Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod petr311 » 28 črc 2015, 10:53

No mně se také projevují nějaké vibrace, jestli je to tím řemenem netuším, nicméně už půjdu na servis po 10.000km, tak se mi na to mrknou, ale asi dám vyměnit podle předepsaného plánu, přeci jen 90% jízd je odjeto v max zatížení.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod rimoraj » 28 črc 2015, 16:36

Lehce mi to taky vibruje,ale nemyslím že to dělá řemen,je to zřejmě tím že je to jednoválec.Na řemenu mám 18000 a měnit ho budu ve 20000.zatím žádné změny nepozoruji,a to mám téměř vše najeto ve dvou.Chce to ale asi citlivější rozjezdy.Ty dřívější výměny jsou podle mne tahání peněz.
rimoraj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 12 dub 2013, 10:19
Bydliště: Staříč FM
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 lt

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod duky5 » 28 črc 2015, 18:18

Samozrejme tam je rezerva v intervale, tiež po tých rokoch remeň nemením po 10 000 km.
V servisnom manuáli mám uvedenú minimálnu hrúbku remeňa, kedy už treba meniť...
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 108
Příspěvky: 1232
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod amaize » 28 črc 2015, 20:04

K řemenu a válečků včetně oleje jsem tu už psal,tak se o tom nebudu rozvádět,ale napíšu Vám moje dva nové poznatky :wink:
Jak už někteří asi ví , tak jsme od 18.7. strávili pár dnů v Rakousku, Švýcarku, Itáli a Německem jsme jen projížděli, najelo se 2840 km atd...,
ale raději k mým poznatkům : tak první věc která mne potkala - vytekl mi olej na pravém zadním tlumiči, a tím pádem zůstával stlačený, ovšem po přitažení obou tlumičů na poslední "zub" se to celkem vyřešilo, ale odjel jsem na nich skoro 2300 km, takže dostal zabrat i ten pravý který to na sebe vše vzal, proto už teď mám objednané nové , příčina je zřejmě po 5-ti letém zahřívání oleje v tlumiči a v těch hycech, hrom ví, ani servisy :D
- druhá věc byla mnou prodřená pneu, nevím jestli to bylo přejezdem přes železné odvaděče vody, nebo kaz v pneumatice, to je těžko říct,gumy měly najeto řádově 13400 km, bylo to v neděli , tak jsme hledali servis kde to v pondělí budem řešit,našli jsme v Schlitters Pneu profi,kde měli supr přístup,domluva ruce nohy a přítel Googl překladač,jednu měli,jednu dali a na druhý den dali druhou,s tím že seplatilo až při výměně té druhé,no paráda a mohli jsme dále užívat pass lokalit cest a přírody,
pnue.jpg

...jinak klobouk dolů a hluboká poklona Ferrymu, Lumirovi i jeho manželce, že měli se mnou trpělivost a ujeli úsek 150 km rychlostí 40 až maximálně 60 km/h se zastavovanim co 30 km a kontrolou gumy jestli vůbec dojedu na ubytku, patří jim můj dík
- no a pak jedno "mohutné probrzdění" přední brzdou, to tedy bylo fakt na doraz , ale stačilo brzdy nechat schladit, dolit kapalinu a jelo se dál, po návratu domů jsem vyměnil přední destičky už tam toho moc nebylo, no jo jak jezdíte tak to pořád něco che :evil:

fota z Alp jsou na Rajčeti a tu dám jen tu pneu a ty rošty,aspoň něco za všechny
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mopedy Stadion 11 a 22,Mustang 23,babeta 210,Simson S53...ale stále vzpomínám
05-12/2012 Lifan S-RAY 50 2T 1770 km,Yamaha X_MAX 125 09/12-04/2014 9100km
S blbcem se nikdy nepři - někdo by si mohl všimnout, že mezi Vámi není rozdíl
Uživatelský avatar
amaize

1000+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 1053
Registrován: 10 čer 2012, 18:18
Bydliště: Albrechtice u ČT
Skútr / moto: Piaggio MP3 400ie LT
Tuning / úpravy: Dr.Pulley,Iridiová svíčka,12V zas.,LED osvětlení,příd.brzdové světlo,zadní kufr,deflektor

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod Rorejda » 28 črc 2015, 20:24

Tak já se připojím. Velmi zdařilá akce, kdy jsme projeli kus švýcarských, italských a rakouských Alp. Nějaký problém s pneu jsem téměř nepostřehl a moje žena byla jen spokojená, že může v klidu fotit. Kluci díky za skvělou jízdu i zážitky.
A co se týče přístupu rakouského pneuservisu - neskutečný. Dát někomu pneu, s tím, že druhá bude druhý den, kdy jí taky zaplatí, to sem ještě neviděl. Jediné co si od nás vzali, bylo telefonní číslo, aby poslali SMS, že pneumatika je již na skladě.
To, že mi né vždy všechno dojde, není chyba České pošty...
Uživatelský avatar
Rorejda

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 160
Registrován: 29 pro 2012, 11:49
Bydliště: Bohumín
Skútr / moto: Piaggio mp3 400 lt, Yamaha TDM 900a; BMW R1200RT

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod mirag » 28 črc 2015, 22:00

Zdravím tu všechny
Jsem také zhruba půl roku majitelem MP3 400 LT a dostal jsem se na tyto stránky náhodou když jsem hledal nějaké vibrace při rozjezdech. Píšete že je také pociťujete. Víte tedy někdo kvůli čemu to přesně je? Dík za radu, a rád se taky k vám připojím jestli mohu. :)
Uživatelský avatar
mirag

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 09 črc 2015, 22:59
Bydliště: Tachov
Skútr / moto: Piaggio MP3 400 LT
Tuning / úpravy: Variátor malossi, LED osvětlení, Origo kufr.

