uvidím.......
nech už konečne je teplo....
Uživatelský avatar
dany01

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 293
Registrován: 06 lis 2011, 21:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda
Tuning / úpravy: Original

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod ondsin » 26 led 2014, 13:19

to Gandalf, Tomáš, bajo_sk: Připojuji se ke gratulacím ke krásnému stroji, ať slouží a mnoho bezproblémových km :D

Tenhle maxík - Elegán mě uchvátil na první pohled. Je zima, venku napadl sníh a po dvou sezónách na Majesty 250 uvažuji o upgrade.
Nabrouzdal jsem spoustu chvály a superlativů o tomto italském korábu. Určitě vyrazím na obhlídku k nejbližšímu prodejci do Prahy. Můžete doporučit? (jednání, ochota,vstřícnost, jednání o ceně)
Nebo je tady na fóru šťastný majitel okolí Plzně a je ochoten se předvést a podělit se o zkušenosti?

Edit: 1.2.2014 Zvědavost roste úměrně s množstvím vědomostí. Tedy pár konkrétních dotazů na majitele:
- mlžení předního světla. Byla uznána reklamace? Jak byla řešena? Všiml jsem si zapaření předního světlometu na několika videí. I zde na fóru to bylo zmiňováno a tedy asi se nejedná o ojedinělý jev.

-velikost prostoru pod sedákem. Vejde se 2x výklopná helma, nebo taška 38x20x28cm případně jak je na tom vnitřní prostor top kufru.

- celková, reálná délka skútru s originálním kufrem

-pro uznání záruky je nutné pravidelné servisy dělat v autorizovaném servisu? Cena hodiny (na piaggio)v servisu Praha?

- A pro zajímavost na konec. Někdo zde psal, že se potkávací světla zhasínají při svícení dálkovýma. Zkoušel to někdo?
Díky
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod bajo_sk » 02 úno 2014, 16:48

Ondsin, skusim odpovedat aspon na par otazok :-)

- celkova dlzka skutra vratane presahu kufru 2.43m
- zahmlenie svetla som zatial nijak nepozoroval, ono, nemal som k tomu zatial ziadnu prilezitost
- pod sedadlom je sice miesta velmi vela, ale je tak nestastne vytvarovane, ze prilbu som tam pri vsetkej mojej snahe narval iba jednu
- do originalneho kufru som taktiez strcil iba jedinu prilbu.
- stretavacky sa samozrejme zhasinaju pri dialkovom svetle. Ono, je to tak tusim na vacsine aut alebo motoriek
IMG_2778.JPG
IMG_2776.JPG
IMG_2775.JPG
IMG_2781.JPG
IMG_2780.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jazdil som na :
Piaggio X10/500 1/2014 (predane 17.4.2018)
Honda PCX 125 r. 2012 (predane 17.10.2013)
Pionier 05 a 555

Na X10 som jazdil za Obrázek
Uživatelský avatar
bajo_sk

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 205
Registrován: 31 bře 2012, 18:58
Bydliště: skoro Bratislava :-)
Skútr / moto: BMW R1200GS

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod ondsin » 02 úno 2014, 17:50

Děkuji bajo_sk za reakci doprovázenou super fotografickou ilustrací ;). Pokud dobře koukám máš přilby jet typu, tedy menší než vyklápěcí se kterou jezdím já.Úložný prostor pod sedlem pouze na jednu přilbu mě přijde hodně omezující u maxíka. :( Musím říci, že jsem otřesen. Navíc ten samý problém u extra kufru. Který není v origu nejlevnější? To je otřesné. :!: Vidím to urychlení výletu do Prahy na obhlídku naživo s helmou a foto-taškou.
S tím přepínáním máš pravdu, ale jsem zvědav zda to jedno středové světlo bude svítit dost i na večerní cesty.
Koukám, že máš bílou x10, moc pěkná krasavice. Tak snad letos přijde jaro dřív a budeš ji moc řádně provětrat.
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Gandalf » 02 úno 2014, 18:07

Mohu se vyjadrit k prostoru pod sedlem - mam integralku N 85, vel. L, vesla se mi na predni i zadni pozici a v pohode slo zaklapnout sedlo a to jeste vejdou veci mezi. Jednou jsem do zadni pulky na plocho polozil klasicky kanystr 5 l plast - je to dost siroke, trochu melci. Nejlip vyzkouset svoji prilbu :wink: Pocitam do zadni pulky by vyklapecka mela vejit, do predni jetka nebo nekt. integralky.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod nedory » 02 úno 2014, 18:20

zamlžení světlometu je fyzikální jev. Je možné mu předejít vhodným návrhem odvětrání, ale nikdy to nebude fungovat za všech okolností. Aplikace antifog vrstvy je drahá a nikdo to na malé série laciných (bohužel, to je pohled výrobce, nás zákazníků je přesně opačný) výrobků neaplikuje.
Reklamovat to nepůjde, a ani to nemá smysl.
(Já to zkoušel na autě, když mi po koupi volali, jak jsem spokojený a teprve po dlouhé diskusi spojené s citací norem a zkušebních procedur jsem prodejce donutil k souhlasu s výměnou světel. Vykašlal jsem se na to, nová by se chovala stejně. Na dotaz, proč by toale najednou šlo jsem z něj jen dostal, že mají co nejvíce nařízeno zamítat reklamace :( )
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod ondsin » 02 úno 2014, 19:18

To:Gandaf Asi jsem rozmazlený z Majdy, pod sedlo se s přehledem vejde povinná výbava, nářadí, řetěz na zamykaní, komplet moto. hadry, helma a v neposlední řadě malá svačina :-D Zítra vyrazím do Aspiritu na obhlídku s helmou. To se budou divit :)
To nedory. Máš pravdu, jistě rosení, kondenzace je normální jev, občas se to udělá snad v každém světle. Mě jen překvapilo, jak často se tento jev děje právě u tohoto modelu. Jak postupně pročítám zkušenosti majitelů, prohlížím fotky a videa není to ojedinělé. Navíc Budimex zde na fóru psal (6.8.), že bude reklamovat a v Německu prý problém řeší výměnou. Jak dopadl již nenapsal.
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků