Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
25 kvě 2022, 08:54
a ja bych kouknul na stav řemenu a válečků
pak po žjištění a vyhodnocení stavu bych to dal do toho servisu
27 kvě 2022, 02:26
Jelikož jsem ho kupoval v polovině března, byl variátor kontrolován v servisu prodejce a byl tam prý dán nový řemen. Ale raději jsem se nakonec objednal do servisu, nevím, zda platí ta samá ochranná lhůta na skryté závady v délce 6 měsíců po koupi, jako u aut, tak raději ať s tím něco udělají sami! Přesto díky všem za rady!
01 čer 2022, 16:13
Nová MP3
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 čer 2022, 23:23
Vše se bohužel vyřešilo samo, jel jsem s ní do servisu a nedojel. I když jsem jel max. 90km/h a bylo cca 18°C, na cca 20s se rozsvítila žlutá kontrolka poruchy motoru a pak zhasla a po 300m zdech i skútr a nešel nastartovat. Dovezl jsem ho nakonec na přívěsu do servisu, kde mi bylo řečeno, že jsem ho zapekl a zavařil!

. Nevím, ale nejel jsem žádnou pilu, vždyť MPtrojka mi jela stejně max. 100km/h a pak cukala, takže jsem ji zavařit nemohl. Prý vše bylo OK, olej v pohodě, chladič taky i kapalina. Vše zalité sluncem, ale motor se přesto zadřel. Nevím jestli je to pravda, nejsem odborník, musím tomu nejspíš věřit!
09 čer 2022, 07:13
Nejčastější projev zadřeného motoru je hodně oleje v vzduchovém filtru. Co diagnostika? Pokud se točí motor nechal bych si změřit kompresi.
09 čer 2022, 08:53
U 400/500 byl i problém s praskáním písních kroužků, taktéž pak tlakoval do oleje a plival vse do airboxu.
Me se to třeba nezadrelo, jen to tlakovalo, ale samozřejmě valec pist k.o.
Ondrus84
09 čer 2022, 09:52
Spíš bych potřeboval od někoho radu, jak postupovat, jelikož jsem skútr kupoval v polovině března 2022 a chtěl jsem uplatnit skrytou závadu. Zkusím popsat postup závady:
na skútru jsem neodjel po vlastní ose, ale odvezl jsem ho na přívěsu. V březnu byla ještě zima, ostatně i duben nebyl nic moc a já z důvodu počasí nejezdil rychle, nemám výbavu na motorku do zimy. Navíc jsem měl respekt před strojem a jezdil s ním "na zapřenou" max. do tachometrových 100km/h, což jsem nemohl poznat, zda mě to po této rychlosti tahá za zadek!
V polovině dubna jsem jsem se jednou rozohnil a chtěl jsem zkusit maximálku, už jsem byl otrkaný, ale neměl jsem tak dlouhou rovinku a tak jsem vytáhl na rovince z mírného kopce max. 130km/h tachometrových (dle Piaggia má maximálku GPS 140km/h), ostatně to bylo poprvé a naposled!
Pak se koncem dubna zase ochladilo a když přišlo konečně"slušné jaro s teplem" zjistil jsem, že mě to chytá za zadek při tachometrový rychlosti 110km/h! Volal jsem servis prodejce, kddy mi bylo sděleno, že to může být svíčka. Tu jsem vyměnil , ale bez efektu. Nakonec jsme se dohodli na servisu u nich a doporučení, že nemám jezdit se skútrem jsem nedostal.
Skůtr do 100km/h jezdil, akorát problém byl od 100km/h, jak jsem popsal v prvním příspěvku. Bohužel nevědomky z toho, že něco dělám špatně jsem najezdil cca 800km s popsaným omezením. Pak jsem po vlastní ose převážel skútr do servisu prodejce a po 55km klidné jízdy do 100km/h se mi na chvíli rozsvítila a zase zhasla žlutá kontrolka poruchy motoru a po cca 500m jsem ztratil výkon a motorka zdechla a už nešla nastartovat. Následoval odtah a převoz na přívěsu do servisu prodejce.
Po celo dobu nic nesvítilo a dle sdělení prodejce "diagnostika řídící jednotky neukazuje žádnou závadu, motor normálně maže, emulze v oleji taktéž není, větrák chlazení funguje, voda v nádobce také je". Přesto se prý motor zadřel!!! Prý jsem jezdil "pilu" po dálnici a zavařil motor, ale ten se přeci zadřel při 18°C venku a v 90km rychlosti!!!
Prodejce odmítá skrytou vadu, prý od zjištění, kdy se max. rychlost ustálila na 100km/h a pak skútr rychleji nejel a cukal, jsem ho měl odstavit! A já tím, že jsem na něm dál jezdil jsem to posr...l
CO S TÍM? Mám šanci uplatnit reklamaci? Oprava prý bude stát cca 25.000,-Kč!
09 čer 2022, 11:08
to je slozite tema... skryta vada by sla uplatnit, ale uprimne to bude na soudni znalce a pravniky...
09 čer 2022, 14:55
Ojetina ?? Jaký nájezd ?
Skrytá vada by měla začít vyhledáním soudního znalce z oboru a ten by měl říci (za peníze), zda se "skrytou" vadu vidí a je možné jít na prodejce a následně k soudu. Znalec bude levnější než oprava a je určitá naděje na úspěch. Nebo sklopit krovky a zaplatit opravu.
Důvod zadření je co ? Olej co tam oni nalili ?
Žlutá kontrolky bývají "upozornění" ... dpjed je možný. Na červené kontrolky bývá zvykem nejezdit ... aspoň u aut
==========
Písemnou reklamaci skryté vady dej písemně doporučeně ... má to být neprodleně ... další vývoj ti ukáže kam se to bude ubírat
09 čer 2022, 16:55
JardaB píše:Ojetina ?? Jaký nájezd ?
R.v. 2011 a najeto přes 28.000km!
Písemnou reklamaci skryté vady dej písemně doporučeně ... má to být neprodleně ... další vývoj ti ukáže kam se to bude ubírat
Nestačí jen komunikace emailem bezprostředně po dovozu skútru do servisu prodejce?
21 črc 2022, 11:44
kalis323 píše:Nejčastější projev zadřeného motoru je hodně oleje v vzduchovém filtru. Co diagnostika? Pokud se točí motor nechal bych si změřit kompresi.
Ahoj . Já mám MP3 400 Lt třetím rokem. Celou dobu co to mám řeším ,že mi jde olej do airboxu. Nepociťuji žádný pokles výkonu . Ta motorka jede 160Km/hod. Žádný kouř z výfuku. Najeto cca 6000 km za tři sezóny . Dolejval jsem olej pouze loni asi deci. Je fakt ,že letos na začátku sezóny ,kdy jsem měnil olej a filtry ,tak jsem po otevření airboxu vytekl deci oleje. Koukal jsem na to jako jelen na flašku. Podle tvých slov mám tedy bud přidřený motor nebo prasklý píst ?
Zkusím strči snake kameru do válce místo svíčky ,otázka ,jestli ta prasklina bude na tolik velká ,že bude takto vidět. Spíš si myslím ,že ne .
Takže motor ven ,rozloupnout a nový píst ? No potěž prdel
21 črc 2022, 12:07
Tak pokud jsi dolival deci oleje, ktery ti zaroven vytekl z toho airboxu, tak asi moc jinam a jinak utikat nebude ne...
21 črc 2022, 12:27
goes píše:Tak pokud jsi dolival deci oleje, ktery ti zaroven vytekl z toho airboxu, tak asi moc jinam a jinak utikat nebude ne...
To neutíká .Nikde jinde se olej neobjevuje. Jen mě vyděsily slova "přidřený motor" a "prasklý píst" . Jezdím na víkendové vyjižďky a uplně nechci někde zůstat s motorkou u cesty. Jak jsem psal. Toto je jediný projev. Motorka startuje na škrtnutí a jede jako šlak.. Nebýt toho oleje v airboxu ,tak nic nepoznám.
-- 21 črc 2022, 13:20 --
Ondrus84 píše:U 400/500 byl i problém s praskáním písních kroužků, taktéž pak tlakoval do oleje a plival vse do airboxu.
Me se to třeba nezadrelo, jen to tlakovalo, ale samozřejmě valec pist k.o.
Ondrus84
No hezký.. Asi to bude i můj problém .. Motor běží a jede normálně ,ale objevuje se olej v airboxu. Dal jsi to do servisu nebo sis to opravil sám? Na kolik příšla oprava ?
21 črc 2022, 15:16
Nestačilo by změřit kompresi ??
08 srp 2022, 15:12
Amaize prosim te můžeš se mi ozvat ohledne mp3 geometrie? Prohlizel jsem co jsi psal a na motorkarich se nejak nemohu dostat k tomu manuálu dekuji Petak