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod lzqpmt » 28 črc 2015, 22:46

Vibrace při rozjezdu mi zmizely jakmile jsem dal lehčí válečky od Dr.Pulley. Pokud jde o ten řemen, drhnul mi o skříň protože už byl moc nataženej. Oproti novému víc jak o 2 cm delší. Teď po výměně to zmizelo. Asi špatný kus, nebo mi ho při 10tkm kontrole nevyměnili (ačkoli naúčtovali).Kdo ví. Přední gumy ted budu měnit, originály citygrip vydržely 22 tkm, ale už je tam nechci. Objednal jsem Pirelli Diablo.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod saimon1 » 28 črc 2015, 22:53

A proč je tam nechceš?
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod lzqpmt » 28 črc 2015, 23:34

Jsou tvrdý, na mokru kloužou. Svezl jsem se na MP3 obutým na Pirelli a je v tom propastný rozdíl.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod rimoraj » 29 črc 2015, 08:05

Ono je celkem logické že když se dají lehčí válečky tak vibrace od motoru zmizí protože se pro rozjezd musí použít vyšší otáčky než pro válečky těžší.
Ty vibrace tam jsou pořád v určitých otáčkách jenže je při rozjezdu s lehčími válečky překonáš.Je ale otázka co to dělá pak v průběhu jízdy proti orig.válečkům.Myslím že výrobce je tam nedává jen tak pro nic a za nic a že to má svůj význam.
rimoraj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 12 dub 2013, 10:19
Bydliště: Staříč FM
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 lt

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod saimon1 » 29 črc 2015, 08:20

Jel jsem z kámošem jednou a on jel na Babetě a jeli jsme 30 km/h a když jsem lehce přidával, tak to vibrovalo a to dělá stále při malé rychlosti a přidávání plynu, jinak né.
Takže třicítkou nejezdím. :)
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod lzqpmt » 29 črc 2015, 08:24

Ta otázka má celkem jednoduchou odpověď, nejtěžšího převodu dosáhne variátor s lehčími válečky při vyšších otáčkách. Např. s orig válečky bude max. převod při 5 tis ot. a rychlosti 100km/h, při lehčích válečcích to bude až při 6 tis ot a rychlosti 100 km/h. Bude to víc papat, ale pokud má motor max. točivý Moment blíž k 6 tis ot. pak to bude výhodnější, skútr pojede svižněji, ale maximálka bude nižší. Celý tento problém řeší použití kluzáků od Dr.Pulley namísto válečků.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod rimoraj » 29 črc 2015, 09:10

No a to je přesně to co jsem chtěl říci že si nemyslím že výrobce toto vše nemá odzkoušeno na brzdách atp.To znamená že podle mne je vše nastaveno optimálně,je ale na každém jak to cítí a jak si to nastaví podle sebe.Jinak nemám nic proti úpravám jakéhkoliv druhu,ale vždy je to subjektivní.

-- 29. 7. 2015 09:14 --

Jinak ještě k těm otáčkám,max.toč.mom. je při5250tis.ot.Což si myslím odpovídá právě těm orig.válečkům.
rimoraj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 12 dub 2013, 10:19
Bydliště: Staříč FM
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 lt

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod lzqpmt » 29 črc 2015, 09:30

Optimální nastavení je vždy o kompromisu. Z vlastní zkušenosti uvedu, že s origo válečky bylo lepší ježdění na pohodu 80-90km/h po okreskách. Horší to ale bylo ve městě a při 130km/h na dálnici se skútr trápil. Nyní s lehčími kluzáky jsou lepší rozjezdy ve městě, v kopcovitém terénu taky a na dálnici je ted jízda ve 130 mnohem pohodovější, protože motor točí míň. Naopak jízda v 80 není tak pohodová, protože motor zbytečně točí víc. Každý nechť si vybere nastavení pro svůj režim jízdy, nakonec výměna válečků není nic tak finančně náročného.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Piaggio MP3 (LT) + Gilera Fuoco

Příspěvekod sebior » 29 črc 2015, 10:54

lzqpmt píše:Ta otázka má celkem jednoduchou odpověď, nejtěžšího převodu dosáhne variátor s lehčími válečky při vyšších otáčkách. Např. s orig válečky bude max. převod při 5 tis ot. a rychlosti 100km/h, při lehčích válečcích to bude až při 6 tis ot a rychlosti 100 km/h. Bude to víc papat, ale pokud má motor max. točivý Moment blíž k 6 tis ot. pak to bude výhodnější, skútr pojede svižněji, ale maximálka bude nižší. Celý tento problém řeší použití kluzáků od Dr.Pulley namísto válečků.


Pokud budu uvažovat, že "nejtěžší převod" variátoru (řemen ve stejné krajní pozici) je stejný při obou gramáží válečků, nemůže být stejná rychlost skútru při rozdílných otáčkách motoru. Myslíš to dobře, je to jen blbě napsáno.
Hloupé je, že se snižující se vahou válečků klesá "nejtěžší převod" a tím klesá i max. rychlost skůtru. Nekulatost kluzáků od Dr.Pulley se to snaží trochu narovnat.
Uživatelský avatar
sebior

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 114
Registrován: 02 říj 2011, 11:39
Bydliště: Ústecký kraj
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT, Piaggio B125

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků